sflj schreef:En ben blij dat ik dat zelf mag bepalen!
en je hebt het recht dat niemand je op dat recht aanspreekt zo lang je dat zelf mag bepalen
hc
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sflj schreef:En ben blij dat ik dat zelf mag bepalen!
PattyOosten schreef:Ik rijd met cap, puur voor mijn eigen (gevoel van) veiligheid. Wat een ander doet, moet die lekker zelf weten. Maar als er nou iemand rijdt met een slof op standje ultra strak, of er zit een te grote en zware ruiter op een te kleine pony, dan is dat ook de beslissing van de ruiter in kwestie, mag daar dan ook niets meer van gezegd worden?
En rij al jaren paarden. Vaak genoeg eraf gevallen maar nooit met letsel. Misschien geluk gehad. Wie weet! Maar goed ik heb er geen. En zal er ook geen aanschaffen. Dat maak ik nl zelf wel uit. Zolang het niet verplicht gesteld word. rij ik lekker zonder! Dan maar eigenwijs. Ninx schreef:Wel 1 uitzondering: mensen met kinderen moeten zich wel optimaal beschermen vind ik. Je hebt dan niet alleen nog maar met je eigen leven en lot te maken, maar dat van een heel gezin. Als je je dan niet optimaal beschermd tegen mogelijk letsel vind ik het wel erg onverstandig.
Huertecilla schreef:Tóch ligt dat dan bij de ouders en heeft een buitenstaander geen recht van spreken.hc
lindake schreef:Huertecilla schreef:Tóch ligt dat dan bij de ouders en heeft een buitenstaander geen recht van spreken.hc
En wat als de ouders er helemaal niets van kennen of de gevaren niet kennen?
Ninx schreef:Maar waar het gaat om ethische zaken: "kun je je het als moeder permitteren te gaan rijden zonder optimale bescherming", .
Ninx schreef:Het is ook prettig dat al dit soort zaken niet allemaal aan regels en wetten onderworpen worden.
Di vrijheid is het grootste goed in mijn opinie.
Maar waar het gaat om ethische zaken: "kun je je het als moeder permitteren te gaan rijden zonder optimale bescherming", kun je als buitenstaander misschien wel een poging wagen mensen aan het denken te zetten.
PattyOosten schreef:Wanneer je zoontje er dan afvalt, en een trap tegen zijn hoofd krijgt
Citaat:hoeveel last heb je nou van zo een capje?
zonder helm

LoveLuna schreef:ik vind gewoon een cap is verplicht dus houd je er dan ook aan....
Niet wettelijk tenminste (wel als voorwaarde op bepaalde terreinen en bij bepaalde evenementen.)Citaat:en het is nog veel veiliger ook. dus waarom zou je dan zonder rijden. omdat het fijner is??
PattyOosten schreef:Jij hebt daar andere ideeen over, prima.

Shalbo schreef:Hoe kun je nu onveilig verkiezen boven veilig? Ik snap dat niet echt.
Dat is als met een blinddoek de snelweg oversteken. Als onveilig seks hebben met een wildvreemde. Als een fles bleekmiddel in het midden van een kinderkamer zetten. Moet ik doorgaan?
Natuurlijk, ik overdrijf. Maar ik denk dat je in dit geval niet ver genoeg kunt overdrijven. Wiskybokjes: ik denk echt dat jij het serieuze risico van zonder cap rijden erg onderschat.