Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, Sam met 5 paarden (1 nieuwe merrie en 4 ruinen) en het 'hengstje' met 2 merries. Inmiddels is de groep weer samen een geheel. Het 'hengstje' hangt er om de merries heen, maar Sam laat zich niet tegen houden, als hij contact wil zoeken met die twee merries. 'Hengstje' probeert wel wat (aanvallen/wegjagen), maar Sam bijt/trapt gewoon terug en dan is het klaar en druipt het 'hengstje' weer af.
, alsof hij ze beschermt. Maar Sam komt er zo bij als hij wil, dus wie is nou de baas van die twee? Misschien nog even goed aankijken hoe het nou zit..... Overigens hebben alle ruinen respect voor de 3 merries, maar wie van de merries nou de leidende merrie is? Gaar ben ik in deze club nog steeds niet achter.....
. Een groot geheel weer
. Sam's wonden beginnen te genezen, maar het zijn aardig diepe snijwonden, dus ik hoop dat het geen littekens blijven. Mentaal zit hij weer prima in zijn vel, gelukkig, dus het gaat helemaal goed. Da's mooi nieuws, he?
en er wordt niet helemaal goed nagedacht over de verhoudingen in de kudde. Hier moet een paard zich maar aanpassen aan de nieuwe club en andersom. Meestal gaat dat heel snel, alle paarden bij ons zijn wel wat gewend, behalve een net gecastreerde hengst van 22 jaar.
Is het (ex)hengstje ook gelukkig.
.
. Ja, we kunnen de boel gaan photoshoppen, maar dat vind ik niet leuk. Dan maar volgend jaar ofzo of wat later in de zomer misschien......
), dus kan me wat dat betreft wel voorstellen dat je dan niet binnen twee maanden twee shoots wil laten doen
.
. Had ik er maar eentje, zucht.....
, maar ik ben de baas niet en ben vorig jaar al eens een maandje verhuisd met Sam, wat Sam niet zo goed beviel. Dus ik moet mijn best doen hier te blijven, maar natuurlijk laat ik Sam niet continu zo bijten door dat kreng. Ik heb het M (de staleigenaresse) meteen laten zien en komen er nog meer wonden bij, dan ga ik direct met haar praten, omdat ik dan vind dat er echt een andere oplossing gevonden moet worden. Het houdt een keertje op. Sam voelt zich mentaal beter dan twee weken terug, heeft ook echt een vriendinnetje gevonden in dat manegepaard, maar hoe zal het gaan als die er over een paar maanden weer uitgaat? Dat is ook iets wat ik me afvraag.
het is al heel fijn dat de kudde weer wat stabiel is
: Sinds een aantal dagen staat Sam gewoon weer in de kudde Shets. Jaaaa, ook bij het 'hengstje'. Er zijn geen nieuwe wonden meer bijgekomen sinds ruim een week en ik heb het idee dat Sam alsnog zijn oude leiderschapsplek weer aan het innemen is.
Het 'hengstje' is echt niet de baas over hem, zoals we ze nu zien......
KiWiKo schreef:Fijn dat het goed gaat Nadya!!! zo zie je maar weer, het lost zich wel op zolang ze de ruimte hebben en de tijd krijgen...... het is alleen sneu dat ze elkaar zo toe kunnen takelen op de weg naar harmonie.......
, het blijven toch je kinderen
, ach, je wilt gewoon dat het goed gaat met je paard en dat hij gelukkig is, toch?
avaluna schreef:Jouw Sam heeft het zeker weten getroffen met zo''n baasje dat zo bewust met zijn welzijn bezig is!
, maar dank je wel voor je compliment.