Aanvallen/schoppen in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Aanvallen/schoppen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:32

misschien een idee voor die manege om de dieren het wat aangenamer te maken? dat ze niet willen komen behoudt ook een bepaalde boodschap...

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 13:39

@merrieveulen, het is geen manege Haha! Het is ook alleen mijn paard die zich niet laat vangen hoor! De haflingers van de fokkerij komen altijd wel nieuwschierig bij je kijken.. Gister kwam hij ook gewoon weer toen ik hem riep, ik liep gewoon zijn richting uit en hij deed weer alsof er niets aan de hand was.Ook nog geen verontrustende berichten van mn bijrijdster gehoord vandaag. Ga alsonog mn probleem telefonisch met annemarie bespreken!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:35

hihi ik snap... ik doelde op het schrijven van miss mustang...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:20

merrieveulen schreef:

ow haha Knipoog
ik dacht dus dat je het tegen de TS had haha

tja, er word prima voor ze gezorgd hoor...
vooral op de zaterdag word er meer gepoetst als gereden haha, allemaal van die aai aai aai kindertjes, zo schattig. En, ze zijn van lutina, de lesgeefster. Sinds haar manege failliet ging door persoonlijke redenen staan de pony's op onze manege. De pony's zijn echt haar alles, en zou houd heel veel van ze en zou ze nooit verkopen ofzo.
maar het zijn 2 ponytjes, die de rest opstoken.
1 van de 2 heeft ook een verleden, ze komt van een zorgboerderij, waar allemaal mishandelde pony's stonden. Gelukkig gaat het wel beter met haar nu. Maar het is gewoon een eigenzinnig beestje.

Eline11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:44

Jou paard doet net hetzelfde als de mijne! Hij viel ook aan als hij op de wei stond... maar enkel als ik hem er maar voor een half uurtje ofzo opzette... Hij viel zelfs aan in zijn box. Wat ik dan doe : Ik doe met hem oefeningen in een paddock. Ik laat hem rondjes lope door hem met een longeerzweep vooruit te jagen. Omdat hij daar meestal niet veel zin in heeft durft hij ook in volle galop dreigend op je af te komen... Ik heb al gemerkt dat als je hem dan wegjaagt door met je armen te zwaaien hij terug wegloopt. En vooral proberen geen millimeter achteruit te stappen of hem het gevoel laten krijgen dat hij indruk op je maakt met zijn gedrag.
Zo gaat het bijmij toch al een beetje beter...
Groetjs
Eline

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:34

Miss_Mustang schreef:
merrieveulen schreef:

ow haha Knipoog
ik dacht dus dat je het tegen de TS had haha

tja, er word prima voor ze gezorgd hoor...
vooral op de zaterdag word er meer gepoetst als gereden haha, allemaal van die aai aai aai kindertjes, zo schattig. En, ze zijn van lutina, de lesgeefster. Sinds haar manege failliet ging door persoonlijke redenen staan de pony's op onze manege. De pony's zijn echt haar alles, en zou houd heel veel van ze en zou ze nooit verkopen ofzo.
maar het zijn 2 ponytjes, die de rest opstoken.
1 van de 2 heeft ook een verleden, ze komt van een zorgboerderij, waar allemaal mishandelde pony's stonden. Gelukkig gaat het wel beter met haar nu. Maar het is gewoon een eigenzinnig beestje.

haha nee dan begrijp ik het. je ziet nl veel te vaak paarden die niet willen komen, wanhopige baasjes... kijk voor de grap eens op 'omgang' hier op bokt, in het voorjaar. allemaal topics van mensen die hun paard niet meer van de weide krijgen. ik zou het heel erg vinden als mijn paarden niet zouden willen komen, komen geeft toch aan dat ze graag met je mee willen, en plezier hebben in wat je ze laat doen. vind ikzelf heel belangrijk. maar bij paarden met een verleden hoeft het natuurlijk niet aan de huidige baas te liggen... altijd lastig te bepalen zulke dingen, ik heb er zelf ook enkele meegemaakt, arme dieren.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:54

Ach ja, ieder paard heeft wel eens een dagje dat ze niet mee willen komen, zo ook Ed, Jamie heeft het tot nu toe alleen gehad toen ze ziek was (toen had ik haar ook nog maar net), toen liep ze echt bij me vandaan. Nu komt ze zowaar wel eens naar me toe lopen, net hoe de pet staat.
Ed komt nu trouwens weer braaf het land uit lopen (galopperen zelfs), dus die maakt weer kilometers Lachen, z'n genark is nu weer even over, maar we gaan wel oefenen met hem, om dit soort acties natuurlijk te voorkomen Ja.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:33

Citaat:
haha nee dan begrijp ik het. je ziet nl veel te vaak paarden die niet willen komen, wanhopige baasjes... kijk voor de grap eens op 'omgang' hier op bokt, in het voorjaar. allemaal topics van mensen die hun paard niet meer van de weide krijgen. ik zou het heel erg vinden als mijn paarden niet zouden willen komen, komen geeft toch aan dat ze graag met je mee willen, en plezier hebben in wat je ze laat doen. vind ikzelf heel belangrijk. maar bij paarden met een verleden hoeft het natuurlijk niet aan de huidige baas te liggen... altijd lastig te bepalen zulke dingen, ik heb er zelf ook enkele meegemaakt, arme dieren.

Ja, inderdaad altijd lastig te bepalen, ieder paard is anders Lachen
Gelukkig maar ook, anders zou het zo saai worden!