waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowna

Re: waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:41

__KELLY schreef:
Katoo71 schreef:
Dat vraag ik mij dus de laatste tijd af.
Mijn oude simpele broek van tig jaar oud is nu echt op en ik ben hard op weg naar een nieuwe.
Vriendinnen raden steeds een pikeur of anky broek aan maar ik vind ze zo duur Huilen !

Waarom moet een lap stof wel 175 euro kosten zit er goud in ofzo... Boos!

welke broek vinden jullie fijn en gaat een tijd mee voor niet meer dan honderd euro (en dat vind ik nog veel ) of ben ik nu zo'n zeurpiet ?.....

moet je maar eens naar ooteman gaan daarhebben ze broeken van comfortline dat zijn pas echt gouden broeken
pasvorm goed prijs goed , vaak slaag je al tussen de 40 of 70 eu
die andere broeken zijn allemaal zo duur omdat er een zogenaamd merkje op staat ,je betaald gewoon voor dat merk nou dat vind ik onzin als je van comfortline ook goede broeken heb...

Dat vind ik dus echt verschrikkelijke broeken bij mij zitten ze voor geen meter en als je in de zomer 2 a 3 paarden achter elkaar rijd dan kleeft ie aan alle kanten en dan wil je het liefst meteen onder de douche gaan staan. Vork Sorry moest er even uit.
Comfortline is echt niet te vergelijken met een mooie pikeur of eurostar (vooral niet met pikeur).

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:55

Citaat:
Dat vind ik dus echt verschrikkelijke broeken bij mij zitten ze voor geen meter en als je in de zomer 2 a 3 paarden achter elkaar rijd dan kleeft ie aan alle kanten en dan wil je het liefst meteen onder de douche gaan staan. Vork Sorry moest er even uit.
Comfortline is echt niet te vergelijken met een mooie pikeur of eurostar (vooral niet met pikeur).

Daar heb je helemaal gelijk in. Pikeur is veel beter.
Vergelijk het leren zitvlak van de comfortline eens met die van de pikeur broek. Is wel degelijk verschil. Het leer van de comfortline is zo hard als een plank.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:41

Ikzelf heb ook nog een hele lastige maat, dus de meeste broeken vallen bij mij al af omdat ze veel te wijd en te kort zijn Haha!.

Wat ik altijd doe is broeken in de opruiming kopen. En dan ook meteen goede. Ik heb een Pikeur voor 60 euro (met kunstlederen zitvlak enzo - ben er echt superbij mee). Pas na twee jaar zeeeeer intensief gebruik zijn de stiksels bij het kruis wat losgegaan. Maar die heb ik genaaid en nu doet 'ie het weer.

Wat ik zelf ook prettige broeken vind zijn broeken van Global. Die hebben betaalbare, relatief goede broeken met zitvlak en alles. Want een zitvlak vind ik toch wel erg prettig. Vroeger (lees: op de manege) had ik altijd zo'n horka zonder zitvlak, maar die zitten toch echt voor geen meter meer Tong uitsteken.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:44

Het is maar wat je zelf erover hebt. Knipoog
Er zijn zat goedkopere broeken, maar de duurdere broeken zijn vaak beter van kwaliteit. Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:45

Ik was gisteren ook een nieuwe rijbroek kopen, en ik had een hele mooie, simpele in mijn hand, keek ik op de prijs: 150 euro! vond ik wel een beetje overdreven, heb er uiteindelijk2 van 80 meegenomen, maar 2 jaar geleden had ik er 2 van 40 gekocht, en ze deden het 2 jaar lang super goed! tot ze te klein werden!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:44

steinstein schreef:
Citaat:

Daar heb je helemaal gelijk in. Pikeur is veel beter.
Vergelijk het leren zitvlak van de comfortline eens met die van de pikeur broek. Is wel degelijk verschil. Het leer van de comfortline is zo hard als een plank.

Ik rijd zo'n 4 paarden per dag, en heb daar toch echt geen last van, heb dan wel zonder leren zitvlak.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:49

gollempje schreef:
hoe zijn de goedkopere cavallo rijbroeken?

