upendo schreef:tita schreef:
Tuurlijk doet ze het niet express en een meisje van 15 die de verantwoording wil hebben van een verzorgpaard, moet die verantwoording ook nemen..
Het is geen klein kind meer, en logisch nadeken lijkt me gepast
Ik heb ook een bijrijdpaard, maar onder verantwoordelijkheid nemen versta ik toch iets heel anders dan:
Opdraaien voor de kosten van een nieuw hoofdstel omdat het paard achter een haak bleef hangen..
Maar hoe komt het paard met zijn hoofdstel in de buurt van die haak? Dat had je kunnen voorkomen door beter op te letten.
Ik heb een keer gehad dat een verzorgpony op de teugel ging staan en dus ook het bakstuk kapot trok.
Het was mijn schuld dat die pony op die teugel kon gaan staan, had ik maar beter op moeten letten!
Ik heb dat bakstuk toen zelf laten maken. Dat viel wel mee qua kosten.
In het geval van dit dure hoofdstel kun je proberen het via de verzekering te verhalen. Het gebeurd nl. per ongeluk (anders zou de WA ook niet uitkeren, behalve bij kinderen) en daarvoor ben je gewoon verzekerd. Verder lijkt het me niet haalbaar en reeel een heel hoofdstel vergoed te krijgen aangezien slecht een deel vervangen hoeft te worden en het hoofdstel ook niet meer gloednieuw was. Probeer, als de verzekering niet uitbetaald de losse onderdelen te kopen of anders netjes te laten repareren. Die kosten zullen veel lager zijn. dan kun je samen kijken hoeveel zij daaraan kan bijdragen...
Ik lees dat je al een oplossing hebt bedacht, misschien interessant om nog even een update te geven of de verzekering in jullie geval uit wilde keren of niet? Dan weten wee dat voor mogelijke zelfde situaties in de toekomst
.
.