onkunde jurylid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn1985

Re: onkunde jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:55

CGJ12 schreef:
karlijn1985 schreef:
Bij ons ook niet.. Kom ook eigenlijk nooit een ringmeester tegen..

**Afreageer mode-on****
Ik afgelopen vrijdag wel.............. Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
Die beste man mag blij zijn dat ik hem na afloop niet voor mijn grill kreeg.........

Met dergelijke incapabale lieden ben je gelukkiger ZONDER ringmeester.
Gadsamme......... Wat een debiel.
**Afreageer mode-off****

Nou ik heb liever geen ringmeester dan een slechte inderdaad.. Het feit is wel dat ze hun best doen.
Maar als ik het voor mijn vereniging doe, doe ik het ook goed.. Ben op de hoogte van alles enz.. Anders zou ik het gewoon niet doen, lever geen half werk.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:51

uffie schreef:
Heel herkenbaar allemaal. Haha! Haha!

Ik snap ook wel dat jury's mensen zijn, en vandaar dat er ook zoveel frustatie bij een hoop mensen zit.

Ik rij voor mijn plezier, en laat me niet door een jury een K gevoel geven, ik weet bij welke auto ik beter thuis had kunnen blijven en niet zoveel tijd en energie in een wedstrijd had hoeven steken. Gelukkig is dat tot nu toe maar 1tje, alleen wel 1 die je overal tegenkomt Nagelbijten / Gniffelen

Een kleine donkerblauwe auto? Volgens mij een Suzuki Alto ofzo...

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:22

Moeten wij als organisatie het arrogante gedrag van een aantal dressuurruiters wel pikken. Het is soms schandalig hoe ze te keer gaan tegen iemand die het secretariaat beheert. Ze willen zelf wel bepalen op welke startplaats ze willen starten. Wij als organisatie bepalen de startplaats. Zo niet blijven ze maar thuis. En dan vooral al die smoesjes waarmee ze komen. De goede nagelaten.
Ik trap er niet meer in: wie het laatst komt, komt bij mij bovenaan de startlijst. Het zijn altijd dezelfde personen die de ene keer dit hebben de andere keer dat.

jury schreef:
Als ik denk dat er iets niet klopt aan de papieren vraag ik altijd aan de ruiter/voorleester waar dat onderdeel volgens hen staat in het paspoort. Als zij het dan wel kunnen vinden, sta ik wat minder voor paal.

Het arrogante gedrag van deze jury is wat mij het ergst stoort. Wie denken dit soort juryleden wel dat ze zijn.

Ik had er laatst ook 1.
Je kon niet om de ring rijden dus mag je in de ring (M) voordat je proef begint. Ik was de 2e combinatie en hoorde via de ringmeester dat je van de jury niet in de ring mocht.
Ik had dus even de tijd om mijn acties te overdenken, had mijn winstpunt niet echt nodig dus..... ik ben gewoon de ring in gegaan.
Komt mevrouw het hokje uitstormen, "mevrouw wilt u niet de ring betreden voordat ik het zeg". Hokje weer in boem deur dicht.
Ben ik voor het hokje gaan staan. Al balend kwam ze op hoge poten weer het hokje uit en gaf duidelijk te kennen dat de ring niet verkend mocht worden. Ik kon nog net aangeven dat dit volgens de reglementen knhs wel mocht en dat ik op jong paard zit en het toch nooit de bedoeling mocht zijn om hierdoor met veel spanning de ring door te moeten sturen. Ging ze me toch tekeer en het kwam er haast op neer dat ik mocht vertrekken.
Ik had me eigenlijk voorgenomen niet te zeggen dat ik ook jury was maar dit was op een gegeven moment echt nodig om toch nog mijn proefje te kunnen starten. Daarna dimde ze een beetje in (wat een ruggengraat heb je dan).
Al lachend begon ik aan mijn proef wetende dat als deze niet super zou zijn ik zeker geen winst zou hebben.

Toch vond ik dat ik een statement moest maken en dat zal ik ook blijven doen. Ze moeten tenslotte niet denken dat ze God zijn.

