rijden met een bril, drama!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liseef

Re: rijden met een bril, drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:24

Ik heb meerdere mensen gezien, die gewoon zonder problemen met een bril reden, zelfs met springen. Ik heb wel eens gevraagd aan iemand, of ze niet bang was dat die eraf zou vallen Tong uitsteken Maar ze had er gelukkig geen last van zei ze. Wel heb ik iemand anders gekend die het wel lastig vond. Zij ging toen lenzen dragen met rijden.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:55

Ik draag ook lenze, ik zie met me lenzen juist scherper dan met een bril.. Heb dit ook aan de opticien voorgelegd en die zei dat dat normaal was, je lenzen staan dichter tot je ogen (iig daar heeft het mee te maken, hoe het percies zit weet ik niet)

Misschien een keer een second opion doen wat betreft je lenzen bij een anderen opticien..

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:47

Ik draag ook gewoon een bril, ook met springen. Ik heb echt nergens last van, blijft goed zitten Ja En ik zie gewoon scherp..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:08

Denk niet dat het aan je bril ligt maar aan je ogen...

Wendyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:40

misschien zijn lenzen een oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:37

Ik rijd zelf idd ook nooit met bril, vind het 3 keer niks... En dat terwijl ik vrij snel last krijg van mijn ogen tijdens het rijden door de inspanning, maar echt mét rijden lukt me gewoon niet... Terwijl ik dus ook genoeg mensen wél met bril zien rijden..
Ik zou even langs de opticien gaan, ben ik van plan binnenkort ook te doen. Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:03

Opzich heb ik eigenlijk weinig problemen wanneer ik met mijn bril rijd. Het enige wat ik vervelend vind is rijden in de regen/miezel ivm het ontbreken aan ruitenwissers Haha! Daarnaast beslaan mijn glazen vrij snel als ik bv. ga halthouden... Met lenzen rijden is voor mij helaas geen goede optie, hier krijg ik alleen maar geirriteerde ogen van...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:14

Ik vond met bril rijden een drama. Ben toen over gegaan op harde lenzen. Na twee jaar de hele tijd last van stof e.d. heb ik nu zachte lenzen. Ideaal, nooit ergens last van Lachen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:51

Ik heb met lenzen gereden dat bevel me wel goed (tenzij er heel veel zand opstuift).
Met bril is ook vervelend, als ik heb gereden en ik ga uitstappen of ik ben nog aan het rijden, beslaat mijn bril vaak.. "Oeps sorry Clown ik had je niet gezien"

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:08

Er bestaan zelfs brillen met elastiek voor ruiters
Ze zijn we handig dus ze zijn zowat als een duikbril

Erg handig denk ik

iris_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:42

ik ben ook brildragend Bloos ,, en heb in de winkel een hele leuke sportbril gezien die ik eigenlijk altijd draag (hij ziet er gewoon uit, maar hij is van speciaal materiaal gemaakt) ik kan hem gewoon alle kanten op buigen, en hij veert gewoon weer terug Lachen misschien een keer in de winkel informeren ? Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 11:34

heb deze...als gewone bril. moet hem nu alleen nog uitproberen Haha!
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:44

Ziet er Cool uit!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:20

ja maar met gewone glazen wel wat maf hoor Tong uitsteken

deze heb ik er voor gewoon bij, alleen dan in bruin kleurtje
Afbeelding

Bananos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:15

Ik heb al vanaf groep 5 op de basischool een bril, en ik rijd sinds kort paard. Ik heb er helemaal geen last van met rijden.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:17

Ik rij altijd met mn lenzen in ik vind met bril gevaarlijk, je zal maar net op je gezicht vallen.

Bucalouas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:02

Ik heb test gedaan en ik kon kiezen bril of lenzen maar later bleek het dat het nog niet zo erg is voor bril of lenzen. Hij heeft mij een sportbril aangeboden en de glazen zijn sterken en hij is past in je cap Haha!

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:52

Mijn vriendin rijd ook met bril ik hoor er niets van, dus zal wel meevallen. Lenzen lijkt me meer een probleem vanwege stof!!!

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:55

Ik heb zelf lenzen en natuurlijk ook een bril. Maar ik ben allergisch voor paarden, maar ik neem wel een allergie pil in maar dat helpt nooit voor mijn ogen. Dus rij ik niet met lenzen maar met bril is ook niet fijn. Heb dan nog wel zo'n debiele sportbril met ronde glazen enzo, maar die zet ik nooit op dus rij ik zonder iets helder te kunnen zien ik kan de letters van de bak ook niet lezen maar weet tog wel waar ze liggen dus geen problemen Knipoog .

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:56

m'n zusje rijd ook met een bril alleen die beslaat soms, ze rijd ook met lenzen maar daar kan ze niet zo goed tegen dus die heeft ze nooit in.. ik zou niet echt weten wat beter is

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:02

Ik ben ook brildragend sinds een jaar en rijden met bril vindt ik echt vreselijk Boos!
Hij zakt af of beslaat en ik zit vaak tegen mijn montuur aan te kijken, vooral bij springen lijkt mij dit niet fijn.

Dat tranen heb ik met en zonder bril, misschien komt het idd omdat je te hard gaat Knipoog

Als ik nu een buitenrit ga maken of als het regent doe ik lenzen in.
Het is binnen en in de auto pijnlijk maar als ik eenmaal buiten ben gaat het wel goed.

Je zou eens daglenzen kunnen proberen die extra luchtdoorlatend zijn, die zijn heel mooi dun en ik was er erg blij mee Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:05

Blondie_ schreef:
Ik rij altijd met mn lenzen in ik vind met bril gevaarlijk, je zal maar net op je gezicht vallen.

dat vind ik dus ook doodeng Nagelbijten / Gniffelen
straks krijg je glassplinters in je ogen ofzo
heb 2 leerlingen die brildragend zijn en beide aangeraden dat als de mogelijkheid er is en ze hebben thuis lenzen, om daarmee te rijden just in case.
eentje doet dat eigenlijk al jaren en de tweede rijdt even tijdelijk zonder bril ( erg handig.. kan nu dus geen bordjes in de bak gebruiken maar moet zo'n beetje bomen als referentiepunt aangeven Clown ) tot hij een lesje of 10 heeft gehad en iets stabieler in het zadel zit. ( geloof dat die bril nu ook zou afvliegen door het fanatieke van de ruiter Clown ) helaas heeft hij geen lezen, dus die gaat straks met bril rijden Ja

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:53

ik heb 2 brillen met de 1 kan ik totaal niet rijden een rondje en me bril lig van me neusik denk zolang je bril gewoon oe vast zit dat er niksmis mee is toch???
ga anders nog is lang de winkel of ze m wat strakker willen doen

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:54

Shyla25 schreef:
Je zou eens daglenzen kunnen proberen die extra luchtdoorlatend zijn, die zijn heel mooi dun en ik was er erg blij mee Ja

daglenzen zijn zacht en voor zachte lenzen heb je best wel vochtige ogen nodig en die heb ik niet
maar met harde lenzen komen er ook heel vaak stofjes onder Scheve mond