Sport BH echt zoveel beter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

Re: Sport BH echt zoveel beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:59

ff offtopic: sommige verzekeringen kan je ze laten verwijderen en dan vergoeden zij het (als je er echt last van heb). Maar dan heb je een doorverwijzing nodig van je HA. (net nog nagekeken, werk nl bij een ziekenfonds-verzekeraar. (ehm verbeteraar noemen ze zich *LOL*

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:02

Ja precies, maar dat is niet echt het geval.
Zo dagelijks is het wel storend, maar écht last zoals rugpijnen ed niet.
Je lichaam leert er mee omgaan en je spieren raken gewend aan het gewicht!
Maar vooral met paardrijden enzo is het erg lastig!
Maar iig bedankt voor de info!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:06

Kapi_Dust schreef:
ff offtopic: sommige verzekeringen kan je ze laten verwijderen en dan vergoeden zij het (als je er echt last van heb). Maar dan heb je een doorverwijzing nodig van je HA. (net nog nagekeken, werk nl bij een ziekenfonds-verzekeraar. (ehm verbeteraar noemen ze zich *LOL*

Wat ik van veel mensen heb begrepen die een verkleining hebben laten doen, is dat de chirurg aan de verzekering doorgeeft dat de ingreep wegens rugklachten plaats vindt en dat de verzekeraar dan moet vergoeden.
Op bokt is daar via wat topics ook wel behoorlijk wat over te lezen Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:12

Ik haal ze altijd bij Hunkemoller voor iets van 18 euro, houden 75DD perfect op hun plaats onder alle omstandigheden.

@Ingrid, je bedoelt het vast niet beledigend maar ik vind dat nogal kwetsend.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:26

Een sportbh voorkomt ook (deels) het krijgen van hangborsten.

In je borsten zitten ligamenten die ervoor zorgen dat je borsten promt naar voren blijven staan. Je moet die ligamenten zeg maar vergelijke met een stevige elastiek. Een stevige elastiek geef weinig rek, maar als je er heel veel aan gaat hangen/trekken wordt hij op een gegeven moment toch langer.

Bij borsten werkt het hetzelfde. Door het paardrijden hobbelen ze iedere keer op en neer en krijgen je ligamenten iedere keer een ruk. Op den duur rekken die dusdanig uit dat je borsten gaan hangen. Met een stevige sportbh verklein je die ruk die je ligamenten iedere keer krijgt en duurt het langer voordat ze gaan hangen.

Helaas is dat hangen niet helemaal te voorkomen en hoe groter/zwaarder ze zijn hoe sneller dat gebeurt, maar wie wil nu met zijn borsten op zijn knieën lopen?

Overigens ben ik zelf geen fan van livera, daar hebben ze voor mij (cup E) niets geschikts en ook hunkemoler had niets voor mij hangen (we hebben nog wel een minimizer, die zijn ook stevig). Als ik een goede sportbh moet hebben ga ik naar een speciaalzaak voor de grotre cupmaten bij mij in de buurt. Die verkopen alleen de shockabsorber van berlei en alleen op impactlevel 4, maar dat is precies de bh die ik het liefste heb. De Triumph tri action is ook erg goed, maar niet mijn favoriet. Ik heb ooit een sportbh van champion aan gehad en ik had toen het idee dat die precies was wat ik zocht. Helaas was die net te klein en hadden ze mijn maat niet op voorraad, sindsdien nooit meer tegen gekomen. Daar baalde ik op zich wel van totdat ik een paar weken terug een nieuw model van de schokabsorber heb geprobeerd, die zit echt perfect.

Momenteel heb ik twee verschillende om wat modellen te testen, maar ik moet van een van die twee nog echt een paar bij gaan halen want twee bh's en iedere dag rijden werkt niet helemaal. De ene die ik nu gekozen heb is een beetje ingewikkeld om aan te krijgen, maar ik krijg er zoveel steun voor terug dat ik dat worstelen maar voor lief neem.

Zelf trek ik trouwens eerder een bh een keertje extra aan dan een keer met een gewone bh te rijden. Afgezien van het feit dat die gewone bh niet voldoende steun geeft wordt die gewone bh dan ook dusdanig belast dat hij zo uitlubbert dat hij zelfs bij gewoon gebruik niet voldoende steun meer geeft.

