De ergernis, honden in de rijbak?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: De ergernis, honden in de rijbak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:45

nog even m'n vraag herhalen:
paars schreef:
Is de hond van de buren eigenlijk of van een pensionklant van de buren?
ben er wel benieuwd naar. Ik hoop dat je een oplossing vind!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:49

ik heb een verzorgpaard gehad waarbij de hond van de eigenaar ook wel eens door de bak liep. ( hij moest eerst door de bak en kon dan pas in de wei waar hij kan rennen) het is een jack russel en het paard was 169cm. nogal groot. de eigenaar zelf zij gewoon doorrijden, komt hij eronder dan leert hij hetzelf. nou vond Jelske het wel leuk om met de hond te dollen, maar de hond wist goed zijn plaats. door de bak heb ik ook liever niet, maar hij loopt niet in de weg en doet die dat wel dan voelt ie dat vaneigens

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:31

paars schreef:
nog even m'n vraag herhalen:
paars schreef:
Is de hond van de buren eigenlijk of van een pensionklant van de buren?
ben er wel benieuwd naar. Ik hoop dat je een oplossing vind!

Zoals ik zij De hond is van de vrouw die een stuk wei heefd (niet van ons) en dat grenst aan onze terrein/rijbak dus in principe heefd zij en haar hond niks verloren op ons terrein. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:41

Ik heb vandaag eens jou verhaal bij iemand voorgelegd die dit ook had ongeveer.
En die zij zet er eens flink wat stroom op de zijkant waar die hond doorheen komt.
En je zult er nooit meer last van hebben of het moet echt en stome hond zijn die nog een shock wilt haha

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:51

Nog een tip. ik heb niet je hele topic gelezen, maar als je de mogelijkheid hebt om een laag stroomdraadje te spannen zou ik dat doen. Na een aantal keer durft de hond niet terug te keren.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:32

Pensionnetje schreef:
crossmonster schreef:
Ik neem aan dat ze die hond meeneemt in de auto?

Koop eens wat valeriaandruppels, zo'n flesje kost geen drol,
Haal de verdruppelaar eraf, en als de hond komt , giet je dat spul over hem heen.
Is niet schadelijk voor de huid, niet giftig (hij zal hooguit wat katten aantrekken) en het stinkt enorm naar zweetvoeten ghehehe

Als ze haar beklag komt halen weet jij van niks, wss heeft de hond ergens in gezeten Schijnheilig

Dat opsluiten is ook een goeie!

Valeriaandruppels???

Lieve mensen! Stop die paarden toch eens niet propvol met middeltjes om je eigen rijtechnische tekortkoming op te vangen. Train de paarden op honden en andere plotselingen zaken.
Als je buiten gaat rijden kunnen er ook onverwachte zaken gebeuren. Natuurlijk heeft de hond van de buren niets op jullie terrein te zoeken. Gebruik het moment om je paard hier aan te wennen. Je kan niet steeds alles uit de weg blijven gaan. Als je paard bang is van een tentje tijdens het buitenrijden, ga je toch ook niet vragen of ze hem alsjeblieft even willen afbreken zodat je er langs kunt?
Trainen, trainen, trainen, geef je paard zelfvertrouwen en houdt ze niet van alle enge zaken weg....

aan een hond die tussen een paard zijn benen loopt heb je ook niets, train die hond gewoon en niet het paard.
Een paard zal altijd blijven verschieten van een blaffer om zijn benen, zo kun je gewoon niet werken. Akkoord dat hij moet wennen aan een bv. knalrood tentje of eender wat voorwerp maar niet aan een dolgelopen hond ..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:43

volgens mij snappen sommige mensen het gene wat wij aanbevelen met de valeriaandruppels niet?

Wij hebben gezegt dat het een slim plan kan zijn dit over de hond te gooien, gezien het dier hier niks van voelt Knipoog enkel de baas zal hier een hele erge stinkende hond aan overhouden!

bij ze naar binnen gooien hoor je ons NERGENS zeggen! Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:04

Maar wat heb je er aan als de hond dan weer door de bak heen rent.
Dan ruik je hem ook nog eens.
Dat is het zelfde als honden gaan liggen rollen in de eenden schijt. ze stinken ook en was je ze gewoon.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:22

smurffie schreef:
volgens mij snappen sommige mensen het gene wat wij aanbevelen met de valeriaandruppels niet?

