Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Re: Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:50

Sjees wat ben ik een viespeuk zeg, in vergelijk met sommige mensen hier. Clown
Ik was mijn rijbroek pas als ie vies is.. En de donkerblauwe wordt dus veel minder gewassen dan de lichte beige..
Dus dat kan nogal verschillen. Vind een rijbroek wat anders dan een shirtje ofso.. Mijn kont zweet niet zo , dus ik vind het niet nodig om hem (de rijbroek dus he) zo vaak te wassen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:49

verootjoo schreef:
De buitenkant (in mijn geval Schijnheilig ), de binnenkant (huidschilfers enzo, zweet, ook al voel je niet dat je zweet, je zweet áltijd) en het is gewoon een vies gevoel. Ik heb mijn kleren iig 1 dag aan, hooguit 2 dagen als de rest nog niet is gewassen.

Je zweet inderdaad altijd, maar het is dan denk ik maar net hoe vies je dat vindt Lachen Shirtjes en andere bovenkleding draag ik hooguit twee dagen, maar broeken.... nee, die vind ik niet snel vies.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:04

Ik kom ong. 4 keer in de week bij de paarden, en heb 2 verschillende rijbroeken Clown
Ik was ze meestal als ik ze 2 keer heb aangehad, dan zijn ze wel aardig vies Bloos

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:51

oeh, dan ben ik vergeleken met de meeste mensen hier ook een viespeuk...
Ik was m'n rijbroeken ook niet zo vaak. Beetje afhankelijk van of ik eraan denk, hoe vies ze zijn, en vooral, of ze tijd hebben te drogen. Ik heb eigelijk maar 1 rijbroek, en 1 versleten rijbroek voor noodgevallen, en aangezien ik op kamers zit, en mijn was dus op m'n kamer moet drogen, wat nogal langzaam gaat... moet ik dus mindstends 2 dagen hebben... Onze was machiene duurt lang, en drogen duurt ook anderhalve dag... Dus tja, dat is wat passen en meten.
Gelukkig is m'n broek donkerbruin, dus je ziet er niet zoveel op, en als ik 5 min op stal ben, istie meestal toch al weer vies.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:49

Kom elke dag bij paarden en was hem 1x in de week.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:51

Ongeveer 1 keer in de week

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:51

Ook 1 keer per week. Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:32

Ik heb 2 precies dezelfde paardrijbroeken, dus erg saai Clown
Maar ik doe ze om de dag in de was.
Na 2 dagen in zo'n broek rondlopen ben ik wel weer toe aan een schone Clown

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:37

Ik rij dagelijks en was m'n broek ongeveer na 3 dagen. M'n shirtjes gaan wel na 1x dragen in de was!

janienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:39

Zo om de 2 dagen, ligt eraan hoe vies ie is.
Als ie nat is en onder de modder zit, gaat ie de was in Lachen

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:49

Elke keer als ik thuiskom van m'n verzorgpaard moet ik direct alle kleren in de wasmachine proppen van m'n moeder, en direct de douche onder anders kom ik het huis niet in Clown

Ik snap de "pas als die vies is" mensen niet. Als je gaat knuffelen/borstelen/rijden wordt je broek automatisch vies lijkt me...

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:57

Ik kijk ook hoe vies ie is, ik heb 3 rijbroeken (wil er 1 bij hebben Tong uitsteken) als er 1 vlekje op zit ofzo, maakt mij dat niet uit Tong uitsteken ik veeg toch altijd mijn handen af aan mijn broek, als ie schoon of vies is, wat kan mij dat nou schelen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:27

meestal was ik ze 1x in de week ongeveer (na 4/5 keer aan gehad te hebben)
vaker mag niet van me moeder, ze zegt dat het slecht is voor die broek hem zo vaak te wassen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:29

PlukenKrul schreef:
Ik snap de "pas als die vies is" mensen niet. Als je gaat knuffelen/borstelen/rijden wordt je broek automatisch vies lijkt me...

