ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:08

sflj schreef:
ben trouwens wel erg geneigd om juist daar te gaan rijden waar ie verplicht is!

Wat daarbij goed is om te bedenken is dat dergelijke gebieden geen openbare weg zijn. Je rijdt in principe op het terrein van een ander en die laat jou toe op voorwaarde dat.....

In het verleden dachten grondeigenaren/-beheerders dat een ruiterbewijs in zich beter gedragende ruiters op hun terrein zou resulteren. Omdat ze daar niets van zien noch van de opbrengsten van het ruiterbewijs zijn verschillende eigenaars/beheerders op een eigen heffing/bewijs overgegaan.

Voor een niet eens zo gek grote rit in het Gooi kan je zomaar drie verschillende ´bewijzen´ mee moeten nemen Haha!
Beetje vergelijkbaar met de locale tolpoortjes voor motorvoertuigen van 100 jaar terug Haha!
Het kan verkeren.

hc

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:32

Ik vind de site van het SRR wel een beetje verwarrend.

Een heel examen kost dus 55 euro? En wat dan met de boeken enzo? Waar zijn die verkrijgbaar?

Ik kan nergens adressen vinden waar je het examen kan afleggen met een manegepaard. ( geen fnrs examens, ik wil echt de öfficiele zou maar zeggen )

( fritas optie, waar zij 'm gehaald heeft, is ook een optie. Is dat nou erg duur vergeleken andere adressen? )

lovelaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:24

larabo schreef:
het word elk jar moeilijker om het te halen dus ga ik het in april halen met m'n eigen paard is dit niet heel duur . en buiten word het mischien verplicht en daar hebben ze het steeds vaker over. Pling

je eigen paard:O...
ik wist niet dat juh een eigen paard had:O...
niet liegen hea:P
oow ff om er geen oftopic van te maku:P eehh ik heb mijn ruiterexamen al gehaald;).. de pratkijk steld niet heel veel voor maar voor de theorie moet je wel even leren;)..

chantenangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:15

Ik heb 4 jaar geleden mijn ruiterbewijs gehaald. Dit was omdat ik toen op een stal reed waar we vaak de hei over gingen. Toen was alleen het ruiterbewijs nog voldoende, nu moet je zo'n rooie kaart op het hoofdstel hebben...

Verder was het zo dat we gezellig met een hele groep gingen dus dat was ook wel gezellig!
Nu vindt ik het ook heel fijn dat je verzekerd ben via het ruiterbewijs, en het is gewoon een fijn idee dat je kunt rijden zonder de hele tijd om je heen te hoeven kijken of er geen boswachter oid aankomt! Haha!

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:49

Ik heb zelf ook heel even een vraagje aangezien die over het ruiterbewijs gaat stel ik hem even hier
Over een paard maandjes word mijn verzorgpaard ingereden
Zij staat op een boerderijtje en niet vlakbij een manege en word hierdoor alleen recreatief bereden
ook zou ik welis de stad in willen met haar(ik woon in schiedam) is dan het ruiterbewijs nog niet verplicht in de stad en op de openbare weg ..?ik wil hem wel halen maar pas later als zij een jaartje rijd zeg maar omdat ik hem met haar wil doen ....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:51

Het ruiterbewijs is niet verplicht op de openbare weg (en ik mag hopen dat dat zo blijft). Er zijn enkele natuurgebieden waar de terreineigenaar het ruiterbewijs verplicht stelt, maar dat zijn er steeds minder......
Wel is het zo dat ik hoop dat je je paard goed voorbereid op het tripje naar de stad en zorgt dat hij goed gehoorzaam is en netjes bij je blijft. Een paard dat nog alle kanten opschiet is zeker niet verstandig in de stad. Blauw oog

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:20

Ik heb wel een ruiterbewijs al jaren geleden gehaald .
Waarom?
Eigenlijk heel makkelijk gezegd, je hebt ook een rijbewijs voor de auto om aan te tonen dat je van wanten weet en dus weet hoe je moet reageren en dingen in de ritten buiten de manege weet wat je moet doen
ja, en kun je ook gewoon buitenritten maken, want vele manege vragen om een bewijs als je met hun paarden naar buiten gaat
tevens mocht er wat gebeuren, je bent verzekerd

Harry19987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:25

Ik heb wel een ruiterbewijs, gewoon zodat ik weet waar ik op moeten letten buiten.