Aangevallen door een pony Wie ook meegemaakt..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMariellee

Re: Aangevallen door een pony Wie ook meegemaakt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:12

Oh, dat had een vriendin van me een keer Huilen van het lachen Ze ging met me mee naar m'n oude verzorgpaard en ik moest hem uit de paddock halen. Ik zei nog dat ze beter daar kon blijven, kwam ze uiteindelijk toch rennend/half huppelend achter me aan Gestoord Nou, je had dat paard z'n hoofd moeten zien. Wóest werd 'ie. Hij vloog zo op der af, racede mij voorbij en zette de achtervolging in Huilen van het lachen

Ik had der nog gewaarschuwd, ze was trouwens op tijd de paddock uit hoor Clown En dat sulletje kwam daarna echt zo heel rustig op mij af gesloft Huilen van het lachen Volgens mij mocht hij haar gewoon niet, want het was echt een lief dier Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:23

Marilou: het probleem met een flinke tik geven is dat je het niet moet proberen als je twijfelt... want als het paard voelt dat je twijfelt (en hij dus 'baas' is) en je geeft hem als lagere in rang zomaar even een tik... dan kan het erg link worden ja...

Paarden die 30 keer een tik krijgen van iemand die twijfelt zullen ook tegen anderen stoutmoediger worden.

Ik zeg altijd: liever 1 goede lel dan 30 kleintjes, zowel voor mens als voor paard.

Ik kan de keren dat ik echt hard ben ingekomen nog op 1 hand tellen, en ik heb nog over Haha!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:27

Nou euhm, ja een keer door een groot paard!
2 jaar geleden, ik wilde achter Abi (mijn lievingspaardje toen, verkocht Verdrietig ) en zij stond naast Kiki.
Nou ik neem Abi mee, maar Kiki dacht dat ik z'n hooi afnam, (omdat ik naar beneden ging om Abi te kunnen pakken) en ja... auwstj Nagelbijten / Gniffelen
Was wel een flinke buil Tong uitsteken

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:35

Zoeits heb ik ook gehad een tijd geleden met mijn eerste pony... Ik kwam de wei in, ze kwam naar em toe gerend en gaf me een keiharde trap!
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen en heb ik veel geleerd van haar gedrag.
Je moet laten zien dat je NIET bang bent! Ik heb het zelf ook meegemaakt en het helpt echt!
Desnoods kun je iemand vragen je te helpen die totaal geen angst heeft...

Wegrennen is eht gene dat je dus echt NIET moet doen! dan word het alleen maar erger.. Knipoog

Succes !

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:58

KiWiKo schreef:
Salt_Pepper schreef:
maar, ik wil haar alleen op haar kont slaan dan, maar dat kan niet want ze komt recht van voren op me af.
Ik ga haar niet op haar hoofd slaan hoor!
Raken waar je kan raken, en als dat het hoofd is....... so be it Lachen Of denk je dat zij het zielig voor jou vind als je een tikkie van haar krijgt, of zich afvraagt of ze je beter op je kont kan raken dan in je ribbenkast?

Citaat:
En,, als ik haar heb geslagen, en ze komt nog steeds op me af?
sla ik nog een x
en als ze nog niet opgeeft dan?

Dan heb je niet hard genoeg geslagen Lachen

Citaat:
Ik heb geen idee wat ze gaat doen als ik haar heb geslagen!?

Weglopen en denken SJIPS, niet gelukt zucht!

hahahahahahaha die antwoorden , lig helemaal in een deuk hier maar je hebt wel gelijk.

Niet laten zien dat je bang bent, en gewoon een flinke mep uitdelen en dat doen voordat zij het bij jou doet, en ze is niet zielig als ze dat bij een ander paard doet die er niet van gediend is krijgt ze ook een paar klappen van dat paard, en daar stelt die tik die ze van jou gaat krijgen weinig bij voor hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:32

Als ik jou verhaal zo hoor ben je niet aangevallen maar heeft de pony je flink bang gemaakt en duidelijk gemaakt dat de pony de baas is.

Aanvallen zie ik toch als iets heel anders.

denisuhtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:15

ik zou niet wegrennen dan voelt ze zich de baas, terwijl jij de baas moet zijn!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:01

Geloof my het enigste wat je er tegen kunt doen is niet bang zijn.. Bang wegrennen of bang van je af gaan slaan heeft totaal geen zin...! laat zien dat je niet bang bent en blijf een keer staan en gewoon doen zoals je altijd zal doen (bij een paard die volgens jou niet "aanvalt" )

Nogmaals succes !