Het scheren van een veulen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re: Het scheren van een veulen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:12

runningkawa vind jou altijd maar bot regeeren en zo als je 1 keer iets zeg is wel genoeg hoor ..

IK zal ook niet scheren ( of er moet een reden voor zijn )
Je doet niks met je veulen de eerste 3 jaar ja mischien wandelen

en de warmte heeft het veulen wel nodig dus lekker laten zitten beesie red zich wel met zijn haartjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:35

Dan vind je me maar bot
Zal daar niet wakker van liggen
Beter dan dat een penny haar paard verkl**t...das veel botter...
Kan er weinig aan doen dat mijn gevoel voor dieren groter is dan voor mensen...shoot me Haha!

Overigens wat jij nu zegt heeft dat wel meerwaarde?
Je beschuldigt mij ervan dat ik iets maar 1 keer mag zeggen, wat jij nu zegt is ook al tientallen keren gezegt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:38

Moderatoropmerking:
Jongens, wat heb ik nou verdorie op de pagina hiervoor verzocht? 1 post voor jullie posts?

Miramrocky, het is niet de bedoeling om modaanwijzingen te negeren. Als je een probleem met een user hebt, dat spreek je dat maar per pb met die user uit, of je schakelt een mod in. Dan ga je niet in een topic lopen prikkelen. Runningkawa, begrijpelijk dat je erop wilt ingaan, maar dat had je ook beter per pb kunnen doen, dit is off-topic Knipoog Maar nou is het klaar.

SVP gewoon nu de TS afwachten.

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 13:44

Hallo,
Wat een lieve commentaar!
Zoals ik al zei , ik vraag het alleen maar

Zoals sommige al zeiden idd weten jullie niets van mij
Ik ben beginnen paard te rijden van mijn 6
En ben nu bijna 14 jaar.

ik heb steeds geborsteld , gereden , vertroeteld , en zadelmak gemaakt en grond werk!

Alleen over scheren weet ik niets!
ziekte's ect wel.

Ik vroeg me gewoon af of het kwaad kon als ik Aira scheerde,
daar voor moeten jullie nog niet meteen boos te worden.

En oh ja ovw dat paardenrusthuis
misschien heb ik wel een hoog 'penny gehalte' ,
Maar die droom komt toch maar uit!
En alsof jullie het nu erg gaan vinden voor die paarden omdat jullie mij behandelen als ik een mishandelaar ben
dat is dan jullie probleem.

Maar ook mijn liefde voor paarden & pony's
Is even groot als die van jullie
& ik vraag daar graag RESPECT voor.

In het vervolg moeten jullie niet meteen zo boos op me worden

Graag bedankt
--

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:02

Beste TS,

Ik ben helemaal niet boos op je, ik twijfel alleen aan je kennis en kunde m.b.t. het houden en verzorgen van paarden in de eerste plaats door jouw vraag over het scheren en later door je profiel en website gelezen en bekeken te hebben.

Als je al zoveel kennis hebt over de gezondheid van paarden dan zou je die vraag over het scheren bijvoorbeeld al niet stellen is mijn mening.

Ik twijfel niet aan je liefde voor paarden en je goede bedoelingen. Ik twijfel alleen en naar mijn mening terecht over jouw kennis en kunde terzake. Niet meer en niet minder.

Ik ben vele jaren ouder dan jij heb vele jaren meer ervaring met paarden dan jij zowel door het houden van mijn eigen paarden als door het werken op grote gerenommeerde trainings, handelsstallen en hengstenhouderijen, maar ik pretendeer niet dat ik voldoende kennis in huis heb om paarden op te vangen die aan hun pensioen zijn of dat nu uit ouderom of gebreken is.

Zoiets vergt enorm veel inzet, kennis, kunde, energie, geld, mogelijkheden, doorzettingsvermogen en als schoolgaand meisje kun je dat simpelweg niet opbrengen ook niet met hulp van anderen.

Je kunt niet verwachten dat je alleen meningen krijgt die je graag zou horen of die in jouw straatje passen. Normaal reageer ik ook niet op zoiets, maar ik vind dat het hier om het belang en gezondheid van dieren gaat en daar kun je niet duidelijk genoeg in zijn.