Mijne was dan in de uitverkoop Clown Maar ook zonder de korting was het een van de goedkopere broeken op het rek. En ik ben helemaal fán van mijn cavallo broek. mijne heeft zo'n zitvlak dat aan de binnenkant van je been lang loopt tot je knie. Dat is van heel fijn zacht en soepel materiaal en wordt niet hard. OK dan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:54

kijk eens op marktplaats,misschien vind je daar iets.
Je hebt altijd mensen die een rijbroek gekocht hebben en dat hij dan te klein is ofzo,dat scheelt zo een hoop euro's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:55

Kelly_ann schreef:
Naast het bedrag wat je uiteraard neertelt voor het merk. Betaal je ook voor het materiaal en de fabricage. Ik ben er achter gekomen dat de dure (en dan bedoel ik + 160 euro) broeken van de juiste stoffen zeker 4 jaar meegaan.

Ik ben een keer de mist in gegaan door een luchtige katoenen broek te kopen van duur merk. Die was 'gewoon' na 2 jaar doorgesleten.
Ook eens een leuke broek met zitvlak van 80 euro gekocht. Heb ik een half jaar kunnen gebruiken tot hij vaal werd en door ging slijten bij de stiksels.

Het gebruik zal er trouwens ook nog mee te maken hebben wat voor broek je uiteindelijk kiest.

niet alleen de broeken van boven de 160 euro hoor Knipoog

ik heb nog een hele oude horka broek liggen, van zon 6/7 jaar oud!
deze heb ik vroeg voor iets van 60 euro/gulden (weet niet meer wat het was Tong uitsteken ) gekocht!
hij doet het nog steeds!

helaas worden de horka broeken niet meer verkocht..
horka was voor mij ook de lekkerste zittende broeken..
nu heb ik een mondoni, maar die zit echt neit lekker.. die trekt heel erg in mijn kuiten..
ook heb ik een eurostar (?) die zit wel heel lekker Ja met kunstlederen knievlakken is die Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:19

__KELLY schreef:
Katoo71 schreef:
Dat vraag ik mij dus de laatste tijd af.
Mijn oude simpele broek van tig jaar oud is nu echt op en ik ben hard op weg naar een nieuwe.
Vriendinnen raden steeds een pikeur of anky broek aan maar ik vind ze zo duur Huilen !

Waarom moet een lap stof wel 175 euro kosten zit er goud in ofzo... Boos!

welke broek vinden jullie fijn en gaat een tijd mee voor niet meer dan honderd euro (en dat vind ik nog veel ) of ben ik nu zo'n zeurpiet ?.....

moet je maar eens naar ooteman gaan daarhebben ze broeken van comfortline dat zijn pas echt gouden broeken
pasvorm goed prijs goed , vaak slaag je al tussen de 40 of 70 eu
die andere broeken zijn allemaal zo duur omdat er een zogenaamd merkje op staat ,je betaald gewoon voor dat merk nou dat vind ik onzin als je van comfortline ook goede broeken heb...

achja dat zal wel , maar ik vind het gewoon onzin die merkbende , je betaald zeker meer dan 50% voor het merkje dat er op staat. daar laat ik me niet voor de gek door houden om 140 eu te betalen aan een rijbroek

en er zal heust wel wat verschil in zitten , en 1 of 2 iets duurdere merk broek omdat die net even iets lekkerder zit wil ik ook wel maar je hele kast vol vind ik gewoon geldverspilling. en je gaat mij tog niet vertellen dat als je 2 a 3 paarden rijd die pikeur broek echt nog helemaal droog is en daarin totaal niet warm heb en in een comfortline broek je helemaal de pleuris zweet ...

en waar ik me al helemaal vaak aan erger is dat mensen op gaan scheppen over hun broeken of dr mee indruk gaan maken (niet dat mensen hier in dit topic zo zijn maar je spreek dr vaak genoeg ... )

sommigen leggen 190 euro neer voor een paardrijbroek dat vind ik gewoon echt gekkenwerk , tenzij je van je geld af wil maar ik geef het liever uit aan andere belangrijkere zaken

