rijden in spijkerbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Re: rijden in spijkerbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:13

maras schreef:
Ik rijd vrijwel altijd in spijkerbroeken anders blijf ik mezelf omkleden, want als ik iets dom er uit vind zien dan is het boodschappen doen in een rijbroek........

Ieder zijn eigen sport toch?! Kan niet echt zeggen dat ik het er raar uit vind zien, zolang je er niet uit ziet alsof je zo uit de modder komt of met overal gaten en scheuren!!

(Als ik thuis kom van het werk doe ik het eerste mijn rijbroek aan, ga ik boodschappen enz doen dan meteen door naar stal..) Heerlijk in me rijkleren rondwandelen Haha..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:14

Ik heb het ook wel eens gedaan en vond het op zijn zachts gezegt niet fijn.Aan het eind van het liedje ik doorgereden knie-en Verdrietig .Maar iedereen moet het zelf weten toch...de een vindt het fijn en de ander vreselijk

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:20

toen ik nog in brabant stage liep en dan op zondag avond terug kwam, kwam ik altijd eerst langs de stal, paard stond toen even ergens anders gestald ivm onvoldoende plek.. Dan ging ik vanuit de bus op de fiets naar stal, eerst rijden in spijkerbroek en dan door naar stage.. Totaal geen problemen mee, rijd wel fijnvind ik eingelijk, zolang je je benen maar gewoonstil houd.. Maar dat moet zoieoz he..

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:34

geef mij maar een rijbroek, heb een keer met een spijkerbroek gereden en had de heel de binnenkant van mijn benen kapot.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:20

Toen ik een tijd western reed deed ik het wel, maar dan een spijkerbroek met de platte naad aan de binnenkant...meestal zit dat net andersom.
De spijkerbroeken die daar speciaal voor gemaakt worden zitten bij mij heel lelijk : (
Doe mij maar weer gewoon een rijbroek, lekker makkelijk....

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:03

Ik zeg ook jaa Pling
Het rijd veel lekkerder dan in een rijbroek vindt ik Knipoog
als hij niet te straks zit Vork

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:06

Nee, afschuwelijk! Het zit echt niet fijn en het schuurt bij je knieën.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:30

Ik heb één keer met spijkerbroek gereden nooit weer!! Hij zakte alleen maar af :S, dan rij je niet zo gemakkelijk....

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:39

Ik heb het ene paar x gedaan, omdat k te lui was om me om te kleden.. met het gevold dat ik een x uit mn spijkerbroek ben gescheurd.. door een rare beweging,, nu voortaan dus weer mn rijbroek Tong uitsteken

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:41

Nee,
Ik vond het vrij pijnlijk.. 1x gedaan maar had toen ook meteen een soort 'schuurplekken' zitten... Dit was dan ook een vrij losse spijkerbroek dus het was ook niet bijsterslim.. maargoed Tong uitsteken

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:42

Ik vind 't wel lekker rijde ! Clown

Piacente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:44

Lijkt me vreselijk, rijden met een spijkerbroek. Doe mij maar gewoon een rijbroek...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:49

ik ga heel vaak even snel een half uurtje rijden (paarden staan thuis) en dan heb ik geen zin me helemaal om te kleden. Maar de ene spijkerbroek is geschikter dan de ander..
helaas heeft m'n favo spijkerbroek het laatst begeven omdat ik op het paard stapte. ben er toen uitgescheurd! Bloos

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:51

Als ik op een engels zadel ga zitten doe ik altijd een rijbroek aan, maar als ik zelf ga trainen met Babiche trek ik lekker m'n rij-jeans aan hoor! Kan me ook voorstellen dat een normale spijkerbroek niet erg lekker rijd, dat gaat schuren doordat er aan de binnekant zo'n naad is. Bij van die speciale broeken (Wrangler etc) is dat niet zo Lachen Dus geef mij maar een spijkerbroek Haha!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:51

wel eens gebrobeerd,maar niet voor herhaling vatbaar Sigaar het schuurt en het rijd gewoon niet lekker,
nee geef mij maar een paardrijbroek *LOL*

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:52

wel eens gebrobeerd,maar niet voor herhaling vatbaar Sigaar het schuurt en het rijd gewoon niet lekker,

tuinkabouter

tuinkabouter

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:53

Oooh doe mij een spijkerbroek *LOL* Ik heb 2 spijkerbroeken waaar ik altijd in rijd, voor wedstrijden (polocrosse en springen), heb ik witte jeans.
Ik zou niet anders meer willen. Rijbroeken zitten veel te strak, en je glibbert alle kanten op in je zadel (mijn ervaring.. Bloos )

Van spijkerbroek heb ik trouwens als merk Only, als wedstrijdbroeken heb ik Brigalow.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:14

soms, als ik buiten ben geweest. en ik dan naar stal ga even kijken hoe het met mn paardje ga..
heb ik soms zinin rijden..
dus dan doe ik het maar Tong uitsteken

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:52

nee, gewoon een rijbroek zit lekkerde

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:57

Ja, mits je niet actief gaat dressuren of springen Lachen
Maar met een stapbuitenritje wel Ja

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:17

ik rij al jaren alleen nog maar met spijkerbroeken!
Ik kan niet goed tegen paarden haren, krijg daar gigantische uitslag van. Bij een rijbroek steken ze er doorheen, en blijven ze in je broek zitten, wat dus gigantische uitslag veroorzaakt.
Met een spijkerbroek heb ik nergens last van.

Ik rij gewoon met een engels zadel, een uurtje of een heledag. Maakt me niet uit!
Nadeel vind ik het het te watergaan te paard. Broek wordt gigantiosch zwaar als die nat is.....

En tja, open plekken na het rijden? dan houd je je benen niet stil genoeg!

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:34

ik rij ook al jaren met spijkerbroek, zowel engels (dressuur, springen, zadelmak maken) als western.
het enige waar ik last van het is dat een rijbroek verplicht is bij oefenspringen en ik die niet meer kan vinden.
nooit last van schuurplekken, te weinig bewegingsruimte of opkruipende pijpen. ik rij dan wel met een wrangler (texas). heb ook broeken liggen van de makro, omdat die 35 euro goedkoper waren, maar die schuren wel erg (in de liezen) ondanks de enkele naad.

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:04

Ik rijd altijd met paardrijbroek, maar niet in de zomer. Dan zit idd een spijkerbroek erg lekker Haha!