Rijbroek met (kunst) leren zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Efrit__

Re: Rijbroek met (kunst) leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:40

De meeste van m'n rijbroeken hebben inderdaad ook een kunstleren zitvlak. Ik vind het echt super fijn om mee te rijden Lachen!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:58

Nou, ik heb er wel voordeel aan. Ik rij op een dag 3 tot 5 paarden, met een gewone rijbroek had ik mijn achterwerk altijd stuk Bloos .. Maar sinds ik rijbroeken met lederen stukken draag heb ik nergens meer last van! Ik vind overigens niet dat je er steviger door gaat zitten.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:13

Ik heb er sinds kort ook een paar, vind het echt super fijn!
Je schuift inderdaad wat minder in je zadel omdat het stroever is dan wanneer je een gewoon 'stoffen' rijbroek hebt.
Mijn wedstrijdbroek is van Pikeur en thuis heb ik er ook een, echt fijne broeken Lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:47

Ik heb zelf ook twee broeken met (kunst)leren zitvlak, van Eurostar, en het zit steviger op je paard, maar idd, als je niet op je paard zit, is het wat minder, aangezien het niet zo soepel is.

RainDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:07

Chrissy_93 schreef:
Ik heb zelf ook twee broeken met (kunst)leren zitvlak, van Eurostar, en het zit steviger op je paard, maar idd, als je niet op je paard zit, is het wat minder, aangezien het niet zo soepel is.

Ja precies.
Ik heb er ook 1 en ze rijden lekkerder.
Maar m'n gewone rijbroeken vind ik ook fijn opzich.

felkertlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:50

ik rij ook niet meer met rijbroeken zonder lederen ztvlak. het is precies dat je zo vast in je zadel zit. Kwestie van gewoonte denk ik.

+ het is ook warmer aan je poepie Haha!

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:15

Silence schreef:
Ik vind ze werkelijk verschrikkelijk. Zo vind ik ze al niet fijn zitten en met rijden helemaal niet
Nee, niks voor mij die broeken met kunstlederen zitvlak.

Voor mij ook niet, heb het twee keer geprobeert en was blij toen hij weer uit was. Om te beginnen kom ik al moeilijk op mijn paard, omdat al dat kunstleer niet meerekt en voel me tijdens het rijden ook niet fijn.

ellen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:51

Zijn kunstlederen zitvlakken. Je zit inderdaad veel steviger in je paard daardoor

soooooR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:50

Het zit heerlijk, vooral als je een wintec hebt.. die dus in de lepel van het zadel ook ruw is..
het is wel even wennen.. maar je hoeft niet bang te zijn dat als je paard schrik dat je meteen uit het zadel vliegt!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:12

Ik ebn ook iemand die neit zonder kan! Clown
ik vind dat ik wat vaste in het zadel zit. en vind het gewoon lekker zitten!
had laatst zonder gekocht,( omdat ie in de aanbieding was ) maar hij wordt gelijk een stuk dunner! maar die zit wel lekker evengoed! maar rij tog liever met kunstlerenzitvlak Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:17

Rym schreef:
Ah, klinkt goed. Hebben jullie ook een merk dat jullie aan zouden raden? Op dit moment heb ik een eurostar rijbroek en stiekem zit 'ie perfect, maar aangezien ik nu regelmatig rij wil ik een extra rijbroek hebben dus.. brand maar los? Tong uitsteken (het zou overigens gaan om een herenmodel)

super ervaringen met eurostar. Maar ook pikeur is geweldig.
je kunt het best naar een van de betere ruitersport zaken gaan.
En je moet zorgen dat het niet lijkt alsof er een drol in je broek hangt Clown (voor je gevoel bedoel ik dan..)
dit kan betekenen dat het zitvlak te laag is.

Ook is het vaak zo dat deze zitvlakken in het begin wat stugzijn, dus na de aankoop van een al behoorlijk fijn zittende broek kun je het beste even een aantal rek en strek oefeningen doen (je been op je bed leggen bijvoorbeeld, uitgstrekt, en dan met je andere been zover mogelijk door buigen zodat je jezelf wat beter kan bewegen..)

In het begin vond ik het echt verschrikkelijk zitten, maar na dat ik mijn broek had 'ingelopen' zat het echt goddelijk! ik wil nooit anders meer!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:33

Ik vind het ook erg fijn rijden met een (kunst)lederen zitvlak.
Ik heb net een nieuwe van Cavallo en ze zit uitstekend!

Pumatje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:30

Ik heb ook een rijbroek met kunstzitvlak' (van Harry Horses) hij zit harstikke lekker. Ik heb weer eens zo rijbroek waarvan stikken' los laten ik ben elke keer bang ik uit me rijbroek scheur. Boos! Hij is al een keer gemaakt, nu al weer half losgelaten echt iritand. Ik heb ook westernbroek (Hkm) zit harstikke lekker zonder naad ideale heb geen problemen mee.

mijn is aftoe niet best kan typfoutje in zitten niet op letten. Bloos

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:38

Ik gaat het is uitproberen , zo'n rijbroek met een kunstleren zitvlak Clown

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:39

Als ik zonder leren zitvlak neem, stuiter ik bij het doorzitten heel me zadel door Bloos

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:45

Ik heb er ook een sinds vorige week! Van Blue Label ofzo Tong uitsteken Vind het met rijden super, maar op de fiets is het een ramp. Ik kreeg super moeie benen, omdat de stof zo stug is:P

soooooR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:09

Dboor schreef:
Ik heb er ook een sinds vorige week! Van Blue Label ofzo Tong uitsteken Vind het met rijden super, maar op de fiets is het een ramp. Ik kreeg super moeie benen, omdat de stof zo stug is:P

daar heb ik nou ook altijd last van!, heb je 3 uur gereden, nergens last van.. stap je van de fiets af, dooodddmoe..

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:50

ik heb ook diverse rijbroeken.. met en zonder zitvlakken.. maar ik draag altijd met zitvlakken omdat je lekker stevig zit.. het is in het begin wennen maar daarna wil je niks anders meer!
Ik ben er echt gek op!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:35

ik heb voort alleen broeken met kunst leren zitvlak! Zitten echt super.

Ik heb de eurostar klarissa en de Eurostar Rika es Mix

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 02:59

ik heb ook alleen maar broeken met (kunst)leren zitvlak
het is alleen wel jammer als je ze intensief gebruikt dat ze snel scheuren.
mijn golden dressage en helaas me pikeur ook scheurde zo op de naad langs me bil af met opstijgen Duivel .
heel genant Clown Haha!
maar al met al kan ik niet zonder vind het super me wedstrijd broek is nog zonder en voel echt het verschil dus ook maar snel een andere aanschaffen Knipoog

renspoown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:55

ik vond ze altijd verschrikkelijk, heb er toen zelf 1 gekocht, en vond die ook verschrikkelijk.
Nu ik er altijd mee rijd is die heerlijk soepel, en ik wil niet meer anders Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:57

Ik kan een kunstleren zitvlak in het algemeen niet appreciëren... Ik zit gewoon véél te vast in m'n zadel en dat vind ik niet zo'n prettig gevoel.
1 uitzondering, ik heb vorige week eentje van Equiline gekocht met kunstleren zit en deze zat wel heerlijk, net zo soepel als de broeken zonder kunstleren zit, ik merkte nauwelijks het verschil.
Het was natuurlijk wel een broek van 130 € dus het mocht wel... :D
M'n andere broeken zijn gewoon zonder kunstleren zit.

Moderatoropmerking:
Berichten zijn gesplit, omdat dit een topic is. Oude topics dienen niet omhoog gehaald te worden.
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-03-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.