Ik wens je desalniettemin veel lol, liefde en plezier met je veulen maar ook veel wijsheid hoop dat je naar goedbedoelde adviezen wilt en zult luisteren!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:04

dromen zijn er om waar te maken..Knipoog veel succes..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:12

Marijke schreef:
Beste TS,

Ik ben helemaal niet boos op je, ik twijfel alleen aan je kennis en kunde m.b.t. het houden en verzorgen van paarden in de eerste plaats door jouw vraag over het scheren en later door je profiel en website gelezen en bekeken te hebben.

Als je al zoveel kennis hebt over de gezondheid van paarden dan zou je die vraag over het scheren bijvoorbeeld al niet stellen is mijn mening.

Ik twijfel niet aan je liefde voor paarden en je goede bedoelingen. Ik twijfel alleen en naar mijn mening terecht over jouw kennis en kunde terzake. Niet meer en niet minder.

Ik ben vele jaren ouder dan jij heb vele jaren meer ervaring met paarden dan jij zowel door het houden van mijn eigen paarden als door het werken op grote gerenommeerde trainings, handelsstallen en hengstenhouderijen, maar ik pretendeer niet dat ik voldoende kennis in huis heb om paarden op te vangen die aan hun pensioen zijn of dat nu uit ouderom of gebreken is.

Zoiets vergt enorm veel inzet, kennis, kunde, energie, geld, mogelijkheden, doorzettingsvermogen en als schoolgaand meisje kun je dat simpelweg niet opbrengen ook niet met hulp van anderen.

Je kunt niet verwachten dat je alleen meningen krijgt die je graag zou horen of die in jouw straatje passen. Normaal reageer ik ook niet op zoiets, maar ik vind dat het hier om het belang en gezondheid van dieren gaat en daar kun je niet duidelijk genoeg in zijn.

Ik wens je desalniettemin veel lol, liefde en plezier met je veulen maar ook veel wijsheid hoop dat je naar goedbedoelde adviezen wilt en zult luisteren!

Heel mooi verwoord! Een oude pony is niet niks, laat staan meerdere. Ik heb als eerste pony 3 jaar terug een 27 jarige gekocht, en daar komt ondertussen al heel erg veel bij kijken, ieder jaar ouder geeft weer andere problemen..... Gelukkig heb ik vele mensen in mijn omgeving die me daarmee helpen, en wordt ik nog dagelijks wijzer door erg veel te vragen en vooral te lezen. Maar geloof me, het is niet niks, het houdt je hele dagen bezig.

Zeker gezien TS zo jong is, en ook nog een redelijk hoog penny gehalte heeft, lijkt het me absoluut niet verstandig om een paardenrusthuis te beginnen. Naast het gebrek aan kennis kan ze waarschijnlijk geen emotioneel afstand van de paarden nemen. Iets wat hard nodig is als je met oudere dieren bezig bent. Je moet kunnen kiezen voor het paard ipv voor je zelf. Daar ben je op die leeftijd nog echt niet aan toe.

Voor het veulen hoop ik dat je vakkundige mensen om je heen hebt, die je kunnen helpen met het aanleren van hoe je met je veulen om moet gaan.

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 14:15

Marijke schreef:
Beste TS,

Ergens heb je wel voledig gelijk ja!
Maar ik weet gewoon niet veel over 'deken's en over scheren enzo,
Ziekte's ,enzo dat begint al wel,
Maar ik doe ook niet alleen het rusthuis open hoor,
Ik krijg hulp van een vriendin ( die 28 is ) en die werkt met bachbloesemens en ze gaat de paardjes altijd wel masseren enzo

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:23

Ik sluit me helemaal bij Marijke aan Ja

Als je verstand had over de medische zaken van paarden vroeg je ook niet naar dekens.
Deze vragen zijn niet erg, maar wel als je iedereen wilt doen geloven dat je al zoveel van paarden weet.

Overigens is je verhaal idd steeds anders.
Dat doet je geloofwaardigheid niet toenemen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:24

Moderatoropmerking:
Off-topic reacties verwijderd.

Laatste kans om ontopic te gaan.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:10

Sorry maar ik vind het onterrecht dat mijn reactie verwijdert is. Ik gaf haar alleen goedbedoeld advies, als je dit uberhaupt gelezen hebt.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:59

Peerenboompie, je hoeft niet steeds jezelf te quoten zonder verder toevoeging. Is ook niet relevant, je hebt je zegje gedaan. Klaar.

