Leer of rubber ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda29

Re: Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:59

Leer is wel duurder en je heb er een beetje meer onderhoud aan..
maar ontdanks dat zitten er wel super veel voordelen aan en die zijn hier boven al genoemt..
dus ik vind dat je dan eigenlijk wel meer waar voor je geld krijg...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:08

ik vind aigles behoorlijk aan de prijs voor hoelang ze meegaan eigenlijk!
ik kocht ze ook altijd 2ehands van kinderen die ze net begonnen waren ofzo, vielen en niet meer durften Clown dan neem je ze voor 2 tientjes over bij wijze van. ik heb toen gekeken 60 euro voor een paar gevoerde goede aigles... Dromen koop er 2 paar en ik kan er mijn laarzen nu van kopen, leren...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:53

Ik ryd met rubber gewoon. ook al ry ik 2 á 3 keer in de week.

ik vind het overdreven om een leren laars te kopen boven de 200 euro.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:07

waarom zegt iedereen toch de hele tijd 'van boven de 200 euro'??
zoveel hoeft het helemaal niet te kosten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:09

miibr3nda schreef:
Ik ryd met rubber gewoon. ook al ry ik 2 á 3 keer in de week.

ik vind het overdreven om een leren laars te kopen boven de 200 euro.

Je kunt ook nog hele mooie tweedehands kopen. Daarnaast bestaan ze ook nieuw onder de 200 euro hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:23

loveshadow schreef:
z0rr0 schreef:
ik vind het lelijk
Dankje Haha! Koe .

Oké, bereid je voor, hier komt mijn zo-erg-zijn-rubberen-laarzen-nou-ook-weer-niet-speech: Vork
Als manegeruiter rijd ik altijd al met rubberen rijlaarzen, gewoon omdat ik het geld er niet voor heb om leren te kopen. Dat je dat geld er al na een paar jaar wel weer uithaalt omdat je rubberen laarzen toch elk jaar weer zou moeten weggooien is onzin, hoor. Dan is de kwaliteit wel erg slecht. Mijn eerste paar was ook van erg slechte kwaliteit, ze pasten wel, maar als ik zonder beugels reed en ik m'n hakken niet uitdrukte, had ik het gevoel dat ze van m'n voeten vielen. Het tweede paar was geloof ik ook van Aigle, maar dan met zo'n bordeauxrode voering. Er zijn vast meer mensen die die gehad hebben en de meesten hebben vast hetzelfde probleem gehad als ik: als je je voet eruit wilt halen, gaat je hele binnenvoering mee Knipoog . Die twee paren waren dus niet zo goed. Maar daarna had ik een paar gekocht waar ik toch zeker drie jaar mee heb gedaan zonder dat ze kapot waren, tot ik eruit gegroeid was. En nu heb ik weer een paar van Aigle waarbij me al een paar keer gevraagd is of ze van leer waren. Dus zo verschrikkelijk zijn ze nou toch ook weer niet? Ik vind het het belangrijkst dat ik lekker mee kan paardrijden zonder dat ik er last van heb en als ruiter zonder paard (haha dat klinkt een beetje zielig Tong uitsteken . Zonder eigen paard dan Knipoog ) vind ik het zonde om meer dan €200,- uit te geven aan een paar laarzen dat ik maar een uurtje in de week gebruik.

Ik begrijp de overduidelijke voorkeur van mensen voor leer, maar rubber is ook zo slecht nog niet hoor. Zweetvoeten, daar word je inderdaad niet gelukkig van, maar verder heb ik er geen problemen mee. En inderdaad lekker door de blubber met rubber Clown . Maar als ik het geld ervoor zou hebben ... Bloos Knipoog

En zit daar dus idd ook niet het verschil?
Toen ik nog rubberen had reed ik dagelijks, meerdere paarden.
Dan haal je leren er echt snel uit Lachen
En dan heb je ook nog meer comfort en dan is de beslissing snel gemaakt voor mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:23

moutain horse zijn niet boven de 200 euro Lachen
Verschillende andere ook niet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:24

ik heb ze van 120.....
en ze hadden nog veel meer modellen onder de 200 euro, ook van eurostar van 140, en nog veel meer. dus dat is geen goede reden. Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:32

ik ga even dwars doen maar ik vind ze verschrikkelijk,de leren dressuurlaars dan.
iedereen zit altijd over meer grip,fijn zitten en ga zo maar door Bloos
ik draag ze alleen als het echt moet,ben ik nou raar? Clown
heb inmiddels de trekking laars ondekt en ja,die zitten super al vanaf de eerste minuut Haha!
rubber draag alleen als ik de blub door moet.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:36

Ik had ze altijd beide... als ik ging rijden reed ik meestalo met leer... maar moest ik door de blub... I love My Rubbere laarsjes...

