Rijden met zonnebril ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Florientje

Re: Rijden met zonnebril ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:13

Ik rijd altijd met mijn gewone bril en dat gaat ook altijd goed. Met zonnebril rijden is idd wel een goed idee

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:30

Ik had vandaag wedstrijd, en ik hoorde van de schrijfster die bij de jury zat dat die zich dus afvroeg of ik wel mocht starten met deze bril.... Jammer dat hij niet even uit zijn auto stapte, want dan had ik kunnen vertellen dat dat echt wel mag Lachen
Hoort hij toch te weten lijkt mij... als jurylid!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:27

ik rijd wel met zonnebril. zeker met die felle zon, dan krijg ik hoofdpijn van. ik draag een gewone bril, maar met een beetje zon zet ik de zonnebril op. ik spring overigens

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:06

Ik rijd alleen met een zonnebril als ik ga buitenrijden en veel ga stappen. Als ik gewoon ga rijden niet, dan ga ik zweten en begint dat ding te irriteren en te glijden Clown

Op wedstrijd mag het volgens mij wel, geloof dat mijn vriend ook wel es heeft gesprongen met zijn zonnebril op. Lenzen en een stoffige bodem gaan niet altijd samen namelijk Knipoog

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:26

ik rijd best wel vaak met zonnebril
vooral met buitenrijden want met al die vliegjes is het best wel fijn anders zit je steeds met je ogen dicht en dat is minder fijn en van mijn zonnebril merk ik helemaal niets
met de dressuur rijd ik ook gewoon met zonnebril alleen in de les niet;)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:43

Ik rijd af en toe ook wel met zonnebril, en dat is dan tegen de vliegjes en het de zandverstuiving in de bak.
Het bevalt mij erg goed.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:52

Als de zon schijnt en ik rijd buiten(bak) heb ik eigenlijk altijd een zonnebril op. Ik moet altijd een bril op voor sterkte, anders kan ik afstanden niet goed inschatten en zie ik niet veel scherp. Van mijn gewone bril heb ik geen last, alleen mijn zonnebril zit niet echt lekker en zakt steeds van mijn neus af, maar dan zet ik hem gewoon weer snel op. Ik heb snel last van de zon en ook voor de vliegjes vind ik het erg fijn!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:54

Eigenlijk nooit...
Het is soms wel stoffig in de buitenbak, maar meestal sproeien ze op tijd en heb je nergenst last van. Vliegjes hebben we ook nooit echt veel, bak ligt gewoon ideaal.
En het randje van je cap helpt ook tegen de zon.

Wat ik me wel afvraag: Hoe krijg je zo'n supperhippe modieuze zonnebril die de helft van je gezicht bedekt onder je cap? Clown

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:07

Als de zon fel is en/of laag staat of er zijn veel vliegjes, dan doe ik idd mijn zonnebril op Cool .
Ik heb ook een tijd een gewone bril gehad en daar reed ik natuurlijk ook mee. M'n zonnebril past eigenlijk nog beter onder m'n cap. Het is zo'n sport zonnebril met rechte pootjes die wielrenners ook ophebben, hij zit goed op m'n gezicht en de pootjes zitten tussen de cap en m'n oren klem, dus ik heb nog nooit gehad dat hij af dreigde te vallen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:07

Zoals al eerder gezegd rij ik echt altijd met zonnebril maar ik vind het zelf niet netjes om er ook mee te starten....zal er niks van zeggen als ik zit te jureren maar ik vind het eigenlijk niet horen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:20

daffodil schreef:
Zoals al eerder gezegd rij ik echt altijd met zonnebril maar ik vind het zelf niet netjes om er ook mee te starten....zal er niks van zeggen als ik zit te jureren maar ik vind het eigenlijk niet horen.

Maar als het nou om een bril gaat die meekleurt in het zonlicht..? Mijne doet dat dus, en ik zit zo altijd met een zonnebril op, met mooi weer.... Bril afzetten is geen optie. Het is wel een 'bescheiden' bril, niet een die mijn hele gezicht bedekt. Zie deze foto Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:32

Als je het bij mij zou melden dat het om een meekleurende bril gaat en dit formaat vind ik het al heel anders dan zo'n paris hilton bril die je halve gezicht bedekt!!!

