Dapy schreef:het zou mij echt een raar gevoel geven, dan heb je net een goede band met je paardje en dan dump je hem als een stuk vuil.
Dus volgens je is er geen verschil tussen verkopen aan een goed tehuis en dumpen als een stuk vuil..... apart.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dapy schreef:het zou mij echt een raar gevoel geven, dan heb je net een goede band met je paardje en dan dump je hem als een stuk vuil.
Santosww schreef:Ik heb mijn huidige paard nu 6 jaar. Ooit zal hij een keer verkocht moeten worden.

Winegum schreef:Santosww schreef:Ik heb mijn huidige paard nu 6 jaar. Ooit zal hij een keer verkocht moeten worden.
Zou ik mogen vragen waarom?:)
Ik zou het niet kunnen om mijn paard te verkopen, om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Eigenlijk helemaal niet. Ja, als we het op een of andere manier in een keer niet meer kunnen betalen, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit. Maar nee, ik heb met mijn paardje een band opgebouwd en hij is gewoon mijn maatje.
Ik hou m'n oude paard bij en als ik een nieuwe uitdaging wil koop ik wel een nieuw paard, maar krijg het niet over m'n hart m'n 'oud' paard weg te doen...

.
. Zou een paard voor bv karakter ofzo ook niet wegdoen, maar vermogen is nu eenmaal iets dat ze hebben of niet... rowo schreef:Ik heb om de 5 jaar ofzo een nieuw paard ja. Puur voor de nieuwe uitdaging. Mijn eerste 2 paarden waren al wat ouder en ik wou graag een jonkie en die opleiden.
Tuurlijk heb ik een band met een paard, maar soms is de uitdaging weg en dan verlies ik het plezier.
Ninx schreef:Als ik een dier heb, dan heb ik dat dier voor het leven.... eenmaal binnen, vertrekt er niets meer!
Maar ik ben dan ook nogal een emotioneel type.
Er zijn mensen die daar heel nuchter mee omgaan en die zich minder hechten aan een dier, voor mij erg lastig voor te stellen.
.tita schreef:rowo schreef:Ik heb om de 5 jaar ofzo een nieuw paard ja. Puur voor de nieuwe uitdaging. Mijn eerste 2 paarden waren al wat ouder en ik wou graag een jonkie en die opleiden.
Tuurlijk heb ik een band met een paard, maar soms is de uitdaging weg en dan verlies ik het plezier.
WOW dat is een hard maar eerlijk antwoord zeg
Nou ik zelf heb de mijne al 15 jaar en hopelijk blijft ie bij me tot ie dood gaat (laat dat nog ff op zich wachten zie onderschrift)
Maar ik heb een paard om voor iets te zorgen en samen lol mee te bleven..maar ik zie hem niet als mijn uitdaging
. De klik die ik met dit paard heb, is toch wel erg intens te noemen. Daarbij heb ik geen wedstrijdambities (hooguit endurance, maar dan toch meer vanwege de mooie ritten dan vanwege het feit dat ik per se hoog wil eindigen
).

Ninx schreef:Misschien ook leeftijdsafhankelijk?
Die pubermeiden zijn vaak nog veel meer bezig met onderlinge competitie... en willen qua paard vaak ook niet voor elkaar onder doen.
Dan moet er regelmatig iets nieuws komen, wanneer het vorige exemplaar minder spectaculair is dan het paard van vriendinlief.
Of ze willen iedere x toch een mooie knol onder hun gat die mooi toont in de dressuur, maar die te hoog in het bloed staat en dus niet te hanteren blijkt te zijn voor iets minder ervaren ruiter.....
rowo schreef:Sja niet iedereen heeft dezelfde ambities.
En zoals die handelsstallen vinden jullie dus ook zielig voor het paard? Ik ken ook genoeg mensen die paarden 2 jaar opleiden en dan verkopen. Ik snap niet wat daar mis mee is. Iedereen wil iets anders met de paarden... Ik zou iig niet 8 jaar op hetzelfde paard rond willen rijden (en begrijp dat niet verkeerd)