paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:58

Ik rijd gewoon vrolijk rond in mijn ALDI bowywarmer van 10 euro hoor. Haha! Knipoog

Ik ga echt geen bovenkleding kopen van zo'n paardenmerk (een jas die in de aanbieding is dan nog wel eens keer, bij hoge uitzondering).

Nandy_Finn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:33

Ik heb gewoon een rijbroek en shirtje en een lekkere warme trui..
ik hoef er niet perzee supper mooi uit te zien bij de paarden, als ik het maar niet koud heb toch!:D

xXx nandy

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:26

Ik draag zowel mooie merkshirtjes - en truien als goedkopere dingen. Mijn rijbroeken zijn altijd van die geribbelde van Eurostar en mijn shirtjes zijn soms van een mooi merk, maar ik koop ze voor het paardrijden ook weleens bij de uitverkoop van Only of EDC ofzo, dan heb je ze voor 5 euro Vork
En mijn jassen zijn meestal jassen die ik voor het gewone leven te saai vind, maar juist prima om mee naar de paarden te gaan. Zelfde geldt voor sommige van mn shirtjes. Vind voor in de winter Happy Valley truien erg lekker. Verder ben ik niet van de setjes ofzo, daar heb ik geen zin in Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:20

Rijlaarzen (leer) en een rijbroek (eentje die lekker zit, HH heeft al goede van 32 euro) en een cap vind ik een must. Verder moet je een niet te lange jas hebben. Sommige sportmerken hebben ook gewoon fijne jassen, daar hoeft van mij geen Cavallo of Pikeur op te staan.
Anky koop ik zowieso niet, in geen 180 jaar betaal ik 180 euro voor een broek, je betaalt alleen voor de naam.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:07

Vonnie84 schreef:
Waarom bij ondergoed een uitroepteken???? Ik denk dat dat juist iets heel belangrijks is. Veel belangrijker dan een zogenaamd paardrijtruitje.
Er zijn genoeg mensen die zich doorrijden. En er zijn genoeg mensen die wat groter geschapen zijn en echt een sportbh nodig hebben.

My thoughts exactly! Goed paardrijondergoed is voor mij echt wel een noodzaak, dwz een stevige sportbh en een naadloze onderbroek. Anders auwa! Bloos!

Verder ben ik niet zo van de speciale kleding, een lekkere sweater of shirt dat niet in de weg zit, een gewone standaard paardrijbroek en chaps zijn prima hoor! Oh ja, en cappie op het koppie natuurlijk Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:46

Kijk ik ben ABSOLUUT GEEN setjesvolgster Haha! Ik heb welgeteld twee dekjes voor Xender Een olijfgroen en een blauwe van stübben. Dingen kosten een godsvermogen! MAARR (en nu komt het) 1) Ze kleuren niet af 2) ze zijn van zacht materiaal (niet zoals die plastiek aanvoelend onderleggers van 12 euro) 3) ze zijn anatomisch voorgevormd (dat zijn die Anky dekjes geeneens) 4) Ze kleuren niet af (dat zijn voor mij 2 punten waard) 5) de pasvorm is geweldig (ok is hetzelfde als punt 3 maar is een belangrijk punt)
Ik gebruik geen beenbescherming, tegen de tijd dat we zo ver gevorderd zijn in rijden dat dit voor de "veiligheid" noodzakelijk is komen er donkerbruine peesbeschermers die met het tuig matchen. Dus geen 7 verschillende kleuren en motiefjes. Owja ik heb gebruik geen dekens maar omdat ik me serieus waar lam poets aan die smeerkees gaat er van de winter wel een 0 grams Rhino op. Weerom vanwege 1)Pasvorm 2)..... etc Haha! Haha! Ze zijn duur, maar omdat mijn paard dat onding wel de hele dag dient te dragen stel ik er ook hoge eisen aan. Knipoog
Ik koop alleen rijbroeken van Cavallo met lederen zitvlak omdat dat de enige zijn die ik goed vind en dan betaal ik liever wat meer (hoewel ik als 23-jarige kindermaat heb dus scheelt Knipoog ) Ik ben ook schuldig aan enkele dikke truien en een polo van Pikeur weerom omdat dit oerdegelijk materiaal is. Maar weerom geen 120 stuks in m'n kast.

