Is jou paard weleens ontsnapt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Channelle15

Re: Is jou paard weleens ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:34

Niet mijn eigenpaard maar wel een paard van de stal,
Ik zat er op .. dit is al 3 jaar geleden ofzo
maar ineens kreeg die het in zn bol om er vandoor te gaan , hij ging de bak uit, die afgesloten was met alleen een balk van iets van 1 meter 60, mijn paardje rende er zo onderdoor en ik kreeg die balk op me en viel er af, hij rent zo de deur uit.. Bloos maar gelukkig waren buiten mensend die hem hebben vastgepakt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:58

Ja, Arthur.
Ik had de poort niet dichtgedaan en kon hem net niet tegenhouden en toen draafde hij ervandoor.
Gelukkig kon Moniek (eigenaar) hem langs de wei houden doordat hij naar rechts toe ging.
Toen snel naar stal gerend, voer gepakt en lokken maar.. gelukkig kent ie toch het geluidje van voer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:52

jep dwars door buxussen heen. En terugkomen ho maar.
Tot dat ze uitgleed en tegen het hek opknalde.
En intussen was de andere ook al ontsnapt.
Die had zijn staldeur op gekregen en het lint zat er niet voor.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:54

Vorig jaar zomer, Was mascha onder het draad gekropen en bij de buurtjes in de wei gaan grazen
Nou, shadow vond dat niet zo leuk en denderde door het draad,
Toen hadden we de poppen aan het dansen
Maar langleve paardensnoepjes Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:58

Mijn vorige paard ontsnapte dagelijks.. En nee het was geen shetlander.. Het was een kwpn paard van 160m Het draad ( 3 laags) was nooit stuk en er stond veel stroom op.. Ze zetten gewoon haar hals er onder en rende dan snel onderdoor.. het stroom voltage hebben we toen steeds meer opgevoerd maar het hielp niet.. gelukkig bleef ze wel in de buurt.. ze stond ook niet alleen dus dat kon het niet zijn
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 31-07-08 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:01

Limerick vond zn buurvrouwen (op hetzelfde terrein) erg interessant.. hij sprong steeds over de omheining

maar hij heeft wel zn zin gekregen.. ze delen nu met zn allen de 2 weilanden.. Knipoog

En mn shet is een keer ontsnapt.. ik hoorde opeens onze buurvrouw en ja hoor.. daar ging Bob.. dwars door de net geharkte tuin.. meneer kon blijkbaar zn stal zelf openmaken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:02

De mijne is bij mij nog nooit ontsnapt. Als hengstveulen schijnt hij zoveel ontsnapt te zijn, dat de toenmalige eigenaresse met hem weg moest op die stalling. Dat resulteerde in een spoedverkoop. Castratie bleek de oplossing, want hij had gewoon enorme last van zijn hormoontjes.... Ik herken hem in elk geval niet uit die vroegere verhalen.

Bij de dagelijkse omgang is hij ook geen ontsnapper. Eerder een plakker. Ik zet hem eigenlijk nooit vast en hij loopt de hele dag achter me aan, als hij de kans krijgt. Haha!

Overigens ontsnapt hij wel graag uit stallen. Daar heeft hij zo'n hekel aan, daar wil hij meteen uit. Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:11

Sharon en Cupido gelukkig niet (even afkloppen), maar mijn eerste pony is 2x ontsnapt. Althans die ene keer was toen ze los over het erf rende en ook een keer toen liep ze over de weg, dat kwam door 2 van die rotpaarden die haar opjaagden bij het hek waardoor ze dwars door het lint sprong en toen liepen ze met z'n 3en over de weg. We hadden ze redelijk snel te pakken....

Is ook 1 van de redenen dat ik Cupido lekker alleen heb staan in een stukje land, geen gezeur met binnenhalen maar hij heeft wel genoeg aanspraak.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:23

ja mijne is ook al wel eens een paar keer ontsnapt. vaak genoeg naar de andere wei. en ook uit de wei, want ze kon eerder niet alleen staan.. dus er was iemand weg met de pony, en mijn pony stond alleen. en ik fietste weg.. maar een eind verderop kun je precies op de wei kijken, en mijn pony begon te galoperen, en het was nogal drassig in de wei, en toen kwam ze bij het draad, en daar is ze zo doorheen gegleden, (Gelukkig alleen een kapot hek, en geen verwondingen e.d. by het paard) dus ze komt het zandpad op galoperen, en toen bij iemand achter het huis.. gelukkig kon ik haar zo pakken..

