Bril (voor in de verte)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orange_peach

Re: Bril (voor in de verte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:50

ik heb ook enkele jaren met bril gereden (hoeveel weet ik niet precies meer maar ik dacht zo een 4 jaar) zonder vond ik niet fijn omdat ik dan net iets minder zag waardoor ik ook minder zag dan mijn paard ... ik voelde me er veiliger bij en had er niet extreem last van (ja, af en toe eens verder op mijn neus duwen maar that´s it). Bij het vallen van mijn paard (en geloof me, dat gebeurde heeeel erg vaak) is mijn bril nooit stuk gegaan ... ik heb hem nog steeds voor noodgevallen.

nu heb ik maandlenzen .. ik doe ze enkel in als ik ga sporten dus kan ze ook langer dan een maand gebruiken. Als ik sport heb ik geen last meer van een bril en kan ik zonder problemen een zonnebril opzetten EN blijf ik perfect zien Haha!

liefst lenzen dus, anders sporten MET bril ... als het echt niet anders kan sport ik zonder bril

x

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:12

In principe kan je wel gewoon rijden hoor, tis alleen een beetje oppassen dat je niet verkeerd valt.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:20

ik rij altijd met bril!
zoals hier al is gezegd, ik ben een gevaar in de bak zonder bril. Ik zie dan namelijk helemaal niks.

Kiimmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:43

Ik denk niet dat je bril echt een smak maakt met het rijden Lachen
Zelf heb ik ook een bril, alleen heb nu lenzen, die je misschien ook kunt proberen! Voor mij zijn ze ook voor veraf, dus als je absoluut geen bril wilt, wat vaak voorkomt bij mensen kun je lenzen proberen! Overleg eerst wel even met de opticien wat je opties zijn.
Maar even terug te komen op je bril. Nogmaals, ik denk niet dat je bril echt een smak maakt, maar als je zelf denkt dat het wel zo is moet je hem natuurlijk niet opzetten. Voor een uurtje is het ook niet erg, maar als je bijvoorbeeld een lange buitenrit gaat maken is het denk wel slim deze op te zetten. Je ogen wennen vrij snel aan de bril en gaan er dus ook na staan, hoe raar het ook klinkt. Je kunt last krijgen van hoofdpijn en natuurlijk slecht zicht en dis is echt geen pretje. Het hangt natuurlijk ook af van de sterkte die je hebt, die weet ik namelijk niet Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:21

Kiimmiieee: ik heb er anders wel fijn gebroken neus + 2 blauw ogen aan over gehouden ooit Knipoog

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:25

Als je een beetje fatsoenlijk kunt zien zonder bril, misschien zonder?
Ik heb zelf lenzen, dus dat ge-etter heb ik gelukkig niet, anders misschien lenzen of zoals onder gezegt een sportbril?:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:51

Puissance is dat tegen mij bedoeld of tegen TS?
Ikzelf heb al jaren lenzen, gelukkig maar Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:54

Ik heb zelf ook iets langer dan een jaar een bril voor verziendheid. Moet zeggen dat ik hem haast nooit opzet, alleen in de klas. Dus ook nooit met paardrijden. Geen idee hoe sterk de jouwe is, die van mij is iets van 0.75 en het andere oog 1 of 1.25 dacht ik. Dat is dus niet zo'n sterke bril en ik zie dus ook redelijk goed, je moet het zelf weten. Volgens mij kan het kwaad. Lachen

Tinus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:11

Ik houdt mijn bril ook alijd op. Ook voor in de verte. Maar hij is nog niet kapot gegaan. Terwijl ik er vaak genoeg afgevallen ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:26

dan heb ik maar 1 tip voor je gebruik lenzen !! heb ik ook en heb nooit ergens last van.
wel zachte lenzen want harde die voel je zitten en die kunnen niet tegen stof. zachte wel Haha!

Mariekski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:37

ik had eerst ook best lang een bril voor in de verte en deed em ook gewoon op. Hij is nooit kapot gegaan ookal viel ik. Nu heb ik lenzen en dat vind ik wel fijner zitten Knipoog.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:28

Ik heb, voordat ik m'n lenzen kreeg, ook een tijdje met bril gereden. Mijn instructrice vond het toen wel veiliger als ik hem afzette, maar zonder zag ik niets Clown Nu heb ik lenzen en dat bevalt me prima Ja

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:27

IK heb lenzen, maar rij ook wel eens met bril. Kan prima! Enige nadeel: als je zweet glijdt ie van je neus, en met cap/bril heb ik wel eens het gevoel dat mn hoofd zo vol zit. Met vallen en bril: (nog) geen ervaring

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:55

ik zou als je zonder bril kan rijden zonder en anders gewoon een keer rustig proberen met en als dat lukt hem op blijven houden!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:47

Ik heb normaal gesproken harde lenzen, maar rijd meestal met bril i.v.m. stof. Met mijn -5 kan ik absoluut niet zonder rijden, voor mijn gevoel is dat alsof ik met mijn ogen dicht rij.

Ik heb zelf ook wel eens gedacht 'wat met mijn bril als ik val?' Maar uiteindelijk heb ik er nooit last van gehad, je landt in het zand (als het goed is) en hij blijft gewoon zitten. Hij heeft verder niks om te breken, tenzij je er zelf op valt.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:54

ik heb zo ong. 7 jaar met bril gereden, en ben ook aardig wat van pony's gevallen, maar mn bril is nog nooit gebroken, als je bril goed op je hoofd zit is er niet zoveel aan de hand..
en als je plat op je gezicht valt ( is ook wel eens gebeurd) Vangt je cap de val voor je bril op ( als het goed is..)
Nu rij ik met lenzen, dat is ook heerlijk.. hoewel ik nu maar een zonnebril aan ga schaffen i.v.m. stof enzo..