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:27

Ik vind het ook echt belachelijk nu.
Zelfs een nieuwe eurostar rijbroek kan ik niet ff uit mn mouw schudden. Kan niet zomaar ff 80 euro van mn kleedgeld (50 euro per maand) af halen. Laat staan een anky rijbroek. Zou ik 4 maanden lang geen normale kleding meer kunnen kopen Huilen van het lachen Met andere woorden als ik dat nu zou kopen zou k de hele winter mn zomer kleding moeten blijven dragen Clown

Ik rijd daarom nogsteeds in mn horka rijbroekie die nogsteeds super zit, amper slijtage. En wat zou die toendertijd gekost hebben? 40 euro?
Helaas kan ik deze nergens meer in de winkel meer vinden. Die zijn allemaal vervangen door duurdere merken, of goedkope merken die er ineens ook het dubbele voor gaan vragen.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 02:49

Qimm schreef:
Miemserik schreef:
Heb een rijbroek van de decathlon voor 30 euro en rijd er nu al zo'n 7 jaar mee Nagelbijten / Gniffelen

Dat kan dus niet Knipoog De euro is pas in 2002 ingevoerd Tong uitsteken

Ja sorry.. scheel van mij, ik bedoelde dus ongeveer dat hij heel goedkoop was en hij kost nu 30 euro Vork

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:44

astridjhu schreef:
ik heb nog een hele oude horka broek liggen, van zon 6/7 jaar oud!
deze heb ik vroeg voor iets van 60 euro/gulden (weet niet meer wat het was Tong uitsteken ) gekocht!
hij doet het nog steeds!

helaas worden de horka broeken niet meer verkocht..
horka was voor mij ook de lekkerste zittende broeken..
nu heb ik een mondoni, maar die zit echt neit lekker.. die trekt heel erg in mijn kuiten..
ook heb ik een eurostar (?) die zit wel heel lekker Ja met kunstlederen knievlakken is die Lachen

o0marije0o schreef:
Ik rijd daarom nogsteeds in mn horka rijbroekie die nogsteeds super zit, amper slijtage. En wat zou die toendertijd gekost hebben? 40 euro?
Helaas kan ik deze nergens meer in de winkel meer vinden. Die zijn allemaal vervangen door duurdere merken, of goedkope merken die er ineens ook het dubbele voor gaan vragen.

HORKA broeken worden nog wel verkocht, bij mij! (zie webshop via link onderschrift)
Maar in de winkel zijn ze inderdaad nauwelijks te krijgen, allemaal merken.

Mijn duurste broek kostte 120 euro van eurostar, zat voor geen meter, kruis scheurde open bij aangalloperen (knalrode kop want zat in zichtbare onderbroek op paard in rijles), kleuren na half jaar afgewassen (was zo' n tweekleurige in grijstinten). BAGGER BROEK!

Ik loop nu dus alleen nog in Horka rond, die hebben goedkope en dure broeken, modellen kan je wel in 4 a 5 verschillende soorten stof krijgen.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:44

Ik koop alleen maar dure broeken omdat ik dagelijks ongeveer 5 paarden train. Dure broeken zoals anky en pikeur gaan gewoon veel langer mee en ik vind dat ze na een paar keer wassen nog altij evenmooi en dezelfde maat hebben als toen ze nieuw waren.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:52

Ik heb toevallig vandaa 2 nieuwe rijbroeken gehaald van Horka, heb er eentje aangehad van 135 euro, maar die lag toch erg boven mijn budget..Heb er ook 2 aangehad van 50 euro per stuk, rekken veel beter mee, fijnere stof..Echt heerlijke broeken...Heb er net even mee te paard gezeten en zitten dan ook heel fijn. Hebben beiden wel een kunstleren zitvlak, ideaal! Voor mij dus alleen maar Horka..Heb 1 pikeur wedstrijdbroek, maar zonder kunstleer, en ik ben er niet zo heel erg tevreden over...Zitten niet zo erg fijn, mn benen schuren er gewoon van open...Gelukkig heb ik die toen bij mijn rijjasje gekregen (gratis), anders had ik er echt ontzettend spijt van gehad....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:55

ik heb dat ook hoor, die anky en pikeur zullen wel harstikke fijn zitten, maar ik vind het aso veel geld voor een broek die je bijvoorbeeld als je een keer langs een scherp haakje een scheur in hebt weg kan donderen, weg geld Clown

nee hoor doe mij maar een broek van 30/40 euro zit net zo goed, en gaat misschien wel net zo lang mee... Lachen