Paardrijkleding is absoluut niet overdreven, sommige mensen overdrijven er mee.
Kwaliteit kost wat, en ik wil enkel kwaliteit (maar heb geen geldboom dus slechts enkele stuks)

Ik erger me dood aan die goedkope Chinese brol. Er wordt vast wel begrepen wat ik daarmee bedoel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:49

Elysha schreef:
Vonnie84 schreef:
Waarom bij ondergoed een uitroepteken???? Ik denk dat dat juist iets heel belangrijks is. Veel belangrijker dan een zogenaamd paardrijtruitje.
Er zijn genoeg mensen die zich doorrijden. En er zijn genoeg mensen die wat groter geschapen zijn en echt een sportbh nodig hebben.

My thoughts exactly! Goed paardrijondergoed is voor mij echt wel een noodzaak, dwz een stevige sportbh en een naadloze onderbroek. Anders auwa! Bloos!

Verder ben ik niet zo van de speciale kleding, een lekkere sweater of shirt dat niet in de weg zit, een gewone standaard paardrijbroek en chaps zijn prima hoor! Oh ja, en cappie op het koppie natuurlijk Knipoog

bh's? die draag ik niet, niet nodig, ook niet met hardlopen of andere sporten. Een goede onderbroek kan ik wel inkomen. Maar dat hoeft niet speciaal voor paardrijden te zijn. Daarom vind ik dat niet echt iets voor paardrijden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:57

@Germie: Tja, met mijn maatje 75E is een bh toch wel erggg handig... Knipoog

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:11

Qua kleding, tja ik rijd meestal in bovenkleding die ik niet meer draag voor school en zo.
Rijbroeken meestal cavalo met leren kont, want die passenbest op mijn figuur, maar die paar die ik heb gaan dan ook al "eeuwen" mee.
Maar dat vind ik allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.

Wat ik wel héél belangrijk vind is een goede sportbeha, ik gebruik liefst nog die met de hoogste " bescherming".
Das mijn investering in de toekomst zullen we maar zeggen Knipoog LOL

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:11

ik zie bij sommige dat ze geen sport bh dragen, ik vraag me af waarom niet? (met mijn c75 ben ik gemiddeld, maar heb altijd bij paarden een sportbh aan, gewoon eentje van de hema (extra zwaar) voor 13 euro.
Afgelopen woensdag was ik er super blij mee, in het ziekenhuis vertelde ze me als ik geen goede sportbh aanhad,dan had ik links geen borst meer.
Dus pas op, het is spierweefsel en kan ook kapot.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:13

@Kapi_dust: Ben wel heel benieuwd wat jij woensdag hebt meegemaakt dan.... alles goed met je nu?

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:25

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

lie_ke schreef:
het viel me even op dat in veel folders en ook mensen op dit topic het erover hebben, paardrijkleding,
en dan heb ik het niet over paardrijsokken of een paardrijbroek maar een hele kledinglijn met shirtjes, jassen, vesten, truien, ondergoed(!) speciaal voor het paardrijden.
ikzelf vind dit overdreven omdat ik ook gewoon kan rijden met een shirtje zonder pikeur erop.
wat vinden jullie hiervan en hebben jullie zelf ok van dit soort kleding?

Ik vind de kleding in de ruitersportzaken veeeeeel te duur. Daarom rij ik gewoon met normale poloshirtjes, lekkere ruime (fleece) truien enz. Setjes en kleuren kunnen me gestolen worden.
Het enige wat ik aan 'kleding' heb is de rijbroek.

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:26

Mij maakt het niet uit wat ik draag, als het maar lekker zit .
Ik had laatst een leuk vest van PK gekocht(hij was wel duur Ach gut )
En ik vind het superzonde om hem aan te doen naar de paarden Clown dus ik draag hem meestal naar school.
Als ik naar stal ga draag ik meestal oude kleren .