Wij hebben gezegt dat het een slim plan kan zijn dit over de hond te gooien, gezien het dier hier niks van voelt Knipoog enkel de baas zal hier een hele erge stinkende hond aan overhouden!

bij ze naar binnen gooien hoor je ons NERGENS zeggen! Knipoog!

hopelijk heb je gelijk, maar wie weet laat de vrouw de hond buiten omdat hij zo erg stinkt, dan gaat hij nog meer in de weg lopen Pling Of heb ik het verkeerd voor ..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:24

oOoKellyoOo schreef:
Langs haar zijde hebben we 4 linten gaan plus helemaal onderaan een prikkeldraad, wat ook is aangesloten op het schrikapparaat. Zelfs de stal katten breken zowat hun nek als daar door willen, het is een bouvier, met een flinke maat. Ben bang als ik em een 'mep' verkoop dat hij mij zal pakken, ik wil mn leden maten langer intact houden................Ik begon al te denken aan stroomschokker ofzo, Of zoals op de militaire basis zo'n prikkeldraadrol langs het terrein, maar dan lijkt het ook een miitaire basis wat elk moment een aanval kan verwachten Haha!

bedoel je nu dat de hond langs een andere kant binnenkomt, of dat ie dwars door de schrik- en prikkeldraad heen gaat.
in het eerste geval, ook die kant afzetten, in het tweede geval, jeetje No Cheer
dan steeds maar weer de politie bellen, tot ze er uiteindelijk iets gaan aan doen om van jouw gezeur af te raken Haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:33

Ik zou alle gegeven tips om die hond weg te werken gewoon op de eigenaar uit proberen, veel leuker en het is immers haar fout. Het ondersmeren met een stinkend goedje klinkt wel leuk maar let wel op dat die hond wel snapt dat het allemaal leuk en aardig is, je bent immers niet de eigenaar en de kans dat hij het niet 'zo op prijs stelt' is natuurlijk groot. Bind hem gewoon vast aan een lang touw (zeg 5/6M) zou ik zeggen, zet er een bak water bij en als ze hem weer wilt kan ze hem zo komen halen. Dit doe je allemaal met het idee de hond en jou paarden veilig bij elkaar vandaan te houden. Bespreek dit eerst met je advocaat of dat mag en wat daar de minimale eisen voor zijn zodat jij niet fout bent. In mijn ogen is dit de beste oplossing die er is, als zij niet wilt dat je haar hond vast zet dan moet ze hem maar bij zich houden, bied dan aan om samen de kosten te delen voor goeie afrastering om de hond van jou terrein af te houden. Wilt ze dit niet dan zet je hem gewoon weer vast, dit is ze echt wel heeeeel snel beu vooral als ze steeds moet omlopen Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:54

Ik ben het met BenFan eens. Wees vriendelijk tegen de hond, het is niet zijn schuld. De eigenaresse zit fout! Sluit de hond gewoon op, of bind hem vast. Ze kan hem komen halen, maar zolang de hond zich op jou terrein bevind, zet jij hem vast.
Als ze daarover klaagt, moet je gewoon zeggen dat als ZIJ niet op haar hond wil passen, JIJ het wel doet en je geen ongelukken wilt.

Maar ik begrijp het niet goed... Het is een duidelijk geval van een dier dat overlast veroorzaakt op JOU terrein. De politie MOET wel iets doen. Ik zou dus gewoon opnieuw bellen en heel duidelijk maken hoe ernstig de situatie is. Leg uit dat de hond schade aan jou paarden kan berokkenen en dat je dat dier NIET op jou terrein wil. Dat is je goed recht. Je hoeft je niet te laten afschepen, de politie moet hepen om een oplossing te vinden. Laat hen voorstellen doen. Als ze geen oplossingen geven, blijf je vragen; ''Wat moet ik dan nu doen? Want dit kan niet zo.''