Ligt er denk ik aan wat je vies genoeg vindt om je broek te wassen. Lachen
De ene vindt het vies na 1 keer, de andere pas na een week of aantal dagen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:31

Ik was hem ongeveer na 4/5 keer aangehad te hebben.

xXlouiseXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:19

ik kom 2 á 3 keer per week op de manege en was hem 1 keer per week Clown

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:25

Ik draag mn rijbroek meestal 2/3 dagen ( ga 7 dagen per week naar mn pony.) Daarna gaat ie niet meteen de was in ( eerst nog in de wasmand) en hij wordt pas gewassen als er nog 1 of 2 bij inliggen ( heb er 7) want mn moeder wil m niet aanzetten voor een rijbroek

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:46

ik heb een beige, lichtblauwe en een zwarte rijbroek en met die zwarte doe ik soms echt wel een week. ik vind het onzin dat mensen zeggen dat je dan smerig bent omdat je dan een heele week dezelfde broek aanhebt maar ik draag hem toch echt maar 2 uurtjes per dag. met m'n lichte rijbroeken doe ik meestal maar 2 dagen omdat ik ook niet met vieze vegen op m'n broek ga lopen. en als zou ik dat doen dan zou niemand het toch zien omdat m'n paard gewoon thuis staat Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:47

Als ze na 1 rit nog schoon zijn doe ik ze 2 of drie keer aan.
Bij modder of viezigheid 1 keer (beetje vies 2 keer).
En als ze nat zijn geworden door de regen ook 1 keer omdat ze anders gaan stinken.

Eb dan op 30 graden in de wasmachine met wasmiddel voor de fijne was en dan aan de lucht laten drogen. Mijn rijbroeken liggen bij mijn ouders omdat daar ook mijn ponies staan. Hoe vaak mijn moeder ze wast weet ik niet, als ze toch bezig is met wassen dan gaan ze gewoon mee.
Laatst bijgewerkt door Lous op 02-04-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:49

Ik gebruik momenteel maar één rijbroek (de andere is voor in de zomer) en doe er dus zuinig mee. Ik rij op woensdagavond er mee en dan laat ik 'm tot zaterdagochtend, wanneer ik weer moet rijden, drogen. Daarna gaat 'ie in het weekend in de was. Maar soms rijd ik nog wel eens in het weekend of op maandag en dan blijft 'ie gewoon liggen tot het volgende weekend, omdat 'ie anders niet op tijd droog is voor woensdag.

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:40

Als ze vies zijn. Ik rijd nu alleen 1 keer in de week op de manege voor de rest heb ik nooit een rijbroek aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:41

PlukenKrul schreef:

Ligt er aan wat je definitie van 'vies' is. Modder, grasvlekken, paardenharen? Dat vind ik een beetje vuil en geen reden om al te wassen. Maar veel zweet of mestvlekken? Of vaker dan 5 keer gedragen? Dan is het bij mij wel 'vies' en kan het de was in.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:43

Ik ben elke dag bij mijn paarden en ik was mijn rijbroek ongeveer 1x per week

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:45

Ik ben weer heel vies hier Tong uitsteken Ik kom iedere dag bij mijn paard, en ik was mijn rijbroek 1x in de week. Het boeit me echt niet, trek een schone aan, loop 5 mij op stal en dan zou hij weer in de was moeten omdattie dan weer vies is Tong uitsteken.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:51

dovish schreef:
Oei, hihi... ik ben wel vies als ik dat hier zo hoor. Ik rij elke dag (of ben iig elke dag bij mijn paard) maar ik was mijn broek hooguit één keer in de week. Ik heb die broek maar twee uurtjes per dag aan, daarnaast is mijn paard toch niet brandschoon, ik weet niet of die er beter van wordt als ik in een superschone broek kom hoor. Ik vind het echt onzinnig om paardrijbroeken elke dag te wassen. En dan slijten ze ook nog eens als gekken (tja, die van mij in ieder geval, idd geen superkwaliteit)

Ik ben dus ook niet zo proper als ik het allemaal zo lees Bloos , ben het helemaal met je eens, mijn witte broek gaat wel na 1x de was in, maar ik vind ze net gewassen niet eens zo lekker zitten(kunstleren zitvlak). zomers verschoon ik wel wat vaker en bij natregenen uiteraard ook!.