Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Goed dat het al beter gaat
.

). detour schreef:Babeth, ik vind je aanpak zeer paardvriendelijk en doordacht.
je kunt echter niet verwachten dat iederreen grondwerk hanteren kan; in dat opzicht zou TS er godee hulp bij moeten helpen.
Rukken aan een hoofd met bit hoeft niet; als het paard zelf rukt en een niet prettige ervaring krijgt leert het ook te wijken voor druk. Fjorden zijn loeisterk en veiligheid is ook belangrijk.
Een paard wat werd geleid met een bit of stang omdat het anders aan de haal ging heb ik nog nooit angstig zien worden, jij wel?..
Als het dier hier geen respect toont, heeft het lak aan zijn baasje.
Misschien valt die agressie middels druk via hoofdstel nog wel mee...
met zwepen gaan meppen heeft imo trouwens ook weinig zin, hoor.

MissDonna schreef:bertha is vanaf dat ik haar ken al sterk en rent ze door je heen. dit is nog geen puber gedrag dat komt toch op latere leeftijd? 5-7 jaar?
Citaat:Ik denk dat TS echt wel met die oplossing die ik aangeef kan werken.
De belangrijkste eigenschap die je dan moet hebben is geduld.
Het verdere grondwerk zoals ik dat uitleg kan inderdaad beter wel eerst met een ervaren persoon gedaan worden, dat ben ik met je eens. Want daar komt ook lichaamstaal aan te pas.
nanette_bokt schreef:Citaat:Ik denk dat TS echt wel met die oplossing die ik aangeef kan werken.
De belangrijkste eigenschap die je dan moet hebben is geduld.
Het verdere grondwerk zoals ik dat uitleg kan inderdaad beter wel eerst met een ervaren persoon gedaan worden, dat ben ik met je eens. Want daar komt ook lichaamstaal aan te pas.
Maar waar vind ik zo iemand ? De "ervaren" personen die mij zouden kunnen helpen enz. Doen het dus met bit e.d.......