Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rieja schreef:Mirage: rustig joh, was volgens mij helemaal niet persoonlijk bedoelt van Kawa! !
Amanda schreef:Nee hoor.
Daarom zet ik er ook bij, als je er mee kan rijden, geen probleem.
Maar ik vind dat mensen te snel naar scherpere sporen pakken, terwijl het niet nodig is.
En het was echt niet rot bedoeld hoor, misschien kwam het zo over.
Sorry!
gijsenkim schreef:Kan ik wel uitleggen, omdat je een zweep incidenteel kunt gebruiken en makkelijk kan doseren (tikkie bij of straf zit groot verschil in). Sporen aan de laarzen van iemand die zelf nog geen onafhankelijke en dus veel bewegende zit heeft heeft als gevolg dat een paard een constante prikkel krijgt waar hij dan weer afgestompt van word. Wat mij opvalt is dat er een hoop mensen hier zeggen dat het paard anders niet voorwaards is, terwijl sporen daar niet voor zijn en dat zegt dan dus al genoeg.......
Citaat:Mensen die in het Z die wielspoor om hun voet hebben en er dan bij elke pas mee zitten prikken. Dat zie ik ook weleens, zo'n lelijk beeld heb je dan! Terwijl zo'n paard dan eigenlijk juist aan die hulp zou moeten zijn en impuls nodig heeft om te kunnen verzamelen....
runningkawa schreef:Maar ik vraag me wel af, voor de mensen die B rijden en ze nu al nodig hebben om extra aandacht bij hun paard te vragen, hoe ze denken om in de M/ Z verzameling oefeningen te gaan doen. Of travers en dat soort dingen.
Dit gaat echt niet als ze niet aan het been zijn.
luna_cockie schreef:En mensen in de B zijn heus niet allemaal mensies-die-niet-kunnen-rijden-en-daarom-met-sporen-en-zweep-rijden hoor!Iedereen moet in de B beginnen,ook de toekomstige Anky's.Je hoeft alleen maar te zeggen:ik zit in de B en je bent meteen iemand die niet kan rijden en nix van paarden weet.
gijsenkim schreef:Lisette, ik heb net naar je foto's gekeken en ik denk dat je beter naar Running Kawa(saki) kan luisteren. Ik bedoel dit niet vervelend, naar of denegerend.
gijsenkim schreef:Dus stel dat ik nooit gestart was dan had ik dus volgens jouw vertaling niet kunnen rijden.................
luna_cockie schreef:Blijkbaar denken mensen hierzo dat mensen alleen maar met sporen rijden om lekker in je knol te prikken ofzow.Soms rij ik ook met wielsporen,maar ik gebruik ze dan alleen maar als luna he-le-maal niet reageerd.
Er bestaan namelijk ook nog paarden die je wel met sporen MOET rijden,niet alle paarden zijn goed aan het been.En zeg dan niet:dan maak je ze goed aan het been,want de eene reageerd heeel snel en de ander totaal niet.
En mensen in de B zijn heus niet allemaal mensies-die-niet-kunnen-rijden-en-daarom-met-sporen-en-zweep-rijden hoor!Iedereen moet in de B beginnen,ook de toekomstige Anky's.Je hoeft alleen maar te zeggen:ik zit in de B en je bent meteen iemand die niet kan rijden en nix van paarden weet.
runningkawa schreef:Maar ik vraag me wel af, voor de mensen die B rijden en ze nu al nodig hebben om extra aandacht bij hun paard te vragen, hoe ze denken om in de M/ Z verzameling oefeningen te gaan doen. Of travers en dat soort dingen.
Dit gaat echt niet als ze niet aan het been zijn.