Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eigenlijk krijg je vrijwel altijd een fjord. hele leuke dieren en hebben best karakter. 1 keer hadden wij een fjord die precies de weg wist, en het laatste stuk naar 'huis' (na een week rond getrokken) moest je d'r echt inhouden, want zo graag wou ze naar d'r vriendjes
norski schreef:bij rijmaaran is het echt niet zo dat die dieren worden afgebeult, ze staan echt niet de hele dag vast, als ze niet worden gebruikt gaan ze het land weer in, en ze maken mssn wel wat veel ritjes, maar kijk eens naar een gemiddelt manegepaard, die wordt in één uur in het zweet gewerkt, bij rijmaaran doen ze er een dag over, aan het einde van de dag worden ze afgespoten. vervolgens werken de paarden alleen in de zomer en daarvoor wat weekenden, de GEHELE winter doen ze NIKS, mogen ze op het land grazen.
verder lopen de pony's alleen wat ze aankunnen, oudere pony;s lopen voor de kleinere karretjes, voordat een gezin komt wordt er gekeken of ze niet te DIK of met TEVEEL zijn, is het modderig in het bos worden de kleine/oude pony's zo min mogelijk gebruikt.
En als iedereen die hier van die rotte opmerkingen nou eens gewoon komt kijken en die pony's goed bekijkt, dan worden ze echt niet slecht behandelt, zit er een ijzer los, komt de hoefsmid, loopt hij kreupel, dan mag die in de wei blijven, zijn ze mager, krijgen ze extra voer, is het tuig stuk, wordt het gemaakt, zijn de ogen ontstoken, dan krijgen ze druppels, komen ze niet uit hun vacht, krijgen ze electrolieten (echt niet goedkoop)
Er wordt dus echt wel goed voor deze paarden gezorgt, en er wordt ook gebaalt als er wat met een van de paarden is, maar je moet wel bedenken dat het een groot bedrijf is, waar mensen die er komen ook dingen stuk maken, en er wel eens wat mis gaat, een pony nat si van het zweet, maar daarom is het niet meteen mishandeling, ze hebben er nisk voor over enz. enz. Ga er zelf een keer kijken en doe echt je ogen eens open en vergelijk het eens met een gemiddelde manege waar de paarden 3/4 uur lopen en elk uur maar weer moeten draven en galopperen, springen etc.
sasika schreef:Ik ben net terug van een weekje huifkartocht!
Het was echt super leuk, we kregen een super lieve fjord mee die af en toe wel een stukje mocht draven en af en toe onder het zadel gereden mocht worden. Een supermooie route mee gekregen met leuke campings! Kortom Bij Fam. Postma in vledder is het zeker een keertje de moeite waard om een tochtje te maken door het mooie drenthe!
sasika schreef:alleen tuig is niet echt helemaal mooi maar wel bruikbaar.

Toch doorgezet en ondanks de regen een hele leuke week gehad! 
Dan zagen die houten huifkarren van andere verhuurbedrijven er beter uit.
hehe ik zat helemaal odner de blauwe plekken dooordat het neit echt lekker lag daar sasika schreef:ja goed tuig! zelfs met broek dat hadden wij dan weer niet! enne jullie huifkar lijkt veel groter en bete slapenhehe ik zat helemaal odner de blauwe plekken dooordat het neit echt lekker lag daar

bij ons heeft het ook en hele week geregend zo zonde
alles was nat... en die bospaadjes met diepe plassen... haha echt gelachen gewoon
cantlover schreef:Bij ons was het echt relaxt! Wij konden van de twee smallen banken een tweepersoonsbed maken! Het was echt super!
Dan maar moeilijk slapen.
Dus we hadden van het onderste een tweepersoonsbed gemaakt en die lieten we overdag ook gewoon zitten!
. We hebben hetzelfde paardje als vorig jaar meegekregen (en volgens mij dezelfde huifkar).
cantlover schreef:kitty_gomez schreef:Volgende jaar wil ik samen met 1 vriendin en mijn zus een huifkarvakantie gaan doen bij het hoefijzer in zwiggelte.
We hebben gemaild voor de prijzen. Weet iemand hoe duur de kosten ongeveer zijn voor een midweek of week?
Bij ons was een midweek 205
Een week 345
Dit is echter wel de goedkoopste die we hebben gevonden. Ik hoor over hun ook goede verhalen! Het is al over 2 weken dus ik zal de ervaring ook even hier zetten!De site van hun is http://members.home.nl/joop-janssen/index.htm.

cantlover schreef:
heiditjj schreef:cantlover schreef:
Let wel op, dit is dezelfde rare figuur als die in Orvelte zat. Hij is daar failliet gegaan en weggestuurd. Hij liet zijn paarden om milliter dunne ijzers lopen en 't was daar gewoon een rare bedoenning. Net zo goed met z'n dieren als rijmaaran.