Wat te doen ivm vrachtwagen B rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: Wat te doen ivm vrachtwagen B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:35

ikke schreef:
Eilandje schreef:
Het is zeer zeker niet duurder dan een zwaardere auto + trailer, toch niet in mijn geval. Ik woon in België en betaal voor mijn vrachtwagentje amper wegentaks en amper verzekering, dat is allemaal heel goedkoop. De onderhoudskosten vallen tot nu toe wel mee, ja natuurlijk, het moet wel eens naar de garage enz, maar tot nu toe vallen de kosten erg mee.

De wegenbelasting in België is een schijntje, in vergelijking tot Nederland. 300 euro per drie maanden is eerder regel dan uitzondering in NL.

Voor gewone wagens moet hier nochtans ook serieus afgedokt worden, en voor jeeps enz is het al helemaal bijna onbetaalbaar. Een vrachtwagentje is lichte vracht en daardoor is de wegentaks veel lager. Op de verzekering heb ik 50% korting gekregen omdat onze auto bij dezelfde verzekeraar verzekerd is. De verzekering had nog goedkoper gekund met een x aantal ritten per jaar verzekering maar dat vind ik teveel gedoe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:19

Eilandje schreef:
Voor gewone wagens moet hier nochtans ook serieus afgedokt worden, en voor jeeps enz is het al helemaal bijna onbetaalbaar. Een vrachtwagentje is lichte vracht en daardoor is de wegentaks veel lager. Op de verzekering heb ik 50% korting gekregen omdat onze auto bij dezelfde verzekeraar verzekerd is. De verzekering had nog goedkoper gekund met een x aantal ritten per jaar verzekering maar dat vind ik teveel gedoe.

Dat hadden we in NL ook, in de vorm van grijs kenteken, maar dat is voor particulieren totaal oninteressant gemaakt door de overheid. De particulier betaald voor het grijs kenteken bijna net zoveel als voor een gewone personenwagen van dezelfde klasse (NL wegenbelasting gaat op gewicht van de auto)

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 14:55

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:06

das nooit leuk he een relatie die verbroken word.. succes met verkopen !