72 minuten tussen je proeven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Re: 72 minuten tussen je proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:44

Hier op de vereniging verdelen we de klasses dan in groepen,zodat je na de eerste proef nog eventjes de tijd hebt om te stappen of wat extra op te pakken zodat je daarna je 2e proef kan rijden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 13:47

maar.. ben ik de enige die een concours ook opzoekt voor de gezelligheid dan? juist in de periodes dat je even wacht heb ik ontzettend leuke nieuwe contacten opgedaan in de kantine. contacten waar ik zelfs buiten concours dagen mee afspreek. als ik er alleen kom van hup, snel snel 2 proefjes en wegwezen, wat is dan de charme van een concours?

Na de 1e proef lekker rustig uitstappen en afzadelen, even rust voor mijzelf en in de kantine samen met wat anderen kletsen, drinken en de 2de proef doornemen.
dan weer rustig opzadelen en opnieuw rijden.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:37

72 minuten is inderdaad erg lang!
misschien kunnen ze beter doen: 4 ruiters starten de eerste proef, daarna starten diezelfde ruiters de 2e proef, volgende groep van 4 start de eerste proef, en daarna dezelfde groep de 2e proef.
je moet dan misschien wel lang wachten op de uitslag, dat is wel weer een nadeel als je maar 1 proef start.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:38

Dat was al geopperd Solitair Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:54

Lowara schreef:
maar.. ben ik de enige die een concours ook opzoekt voor de gezelligheid dan? juist in de periodes dat je even wacht heb ik ontzettend leuke nieuwe contacten opgedaan in de kantine. .

Als je daar de tijd voor hebt is dat wel leuk ja!

Lowara schreef:
Na de 1e proef lekker rustig uitstappen en afzadelen, even rust voor mijzelf en in de kantine samen met wat anderen kletsen, drinken en de 2de proef doornemen. dan weer rustig opzadelen en opnieuw rijden.

En denk je werkelijk dat je daar in 72 minuten de tijd voor hebt?

Ik vind het echt een irritante tussentijd. Het is teveel om erop te blijven zitten, maar te weinig om je paard op rust te zetten. Mensen komen hier met voorbeelden met kampioenschappen. Kijk.. dan is het een bijzondere dag en dan zitten er meerdere uren tussen.. kijk dan heb je de tijd om een paard even in een stal te zetten. Maar dat heb je echt niet met 72 minuten hoor!

Overigens heb ik het zelf nog nooit meegemaakt (ook niet met z2 proeven Knipoog ) en ook ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk. Doe dan óf meer tussentijd zodat je een paard kan laten rusten, óf minder tijd dat je gelijk door kan, maar niet zo er tussenin.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:57

Daarom rijdt ik eigenlijk altijd maar 1 proef in het binnenseizoen. Er zijn hier in de omgeving maar enkele concoursen waar je gelijk 2 proeven achter elkaar kunt rijden. Ik vindt het sneu voor mijn paard als die lang op de trailer moet staan. Als die van mij haar hooinetje op heeft, staat ze ook niet rustig. Maar als een paard gewoon rustig kan staan, is het natuurlijk minder vervelend om even te moeten wachten. Maar dan is 70 min ook wel een vervelende tijd. Kun je net van alles niks. Om erop te blijven is te lang en voor afzadelen op de trailer en weer van de trailer opzadelen en even losrijden is het weer te kort.