moet mijn paard wel of niet schuren met haar hoofd tegen mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JdBZadels

Re: moet mijn paard wel of niet schuren met haar hoofd tegen mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:21

Ik vind dit niet horen kijk als het paard het op een gegeven moment weet en je stapt af wil het paard het elke keer en als het paard nog het hoofdstel of halster om heeft kan ze je lelijk openhalen(heb iemand gehad die ik ken)
Je kunt wel gewoon ff kriebel achter de oren maar zou niet je paard aan je laten schuren

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:23

ik vind van niet als hij dat doet ben je voor hem niet meer waard als een schuurpaal. zodra ik klaar ben zet ik em op de poetsplaats doe zn hoofdstel af en dan kan ie uitgebruid schuren aan de stallen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:26

Ik laat het altijd gewoon toe, maar dan wel na het longeren(hij doet het meestal met longeren) Als die het doet ie het voor het longeren dan krijgt ie wel een tik(omdat ie anders met het longeren nogal irritant gaat doen.(zie bokkend en steigerend in galop naar je toe rennen.)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:28

Mijn pony doet dit niet door gebrek aan respect oid, maar gewoon omdat ze jeuk op haar koppie heeft Lachen .
Ik wrijf dan altijd ff met mn handen over haar hoofd, dan is de jeuk over en scheurt ze ook niet meer.
Maar soms laat ik het ook gewoon toe hoor Bloos

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:51

Mijn paard mag mij niet als schuurpaal gebruiken. Als hij wil schuren, ben ik degene die bepaal of het wel of niet tegen mijn hand gebeurt. Dat was in het begin voor hem wennen, maar nu gaat dat prima. Ik steek mijn hand uit en dat is voldoende voor hem om te begrijpen dat hij mijn hand in plaats van de deurpost kan gebruiken.
Ook mag hij andere mensen niet als schuurpaal gebruiken, ook al vinden ze het 'schattig' als hij dat probeert te doen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:54

mijn paard weet dat ze altijd even mag schuren zodra het hoofdstel uit is, maar dan wel tegen de boxdeur ipv mij, is altijd goed gegaan Lachen

VINED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:30

nee,mijn paarden mogen niet schuren,vind het nou niet echt prettig als ze dat doen,dus ze hebben hier netjes geleerd niet te schuren,ook bij gasten mogen ze het niet Lachen

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:46

Dit is niet goed, dit doen paarden die 'gelijk' zijn aan elkaar, en jij bent niet gelijk. Jij staat hoger, jij bent zijn baas. Niet toelaten dus.