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:44

Ik draag ook altijd jassen die eigenlijk niet leuk meer zijn voor school gewoon naar de paarden. Maar als ik een keer in de ruitershop moet zijn voor een halster oid, oei Nagelbijten / Gniffelen Dan kom ik meestal wel met een heerlijk vest terug, waar dan vaak wel een merkje opzit. Maar ik doe het absoluut niet om het merkje, het gaat me erom dat hij degelijk zit en niet ál te duur is. Zo heeft mijn moeder een lekker kolletje van de hema voor €10,- gekocht. Toen ze in de ruitershop was zag ze bijna hetzelfde kolletje hangen, alleen die was van Anky. Er stond dus Anky op de mouw. Nou die was al gauw tegen de €50,- aan.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:20

Ik draag inderdaad ook de "ouwe zooi" naar de paarden. Op de manege loop ik nog wel eens in mijn gewone shirtjes, daar loop ik verder toch niet in de stront of een half uur te schrobben aan die beestjes. Wel een goede rijbroek, maar ik heb er 2 en dat vind ik ook genoeg. Schoeisel idem, maar verder geen shirts ofzo. Merkjes maken me al helemaal niet uit. Ik heb wel een goede winterjas, maar alleen omdat die echt goed warm en winddicht is en een rits aan de onderkant heeft (tegen krassen op je zadel!). Maar ook dat is niet van een heel erg merk iets ofzo. Ik heb eigenlijk geen idee. Duss, absoluut geen ankystanky voor mij Knipoog maar ik vind haar spullen wel mooi! Maar veel te duur..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:32

Heben jullie dat nou ook dat je collega paardenmensen bijna niet herkend als je ze op straat in hun normale kloffie tegenkomt.
Ik wel want ik draag op stal het liefst mijn oudste lievelingskleren omdat ik er anders afscheid van zou moeten nemen.
Wel sta ik op pikeur broeken, die hebben blijkbaar een pasvorm die op mijn vorm lijkt en gaan erg lang mee. Ik mag er één per jaar kopen en dan het liefst het ene jaar een zomerbroek en het andere jaar een winterbroek.
Verder woon ik zo'n beetje in mijn laarzen en die moeten dus ook goed zijn, mountainhorse, ariat of petri met ritsen. (1 paar per drie jaar)
Als een van mijn niet paarden vriendinnen een jas heeft die ik heel geschikt acht voor bij de paarden dan vraag ik of ik hem mag als zij hem versleten heeft, en daar kan ik dan weer een jaartje mee vooruit.
Ik vind trouwens ook al die mooie modische shirtjes veel te kort (vooral de ankie's) Brrrrr

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:37

Ik draag alleen maar zo'n kleding als ik ga paardrijden. Ik draag dan vooral pikeur en anky en als truitjes ook soms scapa en marco polo

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:38

Leuk toch? Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:40

ff offtopic:)

mrie schreef:
Heben jullie dat nou ook dat je collega paardenmensen bijna niet herkend als je ze op straat in hun normale kloffie tegenkomt.

in mijn 'niet paarden-tijd' moet ik verplicht in pakken lopen. Ging 1 keer meteen uit werk langs stal en iedereen keek me echt zo aan van jij hoort hier niet:)
Tot ik me had omgekleed:))

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:43

Mijn jassen en 2 vesten en 1 polo zijn wel uit de paardenwinkel. Wel zijn mijn paardrijbroeken vaak van Pikeur of Kentucky omdat ik het gewoon belangrijk vind dat zoiets goed zit en van goede kwaliteit is.
Maar voor de rest rijd ik gewoon in oude shirtjes die ik niet meer voor het gewoon aan doe. Ik vind het werkelijk echt zonde als je tshirts voor ik weet niet hoeveel geld in de paardenwinkel koopt terwijl je bijv. tshirts van het jaar daarvoor aan kan doen of bij bijv. de H&M kan kopen.

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:58

ja het is soms wel overdreven maar het is ook leuk om gewoon speciale kleding voor paardrijden te hebben dat is wel stukkn handiger al zeg ik het zelf

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:55

ik heb een rijbroek en rijschoenen met chaps en verder rij ik in een oude trui met een vest van de bentax als het kouder is en in de winter een oude winterjas. In de zomer heb ik een t- shirtje aan. Ik heb niks met speciale paardrij truien en jassen, kost alleen maar een hoop geld!

vlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:55

ghehe, ik rij ook vaak gewoon in oude trui (meestal die van men broer Duivel )

maar paardrijbroek, laarzen/chaps, handschoentjes etc. vind ik wel belangrijk ; ).

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:27

Ik heb meestal wel alles van een 'paardenmerk'. Tuurlijk draag ik ook wel eens gewone shirtjes bij de paarden, maar dat komt maar heel weinig voor, vaak alleen oude vesten.
Verder heb ik gewoon shirtjes van Pikeur, HV-polo en Happy Valley, en rijbroeken van Eurostar.