Het verhaal over die boete, omdat jij je hond losliet op eigen terrein, is bespottelijk. Niet meer dan normaal dat je in het gelijk bent gesteld. Ik vind het echter geen beste actie; je eigen hond had flink gewond kunnen raken!! Daarbij is zo'n oplossing nooit goed te keuren, de hond is niet de schuldige... en je eigen hond geen ''wapen''...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:11

wat erg op je eigen hof,
is een moeilijke situatie,
ik zou die vrouw eens het gezicht verbouwen,
maar dan heb jij een probleem,dat goedje van dat stinkend spul lijkt me ook wel een optie,maar dan heeft ze hem gewassen en laat ze hem toch weer daar rennen,je hebt mensen erbij die doen het gewoon extra,ik heb ook en hond wa ik meeneem na het paard,en die rent alleen achter mijn paarden aan,niemant heeft er last van,als ik haar roep komt ze ook meteen,
ik hoop dat je een oplossing vind,echt vervelend voor je.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:55

Pensionnetje schreef:
crossmonster schreef:
Ik neem aan dat ze die hond meeneemt in de auto?

Koop eens wat valeriaandruppels, zo'n flesje kost geen drol,
Haal de verdruppelaar eraf, en als de hond komt , giet je dat spul over hem heen.
Is niet schadelijk voor de huid, niet giftig (hij zal hooguit wat katten aantrekken) en het stinkt enorm naar zweetvoeten ghehehe

Als ze haar beklag komt halen weet jij van niks, wss heeft de hond ergens in gezeten Schijnheilig

Dat opsluiten is ook een goeie!

Valeriaandruppels???

Lieve mensen! Stop die paarden toch eens niet propvol met middeltjes om je eigen rijtechnische tekortkoming op te vangen. Train de paarden op honden en andere plotselingen zaken.
Als je buiten gaat rijden kunnen er ook onverwachte zaken gebeuren. Natuurlijk heeft de hond van de buren niets op jullie terrein te zoeken. Gebruik het moment om je paard hier aan te wennen. Je kan niet steeds alles uit de weg blijven gaan. Als je paard bang is van een tentje tijdens het buitenrijden, ga je toch ook niet vragen of ze hem alsjeblieft even willen afbreken zodat je er langs kunt?
Trainen, trainen, trainen, geef je paard zelfvertrouwen en houdt ze niet van alle enge zaken weg....

je kunt niet deftig werken met je paard als die hond altijd in de weg zit

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:15

fojoe schreef:
oOoKellyoOo schreef:
Langs haar zijde hebben we 4 linten gaan plus helemaal onderaan een prikkeldraad, wat ook is aangesloten op het schrikapparaat. Zelfs de stal katten breken zowat hun nek als daar door willen, het is een bouvier, met een flinke maat. Ben bang als ik em een 'mep' verkoop dat hij mij zal pakken, ik wil mn leden maten langer intact houden................Ik begon al te denken aan stroomschokker ofzo, Of zoals op de militaire basis zo'n prikkeldraadrol langs het terrein, maar dan lijkt het ook een miitaire basis wat elk moment een aanval kan verwachten Haha!

bedoel je nu dat de hond langs een andere kant binnenkomt, of dat ie dwars door de schrik- en prikkeldraad heen gaat.
in het eerste geval, ook die kant afzetten, in het tweede geval, jeetje No Cheer
dan steeds maar weer de politie bellen, tot ze er uiteindelijk iets gaan aan doen om van jouw gezeur af te raken Haha!

Ja hij gaat er dwars tussendoor, hij geeft effe een krimp en dat was. Boos!
Ben zelf ook geen voorstander van een 1 of ander goedje te gebruiken. En met een zweep al helemaal niet.
Ik denk dat ik een sbij haar auto de wielen eronder uit haal en op hout blokjes zet. Gewoon om effe mijn frustratie kwijt te worden . Ik zal haar zeker weer aanspreken. Beter ik als mn pa, want als die begint staat hij meteen weer afgeschildert als een crimineel en een boeman, zij is echt een kletswijf, die van een mug een olifant maakt. Als je dan weer door het dorp loopt word je weer scheef aan gekeken. Ja ik ben volwassen en moet erboven staan. maar zij is zo onmenselijk. Of een keer haar paard uit de wei halen en bij ons in de bovenste wei zetten. (paard zal dat nog geweldig vinden ook nog, dan heefd ze eindelijk weide vriendjes. IK wou haar nog vragen of ze haar bij die van ons wou zetten zodat die net alleen staat maar toen al dat gezeik begon heb ik gelukkig vanaf gezien, anders had ik ze overal hier hangen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:14

