leren rijlaarzen met of zonder rits?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessB

Re: leren rijlaarzen met of zonder rits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:57

Ik heb vandaag nieuwe leren rijlaarzen gekocht, nouja besteld, redelijke lange levertijd.
Ik heb ze gekocht bij een speciale rijlaarzenwinkel in Bunnik. Echt een aanrader.
Ik heb straks ritsen aan de voorkant.

Renee_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:43

ik heb zonder rits en vind het heel fijn,
ik ben er ook zuinig op maar ben toch bang als ik nieuwe laarzen koop met rits dat ze sneller kapot gaan!
bij de nieuwe modellen laarzen zie je veel ritsen dus ik moet er ook maar aangeloven

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:46

Ik heb de Derby Style laarzen: met rits aan de achterkant.
Ik vind het ideale laarzen, ze kunnen ook super op maat gemaakt worden.
Zijn smal om de enkel, dus blijven met rijden ook lekker om je been zitten.
Ik vind deze ideaal Lachen Lekkerder dan zonder rits, wat deze blijven toch altijd wat ruimer om de enkel/onderbeen, omdat je er makkelijk in moet kunnen stappen

ingdong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:10

ik zit te dubben... Ik wil iig laarzen met een rits, want ik heb dikke kuiten en smalle enkeltjes (van al dat paardrijden.. Knipoog) Maar ik weet niet welke ik moet kiezen!!! Het is voor dressuur (met name) en verder een beetje recreatief.. Iemand tips? Moet zeggen dat de kosten me niet heel erg veel uitmaken... Als ze maar goed zitten... Knipoog

Judith_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:18

Ik heb Derby's met veter en rits en deze bevallen mij heel goed. Ze blijven ook heel mooi. Zonder rits zou ik niet snel nemen.

Judith_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:20

ingdong schreef:
ik zit te dubben... Ik wil iig laarzen met een rits, want ik heb dikke kuiten en smalle enkeltjes (van al dat paardrijden.. Knipoog) Maar ik weet niet welke ik moet kiezen!!! Het is voor dressuur (met name) en verder een beetje recreatief.. Iemand tips? Moet zeggen dat de kosten me niet heel erg veel uitmaken... Als ze maar goed zitten... Knipoog

Dan kan ik je denk ik Derby's aanraden. Mijn kuiten waren ook iets dikker in de verhouding Tong uitsteken en mij is toen aangeboden dat ze de laars bovenin gratis innemen en dat duurde maar 3 weken.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:51

ingdong schreef:

Ik raad je de winkel in Bunnik aan. Daar wordt alles opgemeten en de eigenaar heeft er erg veel verstand van. Ik heb bijvoorbeeld ook redelijk brede kuiten en erg kleine voeten.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 07:40

Ik zou met rits kiezen, want ze sluiten vaak mooier aan om je been en enkel.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 07:49

Ik heb de Petrie Polo laars, maar stiekem meer tevreden over mijn petrie dressage laars, die vind ik mooier aasluiten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:49

dan is de polo ws niet goed op maat Knipoog

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:26

Ik heb Derby's met rits, echt ideaal Ja Ze sluiten zo ook mooier aan bij je enkel en geen gedoe met aan- en uitdoen Lachen

IloveCaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:05

met rits..
gaan minder gou kapot denk ik

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:44

Het lykt me slimmer om een zonder rits te kopen, want het is toch wel zo dat dat de rits na een tyd kapot gaat.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:47

Ik heb van de week de Petrie Hampshire's besteld bij de Hypoweert. Ik ga 28 december naar Nederland, en dan kan ik ze als het goed is ophalen Haha!

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:34

geef mij maar rijlaarzen met een rits,ik heb nu mountin horse en dit is echt een super rijlaars.

MISTRAL94Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:36

Ik heb laarzen met en zonder rits, moet zeggen met rits is wel ideaal met aan en uittrekken hoor! Qua rijden merk ik geen verschil of er nu wel of niet een rits in zit.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:04

Ik heb rijlaarzen gehad 3 jaar toen ging een rits kapot, opnieuw er in gezet zit weer super in elkaar, nu begint de andere ook maar die is nu ook al een half jaar kantje boordje en volgens mij gaat die toch nog vlot een half jaar kantje boordje mee.
Zonder rits lijkt me zo afschuwelijk iritant, maar dat ben ik ook gewoon niet gewend. heel de tijd die dingen meesjouwen bahbah

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:23

Seraphim schreef:
Ik heb van de week de Petrie Hampshire's besteld bij de Hypoweert. Ik ga 28 december naar Nederland, en dan kan ik ze als het goed is ophalen Haha!

Die laarzen heb ik ook aangehad, ik zat te twijfelen. Ben uiteindelijk toch voor andere gegaan, maar het zijn wel mooie laarzen!! Lachen

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:38

Zo... ik zat echt zo te twijfelen. Door al het advies hier wist ik het nog steeds niet. Ik heb uiteindelijk de derby elegance zonder rits genomen. Ik kom er bijna niet uit maar dat wordt wel beter denk ik. want het is de zelfde maat als me vorige laarzen en dat gaat nu ook goed.

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:47

Met rits vind ik altijd wel handig. En als je er een beetje voorzichtig mee omgaat horen ze niet snel uit te scheuren lijkt me Knipoog