Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:KiWiKo schreef:feitenlijk heb je een m2 paard van 14 gekocht voor een kleine 500 euries.......... zou niet teveel te klagen hebben
Zowel, breng maar hier heen
Koop hem wel over voor 500 euro
suuzepuus schreef:misschien zou je m ook 24/7 ergens buiten kunnnen stallen?? ben je van het probleem af!

Caroowtje schreef:Hallo allemaal,
Ik heb sinds 7 januarie een 14 jarige KWPN merrie gekocht, die m2 startgerechtigd was en ik heb 2500,= betaald voor haar incl. dressuurzadel twv 1900,-, hoofdstel, dekens, dekjes, beenbescherming etc.
3 dagen later blijkt ze lucht te zuigen.
Dit paard is niet gekeurd, en dus vroeg ik me af: Of een DA kan zien bij een keuring of dit paard lucht zuigt?
Stel ik laat haar alsnog keuren en de DA kan idd aantonen dat dit paard lucht zuigt, kan ik dan geld terug vragen etc ?
we zijn nu precies een maand verder, en stel dat ik haar nu alsnog wil laten keuren? En ze blijkt afgekeurd te zijn is de eigenaaresse dan verplicht het paard terug te nemen?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Caroline
TornadoLover schreef:meggiemeg schreef:Als je niets is verteld bij de verkoop kan je het aanmerken als een verborgen gebrek.
Is je niets opgevallen toen je naar het paard ging kijken/proef rijden? Kan je niet aan de haren zien bij de keel dat ze een een band om heeft gehad?
een band is overigens de slechtste manier om zoiets op te lossen
Caroowtje schreef:Ik ben super blij met haar, maar het gaat me er gewoon om dat de één zegt dat ik geen luchtzuig band om moet doen omdat dit slecht is (en ik heb zelf ook gemerkt dat ze dan tijdens het werk gaat hoesten en dat rare bewegingen staat te maken tijdens het poetsen) de ander zegt dat het lucht zuigen erg slecht is voor een paard dus dat ik wel een band om moet doen. En de ander begint over het feit dat ie bang is dat zijn/haar paard het gaat over nemen.
Dus ik zit nu met een groot dilemma, bovendien is haar hele huid kapot!