Waar o waar LANGE rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Waar o waar LANGE rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:44

Lang boevenlijf-korte benen? Haha!

Die mouwen ja... In de H&M hadden ze superleuke en goedkope winterjassen maar geen enkele ging door de mouwen...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:46

nee ik heb juist lange benen Haha! Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:46

Um, je weet toch dat een rijbroek tot je enkel hoort te komen en niet halverwege je kuit? :p

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:48

De eurostar kindermaten vallen idd heel erg groot!
Ik weet niet welke maat je hebt, maar tot maat 40 kun je zeker nog in de kindermaten. De kindermaten zijn nog een stuk langer dan de damesmaten in lengtemaat.

Voor de gene die over het dressuurzadel vroeg:
Als je zweetbladen te kort voor je zadel zijn, dan kun je je beugels nog zo lang maken, je blijft toch met je knieen eroverheen komen.
Maar speciaal voor mensen met lange benen hebben bijna alle merken zadels met extra lange zweetbladen in het assortiment.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:49

poes schreef:
Um, je weet toch dat een rijbroek tot je enkel hoort te komen en niet halverwege je kuit? :p

haha, ja dat weet ik Knipoog
dat is ook bij 3 vd 4 broeken van mij zo

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:55

ik heb nu een eurostar broek aan 92 lengtemaat geloof ik
die komt netjes tot mijn enkels

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:01

asjemenou schreef:
De eurostar kindermaten vallen idd heel erg groot!
Ik weet niet welke maat je hebt, maar tot maat 40 kun je zeker nog in de kindermaten. De kindermaten zijn nog een stuk langer dan de damesmaten in lengtemaat.

O maar dat is interessant! Als ik weer een broek nodig heb zal ik dit in gedachten houden! Voorlopig puilen de rijbroeken uit de la maar ik ga het onthouden Haha!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:04

eurostar heeft lengtematen , dus wellicht dat t met n eurostarbroek gaat lukken

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:13

de eurostar klara 450 stof, en dan de lengtematen valt erg lang.
Ik ben zelf 1.80, heb maat 80/84 in mijn rijbroeken en deze is gewoon TE lang.
Ik heb in mijn jeans 34 of 36 lengtemaat.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:36

HORKA is standaard al langer dan de meeste merken en in veel modellen is het bestellen van lengste maten mogelijk!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:43

Mijn zus heeft ook hele lange benen en is 1.85m. Zij heeft ook eurostar broeken en dat gaat super!
Ikzelf ben 1,84 maar heb eerder een lang bovenlijf, dus ik heb er niet zoveel problemen mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:26

Iorrr schreef:
HORKA is standaard al langer dan de meeste merken en in veel modellen is het bestellen van lengste maten mogelijk!

Ik heb zelf 1 horkabroek en ik wil ze absoluut nooit meer, geen gezicht die kniestukken halverwege je dijbeen. De kwaliteit is wel goed maar het is gewoon te kort!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 07:32

Voor de brabanders:
In Oisterwijk kun je ze op maat laten maken, en niks duurder dan een eurostar broek.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:26

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ondanks dat ik me net in de Eurostar-discussie heb gemengd wilde ik toch even aankondigen dat mijn nieuwe broek een Sonnenreiter-jodphur wordt. In lengtemaat uiteraard Haha! Ik weet wel dat ik gepost heb dat het rijbroekencompartiment van mijn kast uitpuilt (5 stuks waarvan 2 witte) maar van de 3 gekleurde is er maar 1 dunne die ik in de zomer aan kan en die is 8 jaar oud Bloos! Tijd voor een nieuwe! Vanochtend heb ik 'm besteld...

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:35

Heb ook lange benen en ik heb ook Horka,
Zit goed en veel plezier aan

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:24

hier meldt zich nog een eurostarfan van ongeveer 1.82m

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:29

Ik ben ook lang (1.88) met lange benen maar ik draag elke rijbroek die ik mooi vind. Ik stoor me er niet echt aan als ze iets te kort zijn. Lange sokken erover en klaar. ANKY en Cavallo hebben ook lengtematen. Deze broeken komen dan tot net boven mijn enkel.

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:11

ik ben 1.80 en rijbroeken zijn idd vaak tekort. ik heb nu verschillende broeken van eurostar in maat 182/ 188 dat is ongeveer 36/38/40 maar dan lang! maar ze vallen bij mij ook niet tot op de enkel hoor!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:56

Ik ben zelf 1.78m en heb kledingmaat 40 met lengtemaat 38, niet superlang maar qua verhouding lange benen/armen en kort/breed bovenlijf. Laatst heb ik een hele leuke geruite rijbroek van Cavallo gekocht in lengtemaat 80. Deze zat als gegoten, lengte ook helemaal goed. Verder scheelt het als je een broek kiest zonder leren zitvlak, dit rekt minder mee. Die Cavallo heeft leren knievlakken welke ook genoeg grip geven. Verder heb ik een Pikeur Mondega met lederen zitvlak welke ook net lang genoeg is. Deze merken zijn beiden vaak te vinden in elke ruitersportzaak. Mocht je broek te kort zijn, gewoon paar matchende sokken van stapp horse of harry's horse eroverheen trekken, ziet er ook nog eens stylisch verantwoord uit. Verder heb ik ook altijd last van te korte mouwen (of te lange armen haha). Gat in de markt hoor, winkels met genoeg extra lengtematen in het aanbod, trendvolgend, makkelijk te verkrijgen en ook nog betaalbaar. Paar jaar geleden was er een winkel, Foxy Fashion, waar ik echt m'n hart kon ophalen en veelvuldig insloeg, echt ideaal, maar dat was na een jaar weer weg. Laatst bij een kledingzaak met 2 verschillende lengtematen geweest, de langste was nog te kort. Meestal probeer ik dan een maatje groter voor de lengte, maar dan wordt het model ook weer een stukje breder en zit niet mooi meer. Sommige merken vallen vaak ietsje langer, altijd maar uitproberen hoe iets zit. Erg frustrerend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:30

Grmbl... de broek die ik heb besteld heeft een kunstleren kont Rolleyes Als het goed is komt hij deze week, het is een jodphur (want ik haat chaps en die malle kniekousen vind ik er ook niet uitzien) dus ik hoop na dit verhaal van bopjebo toch wel erg dat hij lang genoeg is (is wel een lengtemaat natuurlijk)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:13

ik weet dat PK lengtematen in heeft

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:16

Zoals inderdaad al meer gezegd de Eurostar Klara's, gewoon kindermaten zijn zelfs huge!, ik ben dan maar heel klein, maar ik moet de onderkant echt heeeeel veel korter laten maken, maar dat heb ik er echt voor over, heerlijke broek Ja

Stanneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:18

Euro-star en Pikeur zitten me prima in de lengtematen. had vroeger ook 188 (grootste kindermaat) in deze merken en ging prima

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:23

ik ben echt een zijkert kwa rijbroeken (wil geen leren zitvlakjes en geen stretch stofjes maar gewoon katoen en ga zo maar door)
maar nu heb ik echt DE broek gevonden! de mondona ghana... je moet wel van een subtiel ruitje houden, maar bij mij is ie lang genoeg Pling en het leuke is ook nog dat deze broek iets van 60 of 70 euro kost... en aangezien ik best wat broeken verslijt is dat best wel fijn Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:49

Je moet zowiezo een lengtemaat hebben. Eurostar heeft die. Ik ben zelf ook 1.80 maar die is mij lang genoeg.
Verder heb ik de Eurostar Klara, mannenbroek en daarvan weer een lengtemaat. Die is me zelfs nog 1 cm te lang maar who cares Knipoog