Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cillia

Re: Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:12

Kan je dit topicsluiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:43

ja dat idee heb ik ook..
waar zou dat nou vandaan komen?? Clown

galisarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:47

sluit deze idd maar.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:52

lijkt op koliek

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:24

ts, je schrijft dat de pony Shakira heet, in je profiel staat dat die pony 4 jaar is, je bent sinds een paar weken geregistreerd bij bokt dus ik neem aan dat die informatie actueel is. Die pony is nog hartstikke jong en moet nog veel leren, als jij tegen haar net zo tekeer gaat als hier in het topic kan ik me voorstellen dat ze in de war raakt. Wat andere bokkers zeggen over het bokken, steigeren en als laatste redmiddel gaan liggen klinkt dan ineens heel aannemelijk, vind je zelf ook niet? Als ik jou was zou ik subiet goede begeleiding zoeken als je zo'n jonge pony wil berijden en vooral ook niet zomaar met haar springen, ze is pas 4 joh! Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij die pony wil verku*ten en je niks wil aantrekken van wat andere mensen zeggen (en wat heel redelijk klinkt) moet je dat vooral doen. Alleen dan willen we over een half jaar niet horen hoe "vals" het beest is geworden.

Edit: kleine toevoeging

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:35

als ze zo wild is moet je het rijden gewoon rustig opbouwen

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:38

hestejente schreef:
ts, je schrijft dat de pony Shakira heet, in je profiel staat dat die pony 4 jaar is, je bent sinds een paar weken geregistreerd bij bokt dus ik neem aan dat die informatie actueel is. Die pony is nog hartstikke jong en moet nog veel leren, als jij tegen haar net zo tekeer gaat als hier in het topic kan ik me voorstellen dat ze in de war raakt. Wat andere bokkers zeggen over het bokken, steigeren en als laatste redmiddel gaan liggen klinkt dan ineens heel aannemelijk, vind je zelf ook niet? Als ik jou was zou ik subiet goede begeleiding zoeken als je zo'n jonge pony wil berijden en vooral ook niet zomaar met haar springen, ze is pas 4 joh! Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij die pony wil verku*ten en je niks wil aantrekken van wat andere mensen zeggen (en wat heel redelijk klinkt) moet je dat vooral doen. Alleen dan willen we over een half jaar niet horen hoe "vals" het beest is geworden.

helemaal met je eens!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:49

hestejente schreef:

Mee eens , maar wel denk ik niet dat zij weet wat ze doet , en die eigenaar maakt het allen maar erger !! De TS moet doen wat zij zegt anders doen de eigenaar het zelf : Zo als ik al in een iederen bericht schreef : De eigenaar zegt dat zij ( TS ) de pony op zijn buik moet slaan als hij niet stil staat en zolke raare dingen !!
Ik denk , dat de TS gwn nog veel moet leren , en ik probeer haar te helpen .

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:02

ponyparadijs schreef:
Ik ben zo blij dat je mijn pony NIET verzorgd!!

zo leuk dat je gesproken hebt en wat is nu jou toevoeging aan dit topic?????
Kom ook eens met goed advies!!!! en anders reageer NIET!!!

ben het wel met het grootste gros eens , dat slaan niet helpt en helemaal in dit geval, of gaat hij vaker liggen ,oid?
Er zijn dus echt paarden die zo geschrokken zijn dat ze zich door de benen laat zakken, ik weet niet of dat hier ook het geval is?, maar zit hier zelf ook te denken aan iets medisch Ja

SkittleX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:53

Hallo,
Hoe ga jij met je verzorgpony om? Misschien deed je hem pijn zonder dat je het wist. Tuigdrukking?? Maar sla je paard niet zo veel! Kijk eerst waarom ze dat kan doen en kijk dan wat je er tegen kan doen en 1 flinke tik is beter als miljoen minderharde tikken! Misschien is het iets medisch of had ze wel koliek?? Te lang niet gereden! Als ze het nog eens doet zeg het me dan!
Groetjes Linda

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:43

Dit soort kinderen moeten gewoon eens lekker zich verdiepen in de paarden en niet zomaar klakkeloos alles doen.

Als ik je profile lees dan zit ik me af te vragen wat je van paarden weet.
Je weet niet een of Cillia een ruin of een merrie is.
Mijn hemel dan laten ze je zo'n pony verzorgen cq afbeulen.

Ga op les, ga boeken lezen, maar stop met het verzieken van deze pony.

Naam: Cillia
Ras: ?? Denk n Connemara o New Forest
Geslacht: Merrie/Ruin ???????????
Leeftijd:??? Ik denk 4/5
Veulens: Nee

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:22

peots jij je paard wel eens ... want dan zou je tog kunnen zien of het een merry of een ruin is ... of gooi je er alleen tuig op