Ik moet trouwens met Aimee meegaan, ik heb ook liever dat het een beetje knelt dan dat het niet voldoende steun geeft. Volgens de officiele meetingen zou ik volgens mij ook een omvang van 85 nodig hebben ipv 75, maar dan vindt ik never een cup die ook goed zit.

Die Enell ziet er trouwens heel erg goed uit, en ze houden nog rekening met de eisen van de gemiddelde vrouw ook!

Verkleinen zit trouwens meestal in je ziektekostenverzekering, dus je hoeft niet op die dubbeltjes te wachten Knipoog. Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen. Voor meer informatie over borstverkleiningen: [MW] [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining & http://www.borstenforum.nl

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:50

Ik rijd niet meer zonder sportbeha, dat zit gewoon echt niet. Daarbij wil ik voorkomen dat ze later op mijn knieen hangen Haha! Clown
Ik gebruikte lange tijd van die goedkope Livera/Hunkemuller/Hema huismerk bh's, maar die zijn dus alleen geschikt voor lichte sporten. Nu heb ik een Triumph, volgens mij de tri-action? Kostte ook maar 25 euro dus dat valt erg mee en deze is wel geschikt om mee paard te rijden en dat merk je Knipoog
Binnenkort zal ik er nog 1 van halen, want ze zijn heel fijn!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:50

Scum schreef:
Wel als je een rechte hebt. Ik wil altijd een overkruiste hebben. Die kan gewoon niet afzakken.

Ik heb van Shock Absorber een model met rechte bandje en die zakken beslist niet af. Zit heerlijk. Ik had van Hunkemöller een model met gekruisde bandjes en die deed enorm veel pijn. Leken op te kruipen en op mijn monnikskapspier te drukken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:06

BrankaZ schreef:
op mijn monnikskapspier te drukken.

Dat is idd een nadeel van kruisbanden, zeker als je zware borsten hebt is dat niet praktisch. Dat is ook de reden dat hoe groter de cupmaat hoe moeilijker het is een bh te vinden met kruisbanden Knipoog
Ik heb overigens nu een BH van Berlie/shockabsorber zonder kruisbanden, maar met een dubbele rugsluiting waarvan de bovenste dusdanig hoog zit dat afzakken nagenoeg onmogelijk is. Maakt het geheel wel erg ingewikkeld om aan te krijgen, maar dat had ik na twee keer ook al door dus dat is ook wel te overleven.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:05

Ik heb zelf cup 75D, zonder sportbh ga ik echt niet paardrijden, schaam me anders dood hoe alles flubbert, shacked en hobbelt, sla mezelf zowat een blauw oog anders Clown . Daarnaast is het vervelend en pijnlijk. Ik zweer bij de sportbh's van Fila, verslijt er zat op jaarbasis. Haal ze altijd bij de Livera in Haarlem, die hebben echt een super ruim assortiment. Heb er verschillende kleuren van hetzelde model.
En ik heb op een stal gestaan waar naast de binnenbak en restaurant zat met ramen zodat de gasten in de bak konden kijken. Was er zelf eens aan het eten, even verderop zaten 3 mannen aan het raam. Ze waren erg geintresseerd naar al die paardrijdende vrouwen aan het kijken, kon uit het gesprek tussen de mannen opvangen dat ze het erg amusant vonden al die 'hupsende borsten' voorbij te zien komen. Sindsdien stap ik nooit meer zonder sportbh op m'n paard... Boos!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:37

BopjeBo schreef:
Was er zelf eens aan het eten, even verderop zaten 3 mannen aan het raam. Ze waren erg geintresseerd naar al die paardrijdende vrouwen aan het kijken, kon uit het gesprek tussen de mannen opvangen dat ze het erg amusant vonden al die 'hupsende borsten' voorbij te zien komen. Sindsdien stap ik nooit meer zonder sportbh op m'n paard... Boos!

Bekend fenomeen, komen waarschijnlijk thuis een hoop tekort Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:43

Ik heb ook redelijk veel aan de voorkant en als ik zonder sport bh rijd heb ik echt het idee dat alles op en neer hopst Nagelbijten / Gniffelen Clown
En ja die reacties van mannen er dan over, hoe vervelend, ze vinden het meestal erg amusant.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:18

Mijn man reageert er ook altijd op, maar dat is meer in de trand van "meid trek een goede bh aan, je rijdt gewoon voor l*l"

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:13

Falona schreef:
Mijn man reageert er ook altijd op, maar dat is meer in de trand van "meid trek een goede bh aan, je rijdt gewoon voor l*l"

Haha! Haha! Haha! Cool

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:18

Hier een kleine dame (A/B )

Goed ik sport met gewone bh's behalve op de sportschool daar heb ik een sport-bh van merk Triumph.

