Paard is op nieuwe stal mijn maatje niet meer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Paard is op nieuwe stal mijn maatje niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:32

ik was te nieuwsgierig en heb ff op urielle's berichten gezocht van vandaag Bloos

Citaat:
Arie is mijn zadel komen doen, dus dat ligt weer goed. En... ik heb er weer opgezeten! Met losse teugel, maar toch, gestapt en gedraafd zonder steigeren

het begin is er weer!! Hopen dat hij weer bijdraaid en snel weer helemaal zichzelf is Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 17:03

Hij was idd braaf (ik vroeg dan ook niks). Hij was wel heel nerveus bij de eerste keer opstijgen, het was net alsof ik voor het eerst op een driejarige stapte Bloos Heb dus voordat Arie kwam een paar keer op- en afgestapt dat dat zeker zou lukken. Beetje stom als iemand het zadel bij komt werken en ik kan er niet opkomen Nagelbijten / Gniffelen
Het zadel lag overigens nog gewoon goed, het is dus niet van het zadel dat het afkwam.
Wat ik wel heel akelig vond is dat ik hem bijna niet van stal kreeg: hij stond angstig tegen de achterwand gedrukt. Scheve mond
Hij voelt zich dus duidelijk nog niet goed. Maar toen ik hem pakte was het verder weer allemaal goed. Arie moest ook een beetje lachen om mij, dat ik zei dat ik hoopte dat ik ging blijven zitten. Weet hij veel Haha!

Zoals mijn nieuwe stalbaas ook zei: 'Zo'n paard heb ik nog nooit meegemaakt, er lijken wel twee paarden in te zitten. Van het ene moment op het andere heb je ineens een totaal ander paard in handen.'

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:24

Hoi Urielle,
Ik hoop voor je dat het goed komt! Ik heb net hetzelfde meegemaakt Huilen (zie topic: Help, mijn nieuwe paard flipt in stal).
Bij ons ging het ook op en neer. De ene keer kreeg je hoop dat ze zou wennen, de volgende dag was ze helemaal in paniek. Kilo's afgevallen...In de wei ging het goed, maar op stal was ze een duivel.... Ook met rijden ging het steeds slechter. Ze liep vaak in het begin helemaal kreupel (van de stress en ellende hield ze zich helemaal vast) en begon te bokken.....Vanalles geprobeerd, grondwerk, kruiden enz.
Uiteindelijk na ruim 2 mnd proberen het paard toch maar verhuist naar haar oude stal bij haar ex-eigenaar. Daar staat ze nu een week en ze is al aangekomen, is gewoon weer de oude en is niet meer kreupel en bokt niet meer...Ik baalde ook dat ik weg "moest" bij mijn eigen stal, maar mijn paard is er helemaal happy mee! Ik hoop voor jou, dat je paard wel kan wennen. Maar het verhaal komt me wel bekend voor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:54

Hoi! mijn paard had precies hetzelfde, ik ben gewoon doorgegaan met rijden wel weer even een paar stappen terug en weer rustig opbouwen en naar een maand was het weer helemaal okee.. heb daar nog een jaartje gestaan toen ben ik weer van stal verandert vanwege een verhuizing, en toen ging het wel helemaal okee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 18:11

Nou, ik heb het gewonnen vandaag!
Ik kwam aan en hij stond met zijn oortjes naar voren bij de deur, hinnikte naar me. De tijd rustig aan is dus goed geweest voor ons. Toen gelongeerd, en daarna erop. Eerst de makkelijke kant: linksom. Stappen, maar wel teugels op maat en nageeflijk. Hij begon met heel hard naar links te schieten, dus ik kwam een keer goed in met mijn binnenbeen en hield de buitenteugel er goed aan. Paar rondjes braaf gestapt. Toen omhoog. Handen gewoon op de plaats gehouden en naar voren gereden, flink het buitenbeen eraan zodat hij me niet in de omheining kon gooien. Nou, ronde 1 was voor mij.
Toen rechtsom gegaan. Hij wou na twee passen al omhoog dus ik heb hem een flinke oplawaai met mijn buitenbeen gegeven en toen ging hij in galop met zijn hoofd hoog, springend als een hert de bak door. Daar heb ik alleen maar afgewacht, handen laag gehouden en bijgedreven waar nodig. Terug naar stap. Nog een keer hetzelfde. Toen hij rustig stapte ben ik de andere hand weer op gegaan. Dat ging goed, hij liep daar ook netjes. Toen aangedraafd, geen probleem. Van hand veranderd en rechtsom kreeg ik het natuurlijk voor mijn kiezen, springend richting omheining, op de plaats galopperen en al sterrekijkend onstuurbaar de bak door, maar ik heb me niet van de wijs laten brengen door hem en alleen maar geconcentreerd op verbinding houden met de voorkant en vooral VOORWAARTS rijden. Uiteindelijk had hij door dat het geen zin had en liet hij zich fijn rijden, stap, draf, galop twee kanten op, wat slangenvoltes en zelfs een stukje schouderbinnenwaarts erbij gepakt.
Daarna heb ik hem uitgebreid vertroeteld en zijn we gaan grazen (hij graasde, ik hield vast Haha! ) en kreeg ik heel veel knuffels van hem.
Deze slag was voor mij.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:56

Zeer goed!!!!
Dat zal je weer wat zekerheid geven, waardoor je weer overtuigender op je paard stapt..
Blijf zo even door gaan, niet teveel willen, alleen netjes linksom en rechtsom..
Niet gelijk teveel vragen nu.. eerst bevestigen dat hij voorwaarts moet!!

Goed gedaan hoor!!