Ook op een weitje van de vorige eigenaar is ze wel eens ontsnapt. er stond een huis naast dat weitje (Familie v. eigenaar) en daar stond mevrouw ineens in de voortuin met een paar tulpen in de mond!.

en nog eens was ik haar aan t poetsen e.d. ze stond vast aan een touw aan de muur, dus ik mijn zadel halen binnen in dat schuurtje. hoor ik ineens wat weglopen.. ik snel er naartoe, maar ze was alweer weg.ze liep eerst nog rustig in de buurt maar ik kon dr niet te pakken krijgen, en toen zette ze het weer op het lopen, en richting een maisland.. waar ze doorheen gejaagd is, tot de knieen in de modder, en toen een pad verder erop. en toen verdween ze.. waar naartoe geen idee. een man kwam eraan, en paardje kwam er toevallig ook weer aan. en die man heeft dr gepakt.. Gelukkig het was erg schrikken..

nou dat was het zo ongeveer.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:58

De eerste avond dat Sam (mijn allereerste paard) bij ons kwam wonen was ie gelijk ontsnapt. De vorige eigenaars hadden hem net gebracht en waren nog maar net weg, of het gebeurde al. Ik, mijn man en Sam waren allen nogal opgewonden. Ik weet niet waarom, maar plots zette mijn man de staldeur (schuifdeur) een beetje open en stond ie doodleuk te kijken naar onze nieuwe aanwinst met zijn handen in zijn broekzak... Gestoord Het volgende moment stormde Sam naar buiten, feitelijk bijna over mijn man! Aangezien de staldeur niet helemaal open stond, werd die uit de rails geramd.

Daarna heeft Sam zo'n half uurtje rondgedraafd in onze tuin. Gelukkig kon hij niet weg. Hij droeg geen halster en was zelf erg opgefokt doordat hij nu plots weg was van zijn vriendjes en in een vreemde omgeving was. Voortdurend hinniken en rondkijken, draven en galopperen in de tuin! De paarden van de buren hadden hem ook gehoord en hinnikten ook nerveus terug. Dat was niet bepaald een fijne eerste ervaring...

Met de hulp van onze buren hebben we hem terug kunnen vangen. Halster om kunnen doen en terug de stal in. De deur was niet beschadigd en hebben we terug in de rails gekregen.

We zijn inmiddels alweer een half jaar verder en nu is Sam het hier wel gewoon.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:24

Machie schreef:
ja, en al best wel vaak!
stond er niet voldoende stroom op het draad, wist je dat meteen want dan stond Baloe of aan de andere kant, of bij mensen verderop in heun keurig aangelegde tuin..

Ik x zijn ze met 4 paarden ontsnapt en zijn een 80 km weg opgevlogen. mbv politie in een maisland dat net leeg gehaald was gejaagd en daar weer gevangen..

Oef ja marleen dat kan ik me nog goed herinneren... En het mooiste van alles was ook nog eens dat Baloe voorop liep... Gelukkig allemaal goed gegaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:58

Gelukkig ontsnapt ihij nu zelden meer, al staat er maar een dun draadje!
We staan nu op een stal met een boel paarden en zo af en toe ontsnapt er eens eentje! Vorig jaar nog. Uit de stal ontsnapt maar is gelukkig naast een wei met paarden gaan grazen Clown

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:01

1 keer gehad met een hengst die net was gecastreed hadde we in de bak gezet en kwartiertje later was hij weg nergens te bekennen 2 dagen later pas terug gevonden .. 20 km verderop

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:05

Ik kwam op zondagmorgen op stal aan, om 'm klaar te maken voor de wedstrijd, toen ik hem bijna aanreed. Meneer was op weg naar het land. Sigaar

Een andere pony sprong met haar hoef- en spierbevangen lijf over het hek van de paddock naar de wei. Pijnstillers doen wonderen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:19

Mijn paard ontsnapt regelmatig. Maar die laat zich makkelijk vangen. Ze komt gewoon naar je toe.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:29

Mijn eigen ontsnapt alleen als ik perongeluk vergeet haar paddock dicht te doen.
Maar dan vindt de staleigenaar haar gewoon 's ochtends braaf op het erf lekker bij het hooi.
Ze is nog nooit weggelopen, gelukkig Lachen