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:04

ik rij met chaps, omdat leren laarzen volgens mijn ouders te duur zijn, en die rubberen deden echt pijn aan mijn voeten, vooral als k ze dan de hele dag aanhad, en die schoentjes die k nu heb kan k wel de hele dag op lopen.

Lisaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:19

ik vind leren laarzen lekkerder zitten
vind ze ook mooier maar ik vind dat het is wat je zelf lekker vind zitten hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-07-08 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [b][/b] code verwijderd, graag berichten in gewoon lettertype schrijven.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:21

Ik heb MH laarzen van leer. Vind ik toch veel lekkerder zitten dan rubber. In de zomer minder zweterig en in de winter minder koud.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:36

Leer is veel fijner dan rubber. Rubber zijn altijd standaard maten en passen mij niet. Te breed om de enkel, te kort en ga zo maar door. Rubber is koud in de winter, maar in de zomer krijg je weer giga zweetvoeten. Het is gewoon niet mooi, rubber.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:48

Ik vind rubber niet fijn rijden, ze zijn kort, zweten in de zomer snel, in de winter ijs koude voeten, vind ze lelijk, ze zijn gewoon niet fijn.. Binnenkort koop ik mijn 1e paar leren rijlaarzen. Rijd nu altijd met jodhpur schoentjes (van leder) Kijk nu al naar de rijlaarzen uit Tong uitsteken

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:59

Tsja, ik vind leren veeel mooier, vind ze lekkerder zitten en als ik met mijn leren laarzen rijd houd ik op een of andere manier ook mijn benen stiller. Bloos

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:55

ik heb leren schoentjes en laarzen met rits, ik kan nu niet meer zonder rits Bloos en rubberheeft geen rits. ik krijg rubber nooit uit en dat vind ik iri

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:56

Inderdaad, het warmte/kou probleem, contact met je paard is minder, het ziet er ook minder mooi uit (vind ik, maar dat is ieder voor zich natuurlijk) en ik denk op de lange termijn dat leren laarzen ook heel lang mee kunnen hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:59

Ik vind rubber lelijk te kort en te wijd Nagelbijten / Gniffelen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:04

Rubber, sluit nóóít goed aan bij mij, zijn veel te kort en veel te wijd, je kan er nog geen 10 minuten op lopen of je voeten doen al pijn, ze zweten verschrikkelijk en in de winter zijn ze erg koud.
Oftewel koop gewoon een paar goede (leren) joppers en dan een paar goedkope chaps als je niet zoveel te besteden hebt, dat loopt echt veel beter en het gaat ook nog is veel langer mee.
Voor leren laarzen kun je dan later weer sparen, maar een stal joppers met chaps is een mooie tussenweg toch?

xClaire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:54

Eerst altijd met rubberen laarzen gereden, maar daar zat niks van isolatie in.
In de winter waren mijn voeten half bevroren, in de zomer heel erg warm.
Nu heb ik leren schoenen en chaps.
Die vind ik veel fijner en passen een stuk beter.
Rijden lijkt nu ook wel beter te gaan doordat ik beter voel waar ik drijf.
Lachen

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:56

ik rij altijd met rubber laarzen, wel gevoerden. Eigelijk vind ik leren laarzen vééél lekkerder zitten maar ja, dan moet je er nog wel het geld voor hebben! Knipoog

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:07

ik heb nooit met rubberen laarzen gereden.
ik heb ze nu nog steeds wel liggen maar ik doe ze echt nooit aan. ik vind het helemaal niet prettig zitten. het sluit niet mooi aan om je been. ik heb altijd al met leren chaps en jophurts gerenden. ik ben nu wel van plan om leren laarzen te kopen. hoor dat het veel beter aansluit en fijner rijdt. het staat (vind ik) ook mooier. Lachen

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:09

Ik heb rubberen.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:44

Ik heb altijd met rubberen rijlaarzen gereden, en op zich had ik er niet heel veel problemen mee. Al vind ik wel dat ze snel slijten als je ze intensief gebruikt. 4 dagen in de week rijden bijvoorbeeld. En wat hiervoor ook al een keer is genoemd inderdaad het zweten tijdens warme dagen is echt verschrikkelijk, en ja in de winter heb je erg koude tenen.
Nu rijd ik sinds 2 maanden met leren jophurs&chaps en ik wil niks anders meer. Het rijd echt geweldig! Ik heb veel meer gevoel tijdens het rijden dan met die rubberen dingen. Of ja hoe moet ik dat uitleggen.
Leren rijlaarzen heb ik trouwens nog nooit mee gereden en daar kan ik dus ook echt niet over oordelen.
Mijn voorkeur gaat dus echt naar leer ipv rubber.