Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MelanieB schreef:InekeH87 schreef:Ik heb een bodyprotector van de beta level 3 maar ik vind het erg ongemakkelijk met rijden ik kan me dan niet voldoende vrij bewegen vandaar dat ik zo een vest overweeg.
Wat ik ook met mijn bodyprotector had toen ik er de laatste keren afviel was dat ik bij mijn nek en mijn stuitje helemaal niet worden beschermd en mijn nek vind ik toch wel erg belangrijk.
Ten eerste, dan heb jij niet de goede maat, de bodyprotector hoort zo te zitten dat je er weinig van merkt tijdens het rijden.
Ten 2e heb je ook nekbeschermers.
En ten 3e, bij een airbag vest heb je ook geen stuitje bescherming.
MISTRAL94 schreef:staroo schreef:Eindelijk heb ik het airbag vest. Ik reed al ruim een jaar met een bodyprotector en nu ben ik nog steeds niet gewend om vastgeklikt te zijn aan het zadel dus wat er gebeurt er al 10 dagen? Ik wil afstijgen en dan ineens terwijl k hang tussen hemel en aarde bedenk ik me, oef er gaat iets niet goed, dan krabbel ik weer terug en probeer me gauw los te klikken er is nog niks afgegaan maar hoe lang dat nog duurt. . . . en dan komt het niet door er af te vallen vermoed ik!
Ik denk dat dat echt wennen is, kwestie van een gewoonte maken zoals andere dingen ook gewoon gemaakt zijn. Maar kan me voorstellen dat het heel erg wennen is![]()
Deladuls: Volgens mij lopen ze zacht leeg en niet sissend.
ninz schreef:groenmp schreef:Maar wat nu als het paard zelf valt? Dan heb je geen enkele bescherming, toch????
dat heb je met een bp ook niet hoor

sarov schreef:en vergeet niet als je met je paard valt , lopen je benen het grootste risico

sarov schreef:IS HET AIRBAGVEST GETEST EN GOEDGEKEURD DOOR EEN OFFICIËLE INSTANTIE?
Ja, het Hit-Air airbagvest is uitvoerig door TNO (Nederland) getest, is gecertificeerd en voldoet aan alle van toepassing zijnde Europese richtlijnen.
IS HET TIJDENS FNRS-MANEGELESSEN EN FNRS-PROEVEN TOEGESTAAN OM MET EEN HIT-AIR AIRBAGVEST TE RIJDEN?
Ja, de FNRS heeft veilig en verantwoord paardrijden hoog in het vaandel staan en het is dan ook toegestaan om zowel tijdens de manegelessen als tijdens de FNRS-proeven met een Hit-Air airbagvest te rijden. Ook tijdens de terugkomdag voor juryleden werd aan alle aanwezige juryleden nog eens benadrukt dat rijden met een airbagvest is toegestaan.
bron; http://www.hit-air.info/Feiten.html
en vergeet niet als je met je paard valt , lopen je benen het grootste risico
Je romp zitten al je organen.