Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Re: Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 07:39

Dat is supernetjes van ze!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:16

eindelijke en goed topic gevonden want ik ben ook sinds kort aan het kijken voor een goede nieuwe trailer...

vandaag wezen kijken voor een hotra innovati voor 3800 erg mooie trailer maar ben nog niet uitgekeken Haha!

imker schreef:
Ik WIST wel dat Peters Aanhangwagens in Heesch een superoplossing zou vinden voor dit probleem.
Dus: Peters, bedankt!!!

de trailer die ik nu heb komt ook bij peters vandaan! leveren goede kwaliteit Pling

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:44

Elegance schreef:
Rachelll schreef:
heb ik ook gekocht, ook in barneveld!
super fijne en mooie trailer en super handig die zadelkamer Haha!

Geluksvogels Tong uitsteken

Zeker wel! De zadelkamer is idd ideaal! Mijn voorheen lastig te laden paard kan ik nu alleen inladen/uitladen. We gebruiken de trailer met heel veel plezier!

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:18

IK heb bij Vervloed in Nieuw Vennep mijn trailer gekocht. Heb ook rond zitten kijken voor een nieuwe Atec omdat ie het goedkoopst was. (dacht ik) Maar bij Vervloed hadden ze ook een 2 jaar oude Hotra Elegenace staan, met zadelkamer en lekker ruim! (was als 2-paards gebruikt voor ijslanders) De trailer zag er super uit en via de zaak konden we em in de btw voor iets meer dan € 3000,- kopen. Anders was ie rond de € 4000,-. Hier ben ik toch wel super blij mee! Een volpolyester trailer gaat veel langer mee dan een houten opbouw en ik had een zadelkamer wat erg handig is! Het was bij mij ook niet de bedoeling om een 2de-hands trailer te kopen, maar ben wel blij met mijn beslissing. Een nieuwe Atec met zadelkamer was net zo duur al dan niet duurder geweest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:56

Unravelation schreef:
<knip>
Hier ben ik toch wel super blij mee! Een volpolyester trailer gaat veel langer mee dan een houten opbouw en ik had een zadelkamer wat erg handig is! Het was bij mij ook niet de bedoeling om een 2de-hands trailer te kopen, maar ben wel blij met mijn beslissing. Een nieuwe Atec met zadelkamer was net zo duur al dan niet duurder geweest.

Jawel, dat polyester leeft wel langer dan een houten schot, maar dat houten schot kun je heel simpel vervangen, zowel bij schade als bij rotten. Ik wens je succes bij het vervangen of repareren van polyester.........
Daarnaast, volpolyester bestaat niet bij trailers, daar is ALTIJD hout in gelamineerd. De kwaliteit van dat ingelamineerde hout bepaalt niet alleen de kwaliteit, maar ook de prijs van de trailer.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:29

Nou dan ben je niet goed op de hoogte: de Humbaur Pegasus en Maximus zijn vol polyester er komt geen hout meer aan te pas. Zelfs de vloer is van aluminium/kunstof.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:13

pryde schreef:
Nou dan ben je niet goed op de hoogte: de Humbaur Pegasus en Maximus zijn vol polyester er komt geen hout meer aan te pas. Zelfs de vloer is van aluminium/kunstof.

Mag ik een gaatje komen boren? Ik ben er vrij zeker van dat ik meer tegenkom dan polyester. En dan nog; weet jij hoe sterk polyester is?
Kunststof vloer zal best, maar ook daar zit meer dan alleen kunststof in en alu vloeren wil ik al helemaal niet, die rotten zonder dat je het merkt, heb je opeens een gat in je vloer............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:43

Citaat:
en alu vloeren wil ik al helemaal niet, die rotten zonder dat je het merkt, heb je opeens een gat in je vloer............

Echt waar joh?
Sjips, *trekt pruillip*
Ik had zitten bedenken als ik eens een opvolger wil voor die van ons dat me dat juist enorm ideaal leek dus...mmm niet dus...

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:36

uhh ikke, ik weet niet waar jij allemaal over praat.
Ik heb een humbaur pegasus. Vol polyester, dus ZONDER houd.
Inderdaad heb ik er een alluminium vloer in laten zetten zodat het niet meer rot. Verder alles van RVS.
Ik weer niet waar jij al die informatie vandaan hebt, maar dat was niet bij een goede dealer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:19

nickjuh schreef:
uhh ikke, ik weet niet waar jij allemaal over praat.
Ik heb een humbaur pegasus. Vol polyester, dus ZONDER houd.
Inderdaad heb ik er een alluminium vloer in laten zetten zodat het niet meer rot. Verder alles van RVS.
Ik weer niet waar jij al die informatie vandaan hebt, maar dat was niet bij een goede dealer.