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:59

nouja ik denk dat je onderhand wel vaaak genoeg hebt gehoord dat je je pony niet zomaar moet slaan en dat het waarschijnlijk medisch is. maar 1 ding. die eigenaar; rijdt die ook? zoja: gaat die ook zo met dat paardje om? Ik vind het niet kunnen dat die eigenaar dat zegt. Ik heb ook een verzorgpony, die heeft natuurllijk ook een eigenaar xD maar ik maak soms ook fouten, maar hij zegt dan altijd dat ik het verkeerd doe en dat ik het beter zo kan doen. en ja ik rijdt ook 6 jaar. ik zit in een gevorderde groep en ik wijk ook enz. in de les. als die eigenaar zo blijft doen tegen die pony en jij ook (waarvan ik hoop dat je dat niet meer doet) kan je beter met die eigenaar gaan praten. omdat het hier om een levend wezen gaat en als de eigenaar er niks aan wil veranderen vind ik toch dat je misschien (misschien vind je nu dat ik veel te ver ga, maar het gaat toch om een levend wezen) hem/haar aan moet geven bij de dierenbescherming. misschien dat je dan die pony kwijtraakt. maar hij krijgt er wel een beter leven op. en dat telt, toch?
verder ben ik blij dat het nu beter gaat!! Lachen misschien is dit wel véél te veel kritiek maar ik vind dat je hier iets mee moet doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

boswatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:27

ellepel schreef:
hmm maar waarom ga je dan slaan als ze ligt?
zweep = hulpmiddel.

daarom zeg ik zoek eerst maar es wat info op over hoe met paarden om te gaan,zoek goede les en dan leer je het vanzelf

ALS ZE DOOR DE DA EN ONDERZOCHT IS EN NIKS HEEFT Boos!
nou ik heb ook zo'n ponny gehad die ging liggen onder een dressuur les {Maar liep geen rondje en deet alleen in losse zand}
het is minder prettig maar je moet er ook een beetje de humor er in zien en vooral niet slaan
dat heeft geen nut. en het is je eigen ponny niet . maar als de ponny dat vaker doet .doe een keer sporen aan laat het van te voren niet merken dus overdreven met je HAKKEN NA BUITEN
je kunt het voorkomen door voor dat hij/zij gaat liggen klein beetje met de sporen te duwen {niet Stampen !}
en jij als ervaren ruiter moet wel merken wanneer de ponny wil gaan liggen maar boos reageren werkte bij mijn ponny a van rechts

gr boswatje

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:01

Judith_M, als ik die zinnetjes nog eens zo na lees, dan...
(kunnen we dit paardenmishandeling noemen)

Daniellee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:58

hallo,, die behandeling alleen al klopt niet; denk je nou echt dat je door 100x slaan t gewenste resultaat behaald? haal er dan op zn minst een ervaren persoon bij; wie weet heeft t paard wel iets!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:20

boswatje schreef:
ellepel schreef:
hmm maar waarom ga je dan slaan als ze ligt?
zweep = hulpmiddel.

daarom zeg ik zoek eerst maar es wat info op over hoe met paarden om te gaan,zoek goede les en dan leer je het vanzelf

ALS ZE DOOR DE DA EN ONDERZOCHT IS EN NIKS HEEFT Boos!
nou ik heb ook zo'n ponny gehad die ging liggen onder een dressuur les {Maar liep geen rondje en deet alleen in losse zand}
het is minder prettig maar je moet er ook een beetje de humor er in zien en vooral niet slaan
dat heeft geen nut. en het is je eigen ponny niet . maar als de ponny dat vaker doet .doe een keer sporen aan laat het van te voren niet merken dus overdreven met je HAKKEN NA BUITEN
je kunt het voorkomen door voor dat hij/zij gaat liggen klein beetje met de sporen te duwen {niet Stampen !}
en jij als ervaren ruiter moet wel merken wanneer de ponny wil gaan liggen maar boos reageren werkte bij mijn ponny a van rechts

gr boswatje

ze is zich al niet heel erg bewust van paarden gedrag en verzorgd zonder toezicht,, vind je de tip om sporen te gebruiken wel zo slim???

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:15

ja inderdaad, laat haar ook nog eens sporen aan doen, niet dus. En zoals je schreef, boswatje, een heel klein beetje met je sporen duwen, waarom zou je dan niet gewoon zonder sporen een keer een schopje geven? dat komt dan net zo hard aan.. Maar dat is zowiezobelachelijk, ik weet zeker dat die pony pijn heeft, een paard gaat echt niet zomaar liggen, het is immers een vluchtdier. En sorry dat ik het zeg, maar ik denk niet dat die pony je zo vertrouwd dat hij gaat liggen...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:26

echt hoor, ik meende toch écht dat zweep en sporen niet bedoeld zijn om een paard mee te corrigeren, maar om je hulpen te verfijnen en het dier iets te leren.... met sporen moet je kunnen omgaan, een licht, stil en fijn been hebben, en ze zijn zéker niet bedoeld om een pony van het liggen te weerhouden.

dat de DA niets heeft gevonden wil niet zeggen dat er ook niets is, bij mijn paard zijn we heel het circuit doorgelopen toen hij 'vage klachten' had, de eerste en tweede DA vonden niets, de derde persoon kon de oorsprong van de klachten gelijk vinden en mijn paard helpen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:32

Opmerkelijk dat ts niets meer heeft laten horen... Schijnheilig

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:39

hestejente schreef:
Opmerkelijk dat ts niets meer heeft laten horen... Schijnheilig

Mijn gedachten.....

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:40

woooooooww.. Frusty Verward wtf worden hier voor adviezen gegeven over sporen als je paard gaat liggen?!
Waar gaat het naartoe met de paardenwereld?!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:47

TiaraBungy schreef:
woooooooww.. Frusty Verward wtf worden hier voor adviezen gegeven over sporen als je paard gaat liggen?!
Waar gaat het naartoe met de paardenwereld?!

Precies! Dat begin ik me ook af te vragen. Ik heb nog nooit ook maar een zo'n ding aangeraakt. Ik vind het onzinnig om met die dingen te rijden en al helemaal als je niet kán rijden!