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:58

Horka wordt inderdaad inderdaad nog steeds verkocht, heb er nu ook eentje, en die zit heerlijk. Was volgens mij 60 euro ofzo..
Heb ook nog een van Boss'fashion, niet duur, goeie kwaliteit, zit heerlijk Ja was 40 euro ofzo.
Je moet gewoon een beetje goed zoeken naar een wat goedkopere en goeie kwaliteit broek Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:38

o0marije0o schreef:
Ik vind het ook echt belachelijk nu.
Zelfs een nieuwe eurostar rijbroek kan ik niet ff uit mn mouw schudden. Kan niet zomaar ff 80 euro van mn kleedgeld (50 euro per maand) af halen. Laat staan een anky rijbroek. Zou ik 4 maanden lang geen normale kleding meer kunnen kopen Huilen van het lachen Met andere woorden als ik dat nu zou kopen zou k de hele winter mn zomer kleding moeten blijven dragen Clown

Bijna alle HORKA broeken zijn er nog hoor!!! Check www.horka.nl maar eens en dan de Horka riding wear collectie...

Pienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:51

Euro-star broeken zitten heel lekker ! kheb nu een broek van eurostar 2 jaar heb ik 'm en nog lang neit versleten Knipoog ze zijn trouwens ook neit zo heel duur Lachen

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:57

De Anky en Pikeur broeken zijn inderdaad erg duur, maar ik zweer er wel bij. Vooral Anky merk je toch wel dat dat echt de fijnste broek is. Maar ik koop ze gewoon in de uitverkoop. Heb er nu 2. 1 heb ik een aantal jaren geleden met 80,= korting gekocht en nu weer 1 vorige week met 65,= korting. Het is dan wel een "oude"kleur van een vorig seizoen maar dat boeit me niet. Maar ze gaan ook echt erg lang mee.
Harry's Horse is na 1 jaar versleten als je dagelijks rijdt en elk jaar een rijbroek van 60,= dan heb je na 3 jaar ook een Ankybroek betaalt.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:03

Ik heb Pikeur broeken. Heb het model van €165,-
Heb de broek nu al in verschillende kleuren.
Wil niets anders meer, had eerst nog wel wat andere broeken, maar die trek ik eigenlijk niet meer aan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:47

Negerzoen schreef:
Neem een Harry's Horse broek van €50, plak er een Pikeur labeltje op en hij kost €100 Clown Vaak ligt het ook wel aan de kwaliteit Knipoog

zo is dat niet hoor Knipoog

maargoed ik heb meerdere keren goedkope broeken gehad, hkm harry's horse mondoni. na een half seizoen waren ze gewoon versleten! heb nog een winterbroek van mondoni liggen. één winter gebruikt. nou hij ziet er niet meer uit, goed voor het vuil! heb nu laatst in de aanbieding een kyra K en een eurostar gekocht, ben benieuwd hoe die blijven Sigaar pasvorm is igg wel goed! had altijd problemen met te kort broeken en ze zakte bij mij altijd heel erg af! maar ik zou oppassen met en goedkope broek te nemen. je kunt beter één keer een goede broek kopen Knipoog

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:21

Ik ben toch van mening dat de duurdere broeken wel langer mee gaan en beter zitten. Al zijn ze soms wel overdreven duur.
Ik heb het liefst broeken van Pikeur, die blijven lekker soepel en het leren zitvlak gaat niet pluizen ofzo.
Al vind ik de goedkopere broeken ook altijd weer verleidelijk, ik heb er laatst een van €70,- gekocht. Eens kijken of die kan tippen aan m'n broeken van Pikeur, wie weet Knipoog

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:24

Ja waarom is een porsche duurder dan een daihatsu Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:24

Ja vind die prijzen ook belachelijk duur, maar goed, de paardensport is een dure wereld.