Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Pally schreef:[/quote]Omdat zoals ook al eerder gezegt is, je een peesblessure niet met het blote oog kunt zien. De verkoper wist er van en ze wist ook wat mijn bedoeling met het paard was, maar ze heeft niks gezegt over die blessure
fokfanaat schreef:verborgen is als je er niet achter kan komen dat ze het hebben. Dit had er zeer waarschjnlijk in een keuring uitgekomen, dus heb je geen poot om op te staan.
fokfanaat schreef:Zoveel mensen die bezuinigen op een keuring, zo dom!
fokfanaat schreef:Zoveel mensen die bezuinigen op een keuring, zo dom!
Keuringen zijn niet eens zo duur in vergelijking met het paard wat je koopt, en al helemaal in vergelijking met de ellende die je ervan kan krijgen
Pally schreef:De vrouw van wie ik hem kocht (2e eigenaar), zei dat ik geen contact hoefde te zoeken met de 1e eigenaar, omdat het adres wat op papier staat niet meer zou kloppen. Omdat het steeds slechter ging met het paard heb ik toch geprobeerd contact te zoeken met die 1e eigenaar. Vandaag kreeg ik een brief van haar, waarin staat dat zij het paard destijds als recreatiepaard had verkocht omdat ze dus een peesblessure heeft. Ze zou nimmer meer geschikt zijn voor de sport, waarvoor ik haar wel gekocht heb.
Zodoende kom ik er dus pas naar 2 jaar achter
KiWiKo schreef:misschien heel onterecht hoor, maar ik heb een beetje een gek gevoel bij dit topic.
mijn simpele vermoedde is (en fluit me terug als dit niet zo is) is dat TS voor een appel en een ei, een leuk gepapierd paard heeft gekocht. Niet kapotte paarden met een sportpapier koop je niet voor een appel en een ei........ slechts paarden die wat mankeren.
Als je dus goedkoop een sportpaard koopt, dan weet je al dat er iets mis mee is..........
missmiekie schreef:Zamora schreef:wij hebben weleens contact gehad met een juriste die in de paardensport veel zaken deed en je kan in NL een paard binnen 1 jaar als deze een verborgengebrek blijkt te hebben terug geven.
Klopt niet. Voor elk gebrek bestaat een apart termijn, het langst is 6 maanden!
Zamora schreef:missmiekie schreef:Voor elk gebrek bestaat een apart termijn, het langst is 6 maanden!
zoals ik zei heb ik dit van een Juriste welke vooral veel in de paarden e.d. actief is.
Kan zijn dat het inmiddels veranderd is.
riferna schreef:wegens persoonlijke omstandigheden onze 7 jarige kwpn merrie te koop met papieren.Vader :inferno moeder :anoeska.Zeer lief paard,bijt en trapt absoluut niet.Geschikt voor recreatie en dressuur,springen hebben we af en toe weleens een sprongetje gedaan.Heeft geen wedstrijd ervaring.Vraagprijs 2500 euro met toebehoren oa:zadel,hoofdstel,deken,halster is niet nieuw maar allemaal nog wel te gebruiken.Voor meer vragen stuur even een pb.Ze staat in duitsland evt tegen vergoeding thuisgebracht.
daffodil schreef:Ik lees hier heel veel info over stappen ondernemen, maar wie even op naam van bovenstaande bokker zoekt, denkt daar misschien liever iets langer over na......Zonder iemand zwart te willen maken, ik denk dat het in dit geval echt zinloos is, zeker omdat je haar destijds niet hebt laten keuren!