Het lijkt me niet nodig om nou steeds in hetzelfde cirkeltje verder te draaien, dus laten we rustig de reacties van TS afwachten, meer aannames en offtopic geklets is niet nodig.[/mod]
[/quote]

Nou je verwijdert nogal,en ik had mezelf gequote doordat vele RK aanvallen op haar mening en ik me echt voor kan stellen waarom ze zo bot reageert wat ik had weergegeven in een vorig bericht waar mensen schijnbaar overheen lezen waar jij er 1 van bent en zelf ook in herhaling blijven vallen tegen RK zonder toevoeging!!

Maar gooi hier maar een slot op en ook op de rest van dat pennie gezanik hier op bokt,stel de leeftijdsgrens ander omhoog bijvoorbeeld om hier te mogen reageren,er zijn zoveel flauwekul topics waar je niet op wil reageren maar het soms toch niet kan laten door al die Koe en!

Ja sorry nu ben ik ook even bot.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:39

door dit soort reacties gaan dus topics op slot....terwijl TS alleen maar een vraag stelde en een normaal antwoord op verwacht....door dit soort mensen blijft bokt ook leuk en kan je je kennis met elkaar delen....en sommige mensen een antwoord geven op hun vraag...en zo hoort het te zijn....of ze nu penny zijn of niet...dat doet er dan niet toe..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:44

Escardo schreef:
door dit soort reacties gaan dus topics op slot....terwijl TS alleen maar een vraag stelde en een normaal antwoord op verwacht....door dit soort mensen blijft bokt ook leuk en kan je je kennis met elkaar delen....en sommige mensen een antwoord geven op hun vraag...en zo hoort het te zijn....of ze nu penny zijn of niet...dat doet er dan niet toe..

amen Knipoog

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:51

Hallo iedereen
Sommige reactie's zijn verwijderd omdat ik er naar vroeg,
Graag wil ik even dat jullie dit weten :
Ik wil het besten voor mijn veulentje en daar om vraag ik ook deze vraag!
Antwoord mij daar nou maar gewoon op
En klaar..

Daarom hoeft er toch geen ruzie te komen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:01

heb je mijn foto gezien van het wolleballetje? Haha!
wij scheren dus niet,juist omdat die hele dikke vacht de natuurlijke bescherming is.

veulentjes moeten juist leren dat de vacht dik is en ze warm houd.
ga je dan scheren dan haal je dat eigenlijk een beetje weg....snap je?
een volwassen paard ga je scheren omdat ze in de winter zweten bij het rijden, en met zo'n dikke vacht duurt het uuuuuren voor ze opdrogen...en wij willen daar natuurlijk niet op wachten voor we ze weer buiten zetten Tong uitsteken
scheer je dan en doe je een deken op,dan is dat lekker makkelijk

maar een veulentje rijd nog niet,dus zweet in de winter ook niet en heeft zodoende dus geen dekentje nodig Knipoog
wat je wel moet doen is als het heeeeel erg regent en ze dus heel erg nat word haar binnen zetten of een plekje geven waar ze kan schuilen tegen de regen.

onze dieren zitten ook alweer dik in het haar hoor Haha!

Viezeoudesok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:27

Ik heb in mijn paardenboek gelezen dat het niet slim is om veulens te scheren, dat zou ik dus niet doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:01

Maar meisje, als je het nu nog niet begrijpt? Hoe vaak moeten we het dan nog herhalen? Tot dat iemand het antwoord geeft dat het hartstikke goed is voor een veulen en jij eindelijk dat hartje in zijn kont laten staan? NIET SCHEREN, NIET GOED VOOR JE VEULEN, HEEFT ZIJN VACHT HARD NODIG!
En wat betreft de oude paarden opvang...hou er rekening mee dat dat een hele hoop geld kost om goed te kunnen doen.
En dan heb ik het nog niet eens over het extra werk dat het met zich mee brengt!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:09

Wat een gezeur hier zeg. Rolleyes

Ts: maak je geen zorgen over die vacht volgend jaar komt er vanzelf wel een zomervachtje aan.