Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Cap van voor naar achter gebarsten. Deze heb ik dus zeker vervangen.
en het verbaast je hoe snel er van die deukjes in kwamen.
van kwaliteit omdat dit een lijmnaad is van twee schaalhelften en dat hoort gewoon één deel te zijn die schaal.
) valt, moet je de cap zeker vervangen. dat is gewoon niet veilig meer! Huertecilla schreef:Van tegen een boom stoten komt geen ´scheur´ in de helm, hooguit in de bekleding.
Een helm die van voor tot achter open barst isvan kwaliteit omdat dit een lijmnaad is van twee schaalhelften en dat hoort gewoon één deel te zijn die schaal.
Carolien007 schreef:Huertecilla schreef:Van tegen een boom stoten komt geen ´scheur´ in de helm, hooguit in de bekleding.
Een helm die van voor tot achter open barst isvan kwaliteit omdat dit een lijmnaad is van twee schaalhelften en dat hoort gewoon één deel te zijn die schaal.
Wij waren hier ook erg van geschrokken, het was geen eens een erg goedkope cap, maar toch zat er een scheur van de 'klep' tot de bovenkant. Moet zeggen dat het ook wel aardig hard ging.
en vaak maar heel zachtjes, maar ik betaal liever een nieuwe cap dan de artsenrekening Huertecilla schreef:Op Bokt echter wordt veel geschreven over helmen zonder die kennis van zaken en dat is jammer. Koop dan gewoon zo´n ´goedgekeurde helm´ en klaar.
Ikzelf rij nu bij ruigritten op mijn hengst met een Xtreme MTB-helm met kinbeugel. Niet gehomologeerd voor paardrijden, wel veel veiliger![]()
hc

Prada_07 schreef:Ik laat hem weleens controlleren, hij is altijd nog bruikbaar dus dat scheelt weer geld
Ikzelf_Diane schreef:Toen ik mijn nieuwe cap kocht in de ruiterzaak, zei die vrouw tegen me dat ik 'm even moest laten controleren als ik gevallen was. Zij konden daar zien of 'ie nog goed was. Maar gelukkig ben ik tot nu toe nog niet hard gevallen.
Sander454 schreef:ja maar als je hem uit je handen laat vallen zou ik zeker geen nieuwe kopen en als je denkt dat ie toch kapot is iemand naar laten kijken