Vind het ook wat typisch hoor van mezelf dat ik het voor het zicht eigenlijk niet vind kunnen maar dat komt denk ik omdat in mijn ogen (beetje ouderwets) je zonnebril ophouden toch een soort van onbeleefd overkomt....maar goed er staat nergens dat het niet mag en ik zal er ook niets mee doen (punten aftrekken ofzo), want dat mag niet maar het is gewoon gevoelsmatig....

_Zuurstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:36

Ik vind mijn zicht veel beter zonder zonnebril dus ga het niet proberen. Knipoog

Djanneuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:13

alleen thuis of tijdes buiteritte Cool

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:16

Rij wel eens met zonnebril ja, rijd bijna alleen maar buiten dus gebruik hem eigenlijk alleen maar buiten. In de bak doe ik hem niet op, vind dat niet zo fijn met dressuur. In het bos doe ik hem vooral op vanwege de stof/vliegen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:08

Ik rijd als ik in de buitenbak rijdt bijna altijd met zonnebril, ookal is er maar een heel klein beetje zon. Ik heb een oogafwijking waarbij ik veel last heb van fel licht. Met wedstrijden heb ik tot nu toe nog niet met zonnebril gestart. Zorg altijd dat ik er ruim van te voren op zit zodat mijn ogen zich kunnen aanpassen aan het licht. Maar ik denk dat ik deze zomer toch maar eens ga proberen met zonnebril te starten. Ik zie dan gewoon zoveel meer en beter!

Ik rijd overigens met een ski bril. Maar niet zo'n hele grote dus niet de helft van je gezicht weg en ook niet zo'n hele flitsensde. Het voordeel daarvan is dat ze heel goed blijven zitten, skien of paardrijden ik heb nog nooit mee gemaakt dat hij afzakte. Met een gewone zonnebril wel.

En dat je paard zou schrikken als je zonnebril afvalt....? Weet niet voor paarden dat zijn maar ik ken ze in ieder geval niet. Of dat ze erop staan als ze ervan door gaan...? En dan hun benen kapot ofzo? Kan het me niet voorstellen maar goed. Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:11

Ik heb altijd een zonnebril op, anders kun je me met hoofdpijn bij elkaar vegen. En jah, als ik buitenrij en de zon schijnt heb ik hem dus ook op. Het is wel een functionele bril van oakley en niet zo'n vliegenogenbril 'voor de leuk'.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:55

Ik rij oo hele zonnige dagen met zonnebril.. Ook gewoon op springconcoursen, kan ik de hindernissen teminste zien Knipoog

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:26

Ik heb nog nooit met zonnebril gereden.Maar zou er eens aan moeten denken. Want met die felle zon knijp je je ogen dicht en krijg je koppijn.Moet dan wel een zonnebril zijn met dunne pootjes lijkt mij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:40

Dat valt wel mee. Hier rij ik mee en dat gaat prima:
Afbeelding

xSimpleplanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:23

Ik rij niejj met zonnebril lijkt me niejj egt handig

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:30

dees_daan schreef:
ik heb lenzen (harde) en krijg dus heel erg last van mijn ogen als de bak heel droog is, vooral als ik met meerdere rijd, ik ga binnenkort even een goede zonnebril halen, kijken of dat werkt. (op zandpaden die stuiven kan ik mijn ogen niet eens open houden door de pijn/tranen) rijden met een duikbril zou ook handig zijn, maar dat moet ook maar niet Clown

Hier idem, zelfs heb ik hem wel eens opgehad met een (onderlinge) springparcourtje... Geen gezicht vanzelf en volgens omstanders leek ik op el-nino, maar dan zie ik tenminste ook nog wat van de rit Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:35

nog nooit gedaan.. maar misschien het proberen waard opp ponykamp tegen stuivend zand! Haha! .

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:38

ik rij altijd zonder bril.
een een zonnebril is donker dus je ziet minder scherp.
zelf weten maar ik zou het ook nooit gaan proberen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:41

Ik rijd meestal met zonnebril. Heb last van hooikoorts en een zonnebril helpt. Gister weer zo eigenwijs geweest om geen zonnebril op te doen...
Niet zo leuk want had echt giga kriebel in mijn ogen.

Vind het altijd ook fijn dat er geen vliegjes in mijn ogen komen.