maar ik vind het stom als je een Z pony neemt om alleen maar prijzen te winnen en bekent te worden met je naam!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

XXleonieXX schreef:ik vind het niet knap als iemand met een Z pony Z wordt. Maar als je je pony zelf opleid en dan Z wordt vind ik het wel knap.
Blue_Dreamer schreef:Steeds vaker zie ik mensen die een Z pony kopen en hier meteen wedstrijden mee rijden, zo ook een kennis van me.
Ze haalt bijna alleen maar 1ste prijzen, terwijl ze eigenlijk helemaal niet geweldig rijdt (slechte houding, niet precieze hulpen etc), alleen omdat ze een dure pony heeft.
Wat vinden jullie hiervan?
Blue_Dreamer schreef:Steeds vaker zie ik mensen die een Z pony kopen en hier meteen wedstrijden mee rijden, zo ook een kennis van me.
Ze haalt bijna alleen maar 1ste prijzen, terwijl ze eigenlijk helemaal niet geweldig rijdt (slechte houding, niet precieze hulpen etc), alleen omdat ze een dure pony heeft.
Blue_Dreamer schreef:Ik zeg niet dat je niet leert van Z pony's, maar wél dat er vaak gekeken wordt naar de pony; en zelden naar hoe de ruiter de pony rijdt. Nu kan iemand die nauwelijks kan rijden een 1ste prijs halen met zijn of haar Z pony, terwijl mensen die goed kunnen rijden en géén Z pony hebben, veel lagere punten halen.

CharleyT schreef:Blue_Dreamer schreef:Ik zeg niet dat je niet leert van Z pony's, maar wél dat er vaak gekeken wordt naar de pony; en zelden naar hoe de ruiter de pony rijdt. Nu kan iemand die nauwelijks kan rijden een 1ste prijs halen met zijn of haar Z pony, terwijl mensen die goed kunnen rijden en géén Z pony hebben, veel lagere punten halen.
Onzin verhaal. Er wordt gekeken hoe de COMBINATIE de proef doorgaat. En dat wordt beoordeeld. Niks meer, niks minder.

Pion schreef:Een Z-pony is ook geen automaat, hulpen moeten zelfs soms nog preciezer worden doorgegeven.
Meisje zal er ook voor moeten trainen. Bovendien het compenseren wat die pony nu doet volgens jou (toch goed lopen ondanks slechte hulpen en slechte zit) dat houdt ook eens op, dan loopt ze vanzelf vast.
Je kunt wel blijven zeuren over 'ze heeft een Z-pony' maar je kunt ook gewoon harder gaan trainen en van haar gaan winnen.
Bovendien zie ik liever een beginnende wedstrijdruiter op een fijne leerpony dan op een pony die ook nog groen is op concours.
Nou spring ik er werkelijk alles mee, je moet haar door hebben, en dat is echt niet makkelijk. Dus Z pony zegt in mijn ogen echt niets, of dat bij dressuur pony's anders ligt weet ik niet. Kelly_Taco schreef:Ik denk dat een veel gemaakte denkfout is dat een Z pony een automaat is.
Het is echt niet makkelijk om al die strak afgestelde knopjes onder controle te krijgen.

je moet in de hoogst gezamenlijke klasse starten
Lielle schreef:dat mag nietje moet in de hoogst gezamenlijke klasse starten
* MioEnTia schreef:Maar wat ik altijd wel gemeen vind is een meisje die al bijv L2 heeft gereden, een nieuwe pony koopt die rond de L2/M1 kan lopen ( zo'n tegenstander krijg ik binnenkort ) en dan wel B start . Maar toch het gaat wel om de winstpunten en niet om de 1e plaats.