Zo'n absorber (hoeje het ook noemt) een keer aan gehad toen werd ik echt onwel kreeg vreselijk ademnood.
Dat ding doet zo'n pijn in mij borst ik kreeg geen adem meer

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:23

Ik ben geen 'volle dame' maar ik heb wel 75D en het scheelt echt heel erg! Bij gewone BH's zakken mijn bandjes altijd van mn schouders en het is veel minder stevig. Het is wel een kwestie van verschillende sportbeha's proberen, want zo op het oog kun je niet inschatten of het fijn zal zitten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:31

tita schreef:
Hier een kleine dame (A/B )

Goed ik sport met gewone bh's behalve op de sportschool daar heb ik een sport-bh van merk Triumph.

Zo'n absorber (hoeje het ook noemt) een keer aan gehad toen werd ik echt onwel kreeg vreselijk ademnood.
Dat ding doet zo'n pijn in mij borst ik kreeg geen adem meer

Ach... da's ook een kwestie van gewenning en niet miepen Bloos Haha!
Inmiddels ben ik zover dat als ik even moet slikken vanwege de 'krapte' dan zit ie goed Pling

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:57

tita schreef:

Dan zou ik die sportbh voortaan met rijden ook maar aan gaan doen, dat heeft net zoveel of zelfs meer impact op je borsten dan de sportschool.

Tsja, en bh's zijn ook persoonlijk. Mij hoef je echt niet in een triumph te heisen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:23

Mer paardrijden heb ik geen last hoor ik voel ze niet eens

Kwestie van zomaar passen dat lukt niet...ik kan ook niet tegen rijbroeken als ik maar iets voel wat in mijn buik drukt op mijn borstkast krijg ik last van hyperventilatie in erge mate

Gelukkig heb ik geen buikje maar ik zou niet weten wat ik zonder mijn lage spijkerbroek moet en met rijden dan gaat gewoon de knoop open.
Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:23

nee dat is nou juist het probleem. de meeste hebben niet in de gaten wat er met je bosten gebeurt tijdens het rijden.

een sportbh voor in de sportschool, (gewoon fitnis is) is veel minder nodig dan tijdens het paardrijden. tijdens het rijden gaan je borsten constant op en neer.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:38

Ik kan niet meer zonder, ik heb 70E, pas nog eens noodgedwongen zonder gereden....nee nooit meer Knipoog.

Ik zweer bij Triumph Tri action (een van de weinige die in 70 te krijgen is Knipoog ) en te verkrijgen in zwart en wit. Ik rij dagelijks en verslijt er per jaar gemiddeld eentje Haha! en dat voor 25 euro.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:33

Wat marloezzke zegt. Dat je er geen last van hebt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Geloof me, trek die sportbh nou ook maar gewoon aan met paardrijden. Als je borsten over tien jaar op je knieën hangen sla je je voor je kop dat je niet geluisterd hebt.

Lees eens terug naar mijn eerste post, daar leg ik precies uit waarom die sportbh zo belangrijk is. En dat geld net zo goed voor een A cup als voor een G cup.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:43

een ronde Acup kan ook in prachtige theezakjes veranderen Tong uitsteken

edit: typo Gaaaap
Laatst bijgewerkt door marloezzke op 28-11-07 23:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:44

Nagelbijten / Gniffelen

Prachtig inderdaad Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:46

Moet gelijk aan m'n moeder denken. Als hippie mocht je immers geen BH dragen, dat behoorde tot het te ontvluchten keurslijf en ach, met een A-cup kun je je dat wel permiteren.
Niet dus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:49

Ach, ik denk dat we kunnen praten tot we een ons wegen. Als we geluk hebben denkt ze misschien over 30 jaar nog aan ons terug als ze constateert dat ze idd van die hanglellen heeft gekregen en ze toch naar ons had moeten luisteren. Ik ben alleen bang dat zelfs dat ons niet gegund is.

Laten we ons maar concentreren op de mensen die wel hanglellen willen voorkomen Knipoog