Ik roep dan ook iederen op om de betreffende jury op een correcte manier op dit soort gedrag aan te spreken. Wij, ruiters en amazones hoeven dit soort arrogant gedrag gewoon niet te pikken.

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:41

Ik stel voor diegene die hier papierencontrole oppert dat dit door het secretariaat moet worden gedaan alle papieren eens controleerd bij ons op de wedstrijd. Ik nodig jouw bij deze uit.
Krijg je eten en drinken toe.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:44

dolca schreef:
Ik stel voor diegene die hier papierencontrole oppert dat dit door het secretariaat moet worden gedaan alle papieren eens controleerd bij ons op de wedstrijd. Ik nodig jouw bij deze uit.
Krijg je eten en drinken toe.

Je bent wel héél erg consistent. Dat moet ik je nageven......... Ja Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:39

Haha, misschien mag ze wel een keer bij jou schrijven CGJ12?

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:13

Ik heb jaren geleden wel eens een pony meisje voorgelezen.
Ze reed in de B dus mag je nog wel de baan in om een beetje te verkennen.
De jury en zijn vrouw waren nog steeds bezig met de vorige protocol dus reed ze lekker even rond.
Totdat de vrouw van de jury naar de meiske gilde wil je even hier komen bij de jury.
Het begon inmiddels erg te regenen en de pony was erg bezweet en de jury bleef maar met elkaar praten dus zei ik tegen het meiske ga maar even op een volte stappen en als ze je wat willen vragen stap je er naar toe tja kan ook die pony niet ziek laten worden want de regen was alleen maar erger geworden Bloos.
Toen stormde de vrouw van de jury het de auto uit en gilde letterlijk en figuurlijk tegen het meiske wat denk je wel niet ik vroeg om daar stil te blijven staan.
Dus dat meisje probeerde het uit te leggen dat de pony bezweet was en dat ze bang was dat ze kou zou vatten.
Ik moest eraan te pas komen om het meisje wat in middels wel erg bang was geworden weer helemaal te kalmeren.
Ik heb ook een klacht ingediend want wie is deze jury om zo tegen kinderen uit te vallen Boos! Als je nu eventjes moet wachten maar ze stond er al een aantal minuten voor ik zei ga maar even stappen.
Nu moet ik wel zeggen de jury is op een gegeven moment zelf gestopt met jureren.
Beter zou ik zeggen Vork

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:26

Ach ja, zo heeft iedereen wel ergens in het verleden een verhaal. Het leven gaat door, en wat is het nut van zo'n verhaal??

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:28

*Quote Suzanne F. schreef:
Mensen zijn altijd zo verbaasd als ze horen dat ik de jury ben, dat verwachten ze denk ik niet van een wat jonger blond ding wat vriendelijk lacht...

*Quote Otje
klopt!!!
ergens in mijn eigen bekrompen gedachten, zie ik een oud verveeld mannetje voor me als ik denk aan juryleden, dat nog thuis bij zijn ouders woont als 50+ en stierenspermastaafjes spaart (ik heb er ooit zo een persoon gezien bij het tv programma 'de stoel' )

geen jong blond lekker ding wat lief lacht

of een vrolijke lekkere vent...... waar je als voorlezer al voor smelt ... laat staan als ruiter of amazone

Suzanne , Hoe kan je!!!!!! Hoe kan je nu normaal zijn ????? *

Ha ha, dat is herkenbaar! Voordat ik jury was werd mij eens gevraagd een onderlinge proef bij de eigen club voor de ponies te jureren (ik reed toen M bij de paarden, was jong). Mijn schrijver was een oudere heer, die had speciaal z'n bolhoedje meegenomen dan kon HIJ daarmee groeten 'want dat verwachten de kinderen"! Ik heb dat maar glimlachend laten gebeuren. Na vijf combinaties gaf hij het overigens op, kon het commentaar schrijven niet bijhouden en hij werd gewisseld Haha!

Toen ik later wel met papiertje jureerde, werd ik in het begin ook wel eens voor de schrijfter aangezien. Ja, inderdaad: jong, blond en vriendelijk....