@ _Lauraaa_; Als jij met zachte lenzen de stof niet voelt zitten is dat juist slecht voor je ogen, je hebt misschien minder tranen enz.. maar met harde lenzen voel je wel meteen als er iets achter je lens zit, je kan het meteen verhelpen en zo beschadig je je oog niet.. ik heb het idee dat dat met zachte lenzen juist eerder gebeurd omdat je het dan niet voelt als er wat achter zit..
maar dat is mijn mening..

Veel succes iig TS.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:59

Zonder bril zie ik echt helemaal niets als alleen maar schimmen Knipoog , dus rijd ik altijd met bril. In het begin had ik een oude bril die ik voor tijdens het rijden op zette, maar dat doe ik nu eigenlijk nooit meer. Houd gewoon altijd dezelfde bril op. Ik zorg wel dat ik altijd een reservebril bij me heb. Maar die heb ik altijd standaard bij me omdat je nooit weet of je bril ineens kapot gaat. Haha!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:11

_lauraaa_ schreef:
dan heb ik maar 1 tip voor je gebruik lenzen !! heb ik ook en heb nooit ergens last van.
wel zachte lenzen want harde die voel je zitten en die kunnen niet tegen stof. zachte wel Haha!

Mwah, ik rijd al 15 jaar met harde lenzen en heb nergens last van. Met bril reed ik daarvoor (en soms tussendoor) maar dat vind ik niet fijn, voel me dan zo 'opgesloten' onder mijn cappie en achter mijn brilletje. Maar goed, met mijn -7 zal ik wel moeten Knipoog

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:31

in de les heb ik me bril nooit op ik mis wel is een letter maargoed als ik 't paard net lekker aan het lopen heb en me bril staat weer op het punt van vallen word ik daar een beetje crazy van.
ik zal gewoon lenzen van de kruidvat halen voor het rijden ben ik ook voor aan het zeuren bij me ouders maar die zijn het er niet erg mee eens Tong uitsteken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:00

Je bril is niet zomaar stuk Knipoog
Al ben je er in het begin wel zuiniger mee.
In het begin deed ik hem nooit op met rijden, maar na een tijdje denk je niet meer eraan dat als je zou vallen dat ie stuk zou gaan Lachen

Toch vind ik lenzen prettiger met rijden, maar dan puur alleen omdat dan mijn bril niet helemaal onder het stof zit Knipoog

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:51

Ik heb ook voor werweg maar dan heb ik bij het ene oog -2 en de andere -2,5.
Dus dat is wel wat, ik houd hem dan ook op en het bevalt me wel.
Eerst deed k dat nooit maar nu heb ik hem echt nodig!
En als je valt val je meestal nooit op je bril omdat je neus eerst nog komt Clown

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:02

ik heb -4 beide ogen, en rij zonder bril Knipoog
Ik zie geen kip maar ik ben het heel erg gewend omdat ik em eigenlijk nooit draag, alleen met tv kijken.
Waarom? ehm ik ben beetje ijdel, niet dat ik brillen niet leuk vind staan, maar bij mij past het gewoon niet Verdrietig
En lenzen, daar is mijn oog reflex te sterk voor, ik krijg ze niet eens in Huilen
Dus dan maar kippig, heb er echt geen last van na 3 jaar zonder bril Knipoog

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:17

Zelf ben ik nu 16, en ik heb voor mijn 15e verjaardag lenzen gekregen, maar daarvoor had ik al vanaf mijn 11de een bril. Ik kreeg koppijn als ik me bril niet op had, en ik had toen een hele drukke pony, dus was wel handig dat ik wel kon zien waar ik heen ging als ze er weer een x vandoor ging. Zelf heb ik nog nooit zonder bril gereden! Jah, 1x tijdens een verkleedwedstrijd omdat mijn gezicht gesminkt was en anders kwam de smink niet mooi uit, dus dan maar zonder. Maar ik ben heel vaak gevallen en ik heb er nooit wat van over gehouden met me bril of door me bril.

Wel vorig jaar tijdens een buitenrit toen mijn paard er vandoor ging en ik viel toen van hem af op heel hard zand dat aanvoelde als beton en dat paadje liep schuin naar beneden, dus rolde ik door naar beneden. Toen is mijn bril tegen mijn oog gaan staan en toen nog een x naar beneden gebogen. Ik voelde het zelf niet, maar dat kwam doordat mijn bril op een steen terecht kwam. (die bril heeft eigenlijk toen alleen maar mijn oog gered, of tenminste, alleen de pijn aan me oog dan.)

Maar wat ik dus wilde zeggen, is dat ik genoeg mensen zie rijden met bril die er ook afvallen, zonder dat er iets gebeurd met hun bril of oog of gezicht. Je kan er makkelijk mee rijden.

Zelf had ik nooit een extra bril erbij. Ook ben er ik genoeg buiten mee gevallen. Ik vond het zelf alleen maar prettiger wnr ik een bril op me neus had staan. Ff wennen, maar dan zie je tenminste wat! Maar je moet ook wennen als je gwn met een bril op je neus loopt in je eigen woonkamer, maar dat is logisch:P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:46

Als ik zonder bril of lenzen rijd, dan zal het me niets verbazen als ik mijn pony tegen een boom aan stuur (gelukkig zal ze er zelf omheen lopen Clown )

Heb altijd lenzen in of een bril op Knipoog

_Marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:01

Volgens mij mag het wel toch?
Albert Zoer heeft toch ook vaak een bril op .. !?