Lastige situatie, opzegtermijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Re: Lastige situatie, opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 13:14

fjordido schreef:
goed zo dat je betaald hebt. vind ik ook niet meer dan vanzelfsprekend. de meeste dingen waar je klachten over hebt, had je van tevoren kunnen zien of weten. verder heb je voor deze afspraken getekend, dus achteraf het daar niet mee eens zijn, is wat hypocriet.

ik lees trouwens in de reacties hier nog wel wat klinkklare onzin:

inschrijving KvK: een agrarisch bedrijf is NIET inschrijfplichting.

BTW: als een agrarisch bedrijf gebruikt maakt van de landbouwregeling is deze niet BTW plichtig.

en geloof mij maar dat gemeente voorburg-leidschendam geen "illegale" stallen gedoogd.

Daarbij vind ik voor die omgeving 175 eur een nette prijs. Groningen en Randstad zijn mi niet echt vergelijkbaar.

De meeste dingen ben ik met je eens hoor.

Maar ik had echt niet vantevoren kunnen weten dat dit allemaal zo zou gaan anders had ik hem daar natuurlijk niet neergezet. Maar als nieuweling, met een eerste eigen paard ga je af op wat die mensen je vertellen. Ik vertrouwde er gewoon op dat het een goede plek zou zijn voor mijn paard. En dat er vreemden bij konden dat was natuurlijk al helemaal niet te voorzien! Maar ik heb er nu van geleerd, praatjes daar trap ik niet meer in.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 13:17

Wat mij betreft kan hier overigens een slotje op. Adviezen en ervaringen gevraagd en gekregen, situatie opgelost. Einde verhaal Pling

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:28

beantsje schreef:
Inderdaad! Wist je dat het in Duitsland zelfs verboden is om een paardenwei met prikkeldraad te houden?

Hier in Duitsland heb ik toch echt de meeste paarden in de wei zien staan met prikkeldraad als omheining hoor. ( niet dat ik voor prikkeldraad zou kiezen, maar hier bij ons in het dorp en omgeving zie ik bijna niet anders als prikkeldraad omheiningen.)

@ Ts,

Fijn dat je je paard al verhuist hebt.
Hopelijk gaat het op deze stal wel allemaal naar wens!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:16

Roosje1987 schreef:
De meeste dingen ben ik met je eens hoor.

Maar ik had echt niet vantevoren kunnen weten dat dit allemaal zo zou gaan anders had ik hem daar natuurlijk niet neergezet. Maar als nieuweling, met een eerste eigen paard ga je af op wat die mensen je vertellen. Ik vertrouwde er gewoon op dat het een goede plek zou zijn voor mijn paard. En dat er vreemden bij konden dat was natuurlijk al helemaal niet te voorzien! Maar ik heb er nu van geleerd, praatjes daar trap ik niet meer in.

ach ja al doende leert men hoor, ik heb ook vaak mijn neus gestoten. maar achteraf dacht ik dan wel, wat was ik eigenlijk naïef. het is wel vervelend om op deze manier "leergeld" te moeten betalen.

waar ben je nu gaan staan? ik stond vroeger op het wilsveen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:56

Hij staat nu op de ypenburghoeve. Komt tot nu toe allemaal erg netjes over. Het is wel wat meer manege, maar dat vind ik geen probleem.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:07

wat je mischien ook kan doen is een bijrijder zoeken die de helft mee wilt betalen aan de kosten en dan zoek je natuurlijk wel iemand die jij meer dan 100% vertrouwd met je paardje en die er goed voor zorgt. en ook zuinig met je spullen is. en dan mak je wel goed en duidelijke afspraken met die persoon mischien is dat een optie. maar wel goed van je hoe je alles oplost en dus ook echt aan je paardje denkt doen overig de meeste bokkers wel

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:35

Helaas is mijn gevoel dus bewaarheid.
Ik had dit gevoel al dat deze mensen zo waren naar aanleiding van je verhaal.
Je had dan ook beter je mond kunnen houden en gewoon je paardje weg halen met je spullen e.d..
k begrijp je wel heel goed hoor, maar dit is dan wel duur leergeld en helaas overbodig.
Hopelijk zal je neiuwe plekje je goed bevallen.
Succes en veel plezier daar!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:28

hoe kun je je paard op een land zetten dat afgezet is met prikkeldraad is voor mij een reden verder op zoek te gaan naar een andere stalling. Vandaag nog.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:46

friesiszwart schreef:
hoe kun je je paard op een land zetten dat afgezet is met prikkeldraad is voor mij een reden verder op zoek te gaan naar een andere stalling. Vandaag nog.

als je even het topic had doorgelezen had je kunnen zien dat ze dat al heet gedaan Knipoog

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:07

Het is inderdaad duur leergeld geweest, maar ik ben zo blij dat hij nu al over is. Ik weet niet hoe snel je een paard kan zien opknappen, maar echt...Hij ziet er gewoon al veel beter uit. En hij is zo op zijn gemak op zijn nieuwe plekkie, vrijwel meteen vond hij het allemaal prima. Al zal het ook wel meehelpen dat baasje niet meer als een gestresste neuroot in de rondte rent.

Over een bijrijdster...Die heb ik al. Maar zij hoeft niets te betalen, ze bewijst mij een dienst, het is een leuke bijkomstigheid dat ze het ook leuk vindt Pling

Anyway. Paardje happy, ik happy, ik droog brood eten maar dat maakt niet uit Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:18

Zal ik dan boter en een pak hagelslag naar je opsturen? dan heb jij ook wat lekkers te eten Knipoog
Grapje, maar goed dat je nu weg bent bij die vorige stal en kun je nu weer lekker genieten van elkaar...

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:09

Vervelend dat het allemaal zo heeft moeten gaan. Echt top dat je zo netjes bent gebleven. Ik had niet betaald (denk ik). Heel veel plezier op je nieuwe stal Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:31

WWisecracker schreef:
Vervelend dat het allemaal zo heeft moeten gaan. Echt top dat je zo netjes bent gebleven. Ik had niet betaald (denk ik). Heel veel plezier op je nieuwe stal Haha!

De handtekening van de TS staat onder een contract waarin staat dat ze moet betalen. Dus ze zou hoe dan ook betaald hebben hoor. Puur wettelijk gezien staat die pensionhouder absoluut in zijn recht. Iedereen die het niet eens is met de opzegterlmijn in het contract is vrij een andere stal te zoeken. Maar degenen die wel tekenen hebben zich eraan te houden.

Of ze tevreden zijn of niet. Want je zegt toch niet snel een stal op waar je tevreden bent he...