Snap heel goed dat je je frustratie kwijt wilt, maar begin absoluut niet aan dingen als banden onder auto's vandaan te halen want daarmee begin je echt een oorlog. Ik weet wel zeker dat alles dan veel erger word dan dat het al is. Bel alstjeblieft gewoon jullie advocaat en vraag na wat jullie het beste kunnen doen om de paarden maar ook de hond te beschermen van elkaar. Mocht je hem vastzetten (met drinken) of opsluiten (ook met water) dan zou ik daar zeker ook gebruik van maken, dat mens maakt jullie toch zwart met wat je ook probeerd dus goed doen in haar ogen kun je het toch niet meer Knipoog

Maar blijf in ieder geval gewoon vriendelijk naar die hond die doet ook alleen maar waar ie goed in is.. das hond zijn.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:30

Ik zou de hond naar het asiel brengen,
daar kan ze hem ophalen en dan afrekenen, bij de meeste asiels ben je minstens 30 euro kwijt als je je vondeling komt oppikken Ja
Ik denk dat ze het op die manier het snelste leert Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:36

pensionnetje, lees de posts eens goed door, je slaat de plank namelijk nogal mis ...

Niemand heeft het over valeriaandruppels aan paard geven, maar ik kwam met de tip om een flesje valeriaan over de hond te gieten, gezien baasjelief van de hond, hier wel een aantal heerlijk geurige dagen aan over zal houden.
En omdat het diervriendelijk is, katten worden high van valeriaan, dus je hebt alleen kans dat er wat katten verliefd worden op die hond.
Leuke is dat baasjelief die hond na het rijden weer mee naar huis moet nemen in dr auto, en zo ook de auto een aantal geurige weken tegemoed gaatn Huilen van het lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:52

En het STINKT me toch, dat valeriaan... pffftt....
Maar is het alleen voor katten geweldig? Als honden het ook fantastisch vinden heb je kans dat ie dan nog vaker komt.

Persoonlijk zou ik de hond in een stal zetten, en pas loslaten als buuf hem komt zoeken. Of naar het asiel brengen. Wat meer moeite, maar wellicht ook meer plezier ervan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:54

Katten vinden het geweldig, de hond zal het misschien lekker vinden, maar zal niet zo slim zijn dat ie daarvoor terugkomt Clown

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:01

crossmonster schreef:
pensionnetje, lees de posts eens goed door, je slaat de plank namelijk nogal mis ...

Niemand heeft het over valeriaandruppels aan paard geven, maar ik kwam met de tip om een flesje valeriaan over de hond te gieten, gezien baasjelief van de hond, hier wel een aantal heerlijk geurige dagen aan over zal houden.
En omdat het diervriendelijk is, katten worden high van valeriaan, dus je hebt alleen kans dat er wat katten verliefd worden op die hond.
Leuke is dat baasjelief die hond na het rijden weer mee naar huis moet nemen in dr auto, en zo ook de auto een aantal geurige weken tegemoed gaatn Huilen van het lachen

Misschien is het verstandig zelf eens goed te lezen. Het misverstand was namelijk allang uit de wereld geholpen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:08

Moet wel effe grinniken ik gebruik valeriaan capsules voor te slapen. Ik kom zeer slecht in slaap en dat werkt wel

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:43

oOoKellyoOo schreef:
Moet wel effe grinniken ik gebruik valeriaan capsules voor te slapen. Ik kom zeer slecht in slaap en dat werkt wel

hahah, ja als die hond in slaapt valt is het probleem ook opgelost ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:51

Behalve als ie op dat stroomdraadje knock out gaat...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:28

Heftig zeg, zeker als je al schade aan veulens en dergelijke hebt door die hond. Paard opvoeden klinkt makkelijk, maar een veulen opvoeden tegen blaffende honden, kan niet met zo'n hond op je erf. Ik zou hem met voer een box inlokken en de dierenambulance bellen er zit een vreemde hond op mijn erf, de eigenaar betaald dan bijna 100 euro voor het ophalen van het dier, na een paar keer is de lol er voor de eigenaar echt wel vanaf.