Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pearlie schreef:@oomens: pfoe je zou jezelf bijna vastbinden in de stoel....
Gelukkig heb je die risico's ook bij autorijden, fietsen, traplopen, etc. Geen reden dus om te stoppen met paardrijden want dan kun je beter overal mee stoppen en je inderdaad vastbinden op een stoel. Maar ja weinig beweging heeft weer andere risico's...
Maar een cap is niet voor niks verplicht dus het zal wel een goede reden hebben!
Net als de autogordel... ja er zijn ook mensen gered doordat ze géén gordel droegen zo zal het ook bij paardrijden en de cap zijn. Maar ik doe hem wel op!
pearlie schreef:Een cap mag dan niet wettelijk verplicht zijn... op veel maneges is het wel verplicht en als je officieel wedstrijden gaat rijden is het dragen van een cap óók verplicht. Wat je thuis doet moet je zelf weten. Dat bedoelde ik.
Citaat:Gelukkig is er ook nog de vrijheid tot discussie voeren
ik ben een aantal keren flink gevallen en dat is mijn beweegreden áltijd met cap te rijden. ik ben ook voor een BP, echter past de mijne niet meer (ik droeg m nog wel, maar met een val had ik meer schade door mijn BP dan door de val) en moet nog steeds een nieuwe kopen 
suzanne_H schreef:Ik draag altijd een cap, en hoor vaak mensen die zeggen: "Ik val toch niet."
En wat als je dan wel valt en geen cap op hebt? Verlamd, een goede hersenschudding of misschien wel erger?
Dan komt dat oude spreekwoord goed te pas: Baat het niet dan schaadt het niet.
-x- suzanne
loyce_ schreef:Ik ben ook voor de cap. Het is altijd veiliger en als je valt is het meestal niet zo dat je zo op je nek valt, maar meer op je hoofd, dus ik vind dat de cap veilig is.
) of op ander terrein ga rijden ook. plotie schreef:Ik zou toch niet willen willen wat ze zou voorgehad hebben ZONDER neus. Van haar hoofd zal er niet meer meer overgebleven zijn.
Ik rij ALTIJD met tok, veel te gevaarlijk zonder, wil toch wel nog jaren meegaan.