te oud op pony in wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThisIsMe

Re: te oud op pony in wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:38

Dat is zo'n zelfde geval als in de onderstaande quote, een ponyruiter die een geklasseerd paard koopt, dus die gaat dan niet als combinatie over naar de paarden maar vormt een nieuwe combinatie met het paard en gaat bij de paarden starten.
Citaat:
Als je bijvoorbeeld als M2 ponyruiter een M2 paard koopt mag je wel kiezen of je M1 of M2 gaat starten bij de paarden, daar geldt die regeling van een klasse lager nog wel.

In jouw voorbeeld heeft de ponyruiter bij de pony's in de M1 gestart, koopt bijvoorbeeld een M2 paard, zou dan eigenlijk M1 moeten starten maar mag i.v.m. de overgang naar de paarden ook L2 starten, dus inderdaad een klasse lager.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:45

Voor degenen die het zelf willen nakijken, heb even in het reglement op de site van de KNHS gekeken, naast de tabel met klasse-indelingen kan je veel informatie vinden in
Artikel 125 - Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:49

ik was zestien toen ik met mijn d-pony van 1.46 bij de paarden ging starten...geen probleem Lachen

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 11:47

iemand die vroeg aan mij hoe oud is ben en zo

ik ben 14 over 3 weken 15
ik rij zelf ook al wedstrijden f4
ik ben 1.50 zo beetje nu
en woord 1.55 zo beetje al ik nog geluk heb.
ik ben blij tehooren dat het geen probleem hoeft tezijn dat je met je pony bij de paarden rijd ik rij nu op een pony van 1.47 zo beetje.en ik vind dat een leuk maatje voor mij.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:50

Bij de FNRS mag iedereen op elke leeftijd op een pony meedoen. De FNRS maakt namelijk geen onderscheid tussen pony's en paarden (en ook niet op leeftijden van de ruiter).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:12

ThisIsMe schreef:
Dat is zo'n zelfde geval als in de onderstaande quote, een ponyruiter die een geklasseerd paard koopt, dus die gaat dan niet als combinatie over naar de paarden maar vormt een nieuwe combinatie met het paard en gaat bij de paarden starten.
Citaat:
Als je bijvoorbeeld als M2 ponyruiter een M2 paard koopt mag je wel kiezen of je M1 of M2 gaat starten bij de paarden, daar geldt die regeling van een klasse lager nog wel.

In jouw voorbeeld heeft de ponyruiter bij de pony's in de M1 gestart, koopt bijvoorbeeld een M2 paard, zou dan eigenlijk M1 moeten starten maar mag i.v.m. de overgang naar de paarden ook L2 starten, dus inderdaad een klasse lager.

Bedankt voor je uitleg!
Vandaar mijn verwarring, omdat het dus om een nieuw te vormen combinatie gaat.
Voorheen was het idd ook met een bestaande combinatie.

Ben ik weer bij met de regels Lachen