Kwestie van weten waar je de info moet halen en hoe die te lezen. Dat er geen hout in de wanden zit, baart mij zorgen over de stevigheid van de trailer.
Alu vloeren rotten ook, de bewijzen daarvoor heb ik hier staan. Ik zal eens foto's maken, want geen hond die durft te komen kijken en nog steeds wordt iedereen wijs gemaakt dat alu niet rot.
Ik wens te betwijfelen of echt alles RVS is; bovendien bijten RVS en alu elkaar, waardoor de boel alleen maar sneller rot. Ik betwijfel of ze kunststof ringen tussen het alu en het RVS hebben gedaan ter voorkoming van problemen.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:52

Zeker nog nooit van een sandwich constructie gehoord, worden ook boten van gemaakt die zeewaardig zijn hoe bedoelje niet sterk.
Sandwich heeft zich al lang bewezen heel sterk te zijn zelfs sterker dan hout. Wat de aluvloer betreft die rot echt niet de vloer kan alleen oxideren maar dan alleen van onderaf wat weer ondervangen is met kunstof. Een alu vloer gaat zeker 20 jaar mee wat al weer veel langer is dan hout. Standaard heeft een polyester trailer trapbescherming wat er in zit gelamineerd. ook nog een voordeel van poly is dat deze lichter is dan een vergelijkbare trailer van hout. Ik zeg niet dat een houten trailer slecht is integendeel maar een polyester trailer gaat nou eenmaal langer mee. Zie bijvoorbeeld de Mustang bestaat al 15 jaar zonder problemen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:01

pryde schreef:
Zie bijvoorbeeld de Mustang bestaat al 15 jaar zonder problemen.

ik vind 15 jaar niet super lang hoor...
en ga een trailer maar eens echt dagelijks gebruiken...en dat een aantal jaar... dan kom je dus niet bij trailers uit met een alu of polyester bodem Knipoog

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:11

Ik bedoel hierbij 15 jaar lang zonder bodem of zijwand vervangen want ook deze trailers gaan veel langer mee. Maar dit zullen we altijd houden de discussie tussen een houten trailer en een volpolyester, het is tenslotte het eigen gevoel wat je hebt over een trailer om dan deze ook daadwerkelijk aan te schaffen. De een zweert bij hout en de ander bij polyester.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:50

dat is niet mijn eigen gevoel, maar vooral wat ik voornamelijk zie in mijn eigen omgeving!

wisten jullie trouwens dat als je je bodem moet vervangen van je volpolyester trailer je veeeel duurder uit bent? ookal ligt er een houten bodem in...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:06

Rianneke schreef:
dat is niet mijn eigen gevoel, maar vooral wat ik voornamelijk zie in mijn eigen omgeving!

wisten jullie trouwens dat als je je bodem moet vervangen van je volpolyester trailer je veeeel duurder uit bent? ookal ligt er een houten bodem in...

Oh? Waarom dan?
Dat duurder materiaal duurder vervangen is, lijkt me logisch, maar en houten plaat is een houten plaat, in mijn beleving.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:08

ikke schreef:
Oh? Waarom dan?
Dat duurder materiaal duurder vervangen is, lijkt me logisch, maar en houten plaat is een houten plaat, in mijn beleving.

weet jij hoe ze in trailers een goede nieuwe bodem leggen?
en dan kijken naar een polystertrailer en een houten trailer en wat je dan handig/niet handig lijkt... nou daar spelen die vloerenmakers ook mee Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:26

Rianneke schreef:
ikke schreef:
Oh? Waarom dan?

weet jij hoe ze in trailers een goede nieuwe bodem leggen?
en dan kijken naar een polystertrailer en een houten trailer en wat je dan handig/niet handig lijkt... nou daar spelen die vloerenmakers ook mee Clown

Daar heb ik als techneut dus sch**t aan. Ik kijk naar wat ik zie en dat vertelt mij hoe moeilijk of makkelijk zoiets is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:41

ikke schreef:
Daar heb ik als techneut dus sch**t aan. Ik kijk naar wat ik zie en dat vertelt mij hoe moeilijk of makkelijk zoiets is.

sch**t of niet, maar het is gewoon moeilijker Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:05

Rianneke schreef:
ikke schreef:

sch**t of niet, maar het is gewoon moeilijker Clown

Ja maar WAT maakt het dan moeilijker dan een vloer in een houten trailer?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:07

jij was toch de techneut Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:10

Rianneke schreef:
jij was toch de techneut Knipoog

JIJ beweerd dat iets moeilijker is. Ik zie dat niet, dus ik hoor graag van anderen (die dat kennelijk wel weten) wat ik dan over het hoofd zie wat die klus zoveel moeilijker maakt.