Maar we hebben weleens 's ochtends vroeg mensen aan de deur gehad die zeiden dat ze een moeder met veulen van ons van de straat geplukt hadden en dat ze ze terug op stal hadden gezet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:57

we hebben een uitbreek meester op stal staan. En een meesteres die ooit ruim twintig minuten passagerend over het wedstrijdterrein ging voor we haar eindelijk te pakken kregen.... Clown Madame had een manier uitgedoktert om haar hoofdstel uit te doen terwijl ik nietsvermoedend het laatste riempje aan het vast maken was Nagelbijten / Gniffelen Toen ze ineens omhoog hupste en haar hoofd er uit schudde wistk hoe laat het was Rolleyes

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:26

Toen we een nieuw paard een week hadden, waren we een keer vergeten de stroom op te zetten. Gevolg, nieuw paard liep doodleuk met haar borstkas tegen de draad totdat deze gewoon brak Clown .
Opeens kwamen er twee paarden langsheen het huis geslenterd.
We hebben ze terug kunnen ophalen in de voortuin van de buren (het gras is altijd groener aan de andere kant).

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:26

Machie schreef:
Gelukkig ontsnapt ihij nu zelden meer, al staat er maar een dun draadje!
We staan nu op een stal met een boel paarden en zo af en toe ontsnapt er eens eentje! Vorig jaar nog. Uit de stal ontsnapt maar is gelukkig naast een wei met paarden gaan grazen Clown

Haha beter in een wei dan op een 80 kilometer weg Clown

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:05

Pony waar ik altijd op rijd (shet)
Die kruipt wel is onder het draad van zn wei door. Dat doet ie wel is vaker Nagelbijten / Gniffelen
Hij loopt dan niet de weg op ofzo, maar ik denk dat hij dat doet, omdat er naast zijn
eigen wei, misschien het gras wel 'lekkerder' is Nagelbijten / Gniffelen

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:20

Mijn verzorgpaardjes zijn er kraks in, ze moeten enkel maar volgen..
Er is iemand in de buurt, een super lollig persoon, die af en toe eens de weide komt openzetten en ze meeleidt naar buiten, op straat.. Boos!
Hoe ik zeker weet dat ze het niet zèlf voor elkaar krijgen??
Ze zouden moeten twee weidedraden (met elektriciteit op) openen, daarna een grote poort van 2m hoogte, daarna een poort aan de stallen, en last but not least, een poort waar een slot op zit openen, en dàn pas zitten ze op straat..
Ahja, er hangen nu ooooveral sloten op, echt lastige boel om elke keer als je je paard eens wilt zien 4sloten open te moeten doen, maar ze kunnen nu tenminste niet meer weg Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:37

Mijn paard heeft een periode echt steevast losgelopen Huilen van het lachen
Touwen kreeg hij los, of mensen neppen met de stal inlopen, van de poetsplaats naar de wei rennen... Clown

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:45

mijn paardje is al eens ontsnapt, toen ik haar net had, had ik haar buiten de paddock vastgezet gezadeld en klaar om te rijden, ik ging even de poort sluiten van de paddock,maar zij dacht er anders over om te gaan rijden en trok zich los en liep op de baan, ze raakte een auto en ging verder op rustig van het gras eten, ik kon ze dus gemakkelijk pakken en er vielen gelukkig geen slachtoffers alleen wat blutsen in de auto, maar gelukkig waren we goed verzekerd Lachen

_Cynthiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:58

Wij wonen voor de dijk. Savonds in de stromende regen werden wij gebeld dat er een fjorde hengst op de dijk liep.. Wij kijken en het was een van ons.. Dus wij zijn er achterna gegaan met een merrie (anders kwam die niet). We hebben hem kunnen pakken gelukkig.

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:06

Ja, mijn vorige D-pony schrok van een helikopter die in de lucht vloog ( ze stond in de wei ). Dus toen was ze over het hek heen gesprongen de weg op en ze bleef maar rennen. De politie kwam en zette de auto recht voor haar neus stil, maar ze sprong over de auto heen. Toen had de politie de straat afgezet en konden ze haar eindelijk vangen. Met gevolg dat ze aan alle vier haar benen kreupel was en overal grote wonden had zitten. Want ze was onder weg waarschijnlijk uitgegleden. We hebben haar 2 maanden rust moet geven en daarna konden we alles weer oppakken en er stond trouwens ook nog in de krant 'spring paard ontdnapt' terwijl ik nog nooit met haar had gesprongen Vork