Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kostolany schreef:Maar wat ik echt merk uit dit topic is dat het erg lastig is om goed vervoer voor je paard te vinden is wat a) zuinig is, b mag trekken wat je wil. c) ook niet zo snel kapot is.
). Ir111 schreef:Is dat echt zo? De goedkoopste oplossing? Als ik denk aan de kosten die je maakt voor het halen van je rijbewijs. En het op de weg houden van 2 voertuigen (ik zie mezelf niet met vrachtwagen naar kantoor rijden nl). Das allemaal niet gratis.
Ir111 schreef:Ik hoef maar 1 paard te verslepen, daar zal het hem wel inzitten. Mijn Mondeo rijdt met trailer nog steeds 1 op 11 of 12 (benzine). Ik rij zo'n 7 tot 8 duizend per jaar met trailer.
Ik denk eigenlijk nog niet zo zeer aan brandstofkosten, meer aan investering (aanschaf van 2 voertuigen, halen rijbewijs) en onderhoudskosten van beiden. Wellicht als je 2 of meer paarden wilt verplaatsen is de aanschaf van een vrachtwagentje voordeliger?

Citaat:een Fiat Multipla JTD, mag 1300 trekken in NL, trekt met gemak 1500, verbruik 1 op 15 zonder trailer, 1 op 12 met trailer
en op stal is gewoon weg (nog) geen ruimte. De stal wordt nu uitgebreid maar ik heb nog geen idee hoeveel ruimte er straks is om te parkeren.Citaat:Er is dus 1 auto waar ik dus echt niet instap....en dat is deze. Ik vind ze zooooo lelijk...sorry.
en meevallen dat het dan doet.......... ikke schreef:[***] schreef:Wij hebben de Suzuki Vitara JLX en die trekt makkelijk een 1.5 paard trailer.
Ook hebben we de mercedes E-klasse 270, die kan het ook trekken, maar die gebruiken we niet daarvoor.
Dat vind ik dus vreemd. heb je een beest van een trekauto, ga je met zo'n wanna-bee ding je paard versjouwen. Als jij ooit brokken krijgt met die Vitara-met-paard, sla je jezelf voor je kop dat je de Mercedes niet bij had.............