M1 weinig verschil met L2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feanyth

Re: M1 weinig verschil met L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:28

Mensen lijken de M1 nogal te onderschatten. Deze klasse is niet zo makkelijk als het lijkt. Het paard moet meer bergopwaarts lopen, constant in ontspanning en de contragalop moet dragend en in juiste buiging en sprong blijven.
Bij het overgaan naar de M1 is het goed als je in de L2 rond de 190 punten rijd. Doe je dat, dan is de M1 inderdaad wat makkelijker te rijden, maar bereid jezelf zeer! goed voor voor de M2, deze klasse is geen simpele klasse en in de M1 kijken ze toch of je klaar bent voor de M2 ja of te neen.

Verder veel sucses gewenst. De M1 is qua proeven wel leuker om te rijden.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:30

Needje schreef:
Ruim op tijd gaan lichtrijden wil wel helpen.
Sommige gaan pas lichtrijden als ze wegrijden. Ik begin in de hoek al met lichtrijden. Dan is de overgang niet zo erg.

Precies, dat deed ik ook altijd toen ik nog L2 reed Lachen Dat werkt wel beter!

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:41

het M1 is veel; fijner om te rijden, veel leuker en afwisselender! Ik zou lekker overgaan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:03

Bij twijfel een keer HC rijden ofzo ? Dan kun je altijd nog terug naar de L2 en als het bevalt gewoon M1 rijden.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:23

Ik ga lekker ertegen aan en rijd tot het zomerseizoen de L2 , er moet best nog het 1 en ander verbeterd worden, alhoewel ik er wel naar uitkijk om door te kunnen zitten........
Er staan nog een wedstrijd of 6 waar ik voor heb opgegeven, dus oefenen we gewoon lekker door,ben er dankzij jullie tips meer van overtuigd dat even doorrijden en betere punten halen belangrijker is dan zo maar overgaan, dus bij deze Bedankt!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:36

polly2 schreef:
opeenvolging van oefeningen en allerlei verschillende dingen die je bij X moet doen. .

Dat vind ik ook het moeilijke van het M1, veel op X en mijn paardje weet het dan al en doet het dan net verkeerd Knipoog Over het algemeen vind ik de M1 fijner dan de L2, maar de uitgestrekte stap is wel lastig. Gelukkig geen wijken meer, SB gaat bij ons veel beter Knipoog .

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:23

Dat is eigenlijk best gek toch?

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:06

Ik heb nu 6 wp's in de L2 en we zijn dan ook hard aan het trainen om door te kunnen naar het M1. over het algemeen rijden we altijd in de 190 ook in de L2 en oefeningen voor de M1 gaan al best goed vind ik zelf. De contragagalop gaat erg fijn enkel van rechtergalop naar linkergalop vindt ze wat moeilijk.. de SB gaat al steeds beter en ook loopt ze aardig opgericht. wat k zelf enkel last vind is de galopovergangen op de x, dat je op de linkerhand rechts aan moet springen zeg maar..de middendraf is sterker met doorzitten dus wat dat betreft kan ik niet wachten. verder moet ik eerst mar eens kijken hoelang we over de laatste 4 wp's gaan doen aangezien we nu bij de paarden gaan starten.

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:17

ik heb 't weekend ook weer 'n paar punten er bij gehaalt.
Nog drie en dan mag ik M1, ik denk dat ik eerst gewoon wacht tot dat ik er klaar voor ben.
Ik vind het in de M1 fijner dat je mag blijven doorzitten in de middendraf, Weet iemand misschien ook of je er word op gestraft als is in de L2 blijft doorzitten?
De M1 lijkt mij wel leuker, weer een nieuwe uitdaging Haha!
De L2 is bij mij sneller gegaan dan de L1.
Lachen straks maar kijken hoe dat in de M zal gaan Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:19

Volgens mij is het -1 als je op het verkeerde been lichtrijdt, maar hoe dat zit als je lichtrijdt waar je door moet zitten en andersom durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik gok op hetzelfde.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:20

Het lijkt me ook makkerlijker, maar ze geven lang niet altijd meer zoveel punten weg

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:23

jody_bobby schreef:
ik heb 't weekend ook weer 'n paar punten er bij gehaalt.
Nog drie en dan mag ik M1, ik denk dat ik eerst gewoon wacht tot dat ik er klaar voor ben.
Ik vind het in de M1 fijner dat je mag blijven doorzitten in de middendraf, Weet iemand misschien ook of je er word op gestraft als is in de L2 blijft doorzitten?
De M1 lijkt mij wel leuker, weer een nieuwe uitdaging Haha!
De L2 is bij mij sneller gegaan dan de L1.
Lachen straks maar kijken hoe dat in de M zal gaan Haha!

Sommige geven -1 sommige onderstrepen alleen het lichtrijden..

Ik vond het M1 ook stukken fijner te rijden.. Lekkere lijnen en veel minder door elkaar..
M1-M2 vinden veel mensen lastiger..

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:25

Ik had het zaterdag op wedstrijd ook even aan de jury gevraagt van dat doorzitten tijdens middendraf (L2), maar zij zei dat ik het de volgende x gewoon wel kon doen (doorzitten) omdat mijn pony daar beter op loopt, zeg maar. Ze gaat dan veel meer naar voren, en komt mooier terug.
Van 'n ander hoorde ik dat ik gewoon licht gaan rijden moest...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:19

De meeste trekken gewoon 1 punt van dat onderdeel af, zo hoort het ook.
Maar ik had pas een jury die gewoon een 4 gaf voor een volte waarbij ik licht bleef rijden ipv doorzitten ( in de B) En dat was omdat ik expres niet ging doorzitten. Daar had ze natuurlijk gelijk in, maar regels zijn regels imo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:57

Je kunt je beter aan die regels in de L2 houden,ik heb er ooit eens een wedstrijd toen ik erin steggelde had ze me ieder onderdeel waarbij ik dat deed een punt afgetrokken,terecht natuurlijk maar ik had wel een ontzettend lage score.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 07:45

De M1 proeven zijn wel fijner te rijden als L2 maar de beoordeling is strenger. Er wordt wel veel kritischer naar gekeken als in het L2 Knipoog