Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:19

En Lizzle? Heb je al een breichtje terug van Petrie?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:30

Nee, ik vermoed dat ze weekend aan het vieren zijn. Zodra ik een reactie heb gehad zal ik het hier neerzetten. Ben erg nieuwsgierig. Tong uitsteken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:44

Ok Clown Ik ben benieuwd!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:59

Ik ook, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad. Die zal misschien wel uitblijven denk je niet?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:27

Ik heb de Petrie Perfect sinds de afgelopen Equitanabeurs. (aantal maanden terug dus) En ze willen maar niet inzakken Boos! Ik word er helemaal gek van, want ze zijn net iets te hoog in mijn knieholtes. Daarnaast vind ik het erg stugge laarzen. Heb spijt dat ik deze gekocht heb.

Iemand tips om je laarzen soepel te krijgen en ze goed in te laten zakken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:19

Trappenlopen Vork Werkte iig wel bij mij erg goed.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:38

voor iedereen die met zijn knecht de hakken er af trekt.
Verdeel de druk.
Deze zwarte knecht is 9,95 en trekt aan zowel de hak als de teen.
Afbeelding

MayLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:39

ik heb wel dat de drukknoppen aan de achterkant van mijn petrie laarzen heel moeizaam gaan, waarvan ik soms denk dat ik ze eraf rop, vandaar ik ze haast niet uitkrijg

senriejetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:28

Van fietsen gaan ze goed zakken..
Mijn nieuwe bruine laarzen zijn als het goed is bijna binnen Haha!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:29

senriejetto schreef:
Van fietsen gaan ze goed zakken..
Mijn nieuwe bruine laarzen zijn als het goed is bijna binnen Haha!

Ik wacht op mijn petrie polo's rundleer

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:26

ik heb de petri anky's, op zich een mooie laars, maar ook bij mij vielen de hakken er gewoon ineens vanaf. ik ben zelf er netjes op mijn laarzen (mijn oude laarzen heb ik 11 jaar gehad en zijn nog voor hun leeftijd best mooi), maar vind de kwaliteit toch een stuk minder geworden. ik heb er 349 euro voor betaald dus dan mag je ook best wat kwaliteit verwachten vind ik. ik heb de laarzen naar van Rijss gebracht en die hebben ze toen doorgestuurd naar petri voor reparatie. dat heeft z'on 12 weken geduurd eer ik ze terug kreeg Boos! moet wel zeggen dat ze het weer keurig gemaakt hebben en ze er weer als nieuw uitzien, maar 12 weken vind ik echt te gek voor woorden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:28

Niet gaan traplopen en fietsen met je nieuwe laarzen!
Dan krijg je van die lelijke deuken bij je boog.
Gewoon ermee gaan rijden of lopen.
Even doorbijten, maar dan blijven ze wel het mooiste!
En hakjes erin leggen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:34

je kunt van die spray kopen als je nieuwe laarzen hebt, dan spuit je de binnekant in van je laars en dan moet je ze dacht ik direct aantrekken...ze gaan dan naar de vorm van je benen/ voeten staan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:51

asjemenou schreef:
Niet gaan traplopen en fietsen met je nieuwe laarzen!
Dan krijg je van die lelijke deuken bij je boog.
Gewoon ermee gaan rijden of lopen.
Even doorbijten, maar dan blijven ze wel het mooiste!
En hakjes erin leggen.

Heb ik er niet van gekregen hoor Nagelbijten / Gniffelen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:45

Ik heb ook Petri's al heel lang overigens, alleen ik kan ze ook al heel lang niet meer aan omdat mijn kuiten te dik zijn geworden, en ik heb er al een rits in laten zetten Haha!.
Volgens mij heb ik Petri Elite's? Ze zijn al wel een jaar of 4 oud, maar echt als nieuw, en ze zitten heerlijk. Ik zweer ook bij Petri's!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:45

klomp schreef:
je kunt van die spray kopen als je nieuwe laarzen hebt, dan spuit je de binnekant in van je laars en dan moet je ze dacht ik direct aantrekken...ze gaan dan naar de vorm van je benen/ voeten staan.

klinkt goed, maar met die stugge perfects gaat dat volgens mij niet lukken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:19

gucci_girl schreef:
Ik heb de Petrie Perfect sinds de afgelopen Equitanabeurs. (aantal maanden terug dus) En ze willen maar niet inzakken Boos! Ik word er helemaal gek van, want ze zijn net iets te hoog in mijn knieholtes. Daarnaast vind ik het erg stugge laarzen. Heb spijt dat ik deze gekocht heb.

Iemand tips om je laarzen soepel te krijgen en ze goed in te laten zakken?

De standaard heb ik soepel gekregen door ze enige weken dagelijks de olieen. Ja, gewoon met lederolie. Ik vet ze ook gewoon met ledervet in, doe ik ook met m'n oude perfects. Laarzen zijn nog niet af hoor, alleen laat bij de perfect het stiksel bij de balijn los. Je moet niet bang zijn om er iets op te smeren wat fabrikanten afraden, lijkt wel een verkooptruc. Ik heb er geen problemen mee. Alleen m'n kalfslederen laarzen behandel ik met laarzenwas. Deze laarzen zijn ook alleen v oor wedstrijden, dus ik ben hier extra zuinig op.

Wat ik overigens van de zolen van Petrie vind: slecht, binnen 3 maanden heb je ze versleten. Laar je ze maken door een schoenmaker kun je er opeens 2 jaar mee doen. Waarom worden die zolen van dat slechte kunsstof gemaakt? Ik heb overigens wel oudere modellen, dus nog zonder boog. Maar bij de nieuwere modellen, petrie perfect, lijkt de zool nog steeds slecht.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:42

germie schreef:
De standaard heb ik soepel gekregen door ze enige weken dagelijks de olieen. Ja, gewoon met lederolie

Zit er over de standaard ook een coating? Welk merk lederolie heb je gebruikt? Ga ik dat gewoon doen. Ookal loop ik misschien het risico dat ze lelijk worden, ze zitten dan in ieder geval wel lekker!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:44

standaard bevat geen coating.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 17:52

Nee, volgens mij alleen op de Perfect?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:31

de perfect en de hampshire

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:39

gucci_girl schreef:
germie schreef:
De standaard heb ik soepel gekregen door ze enige weken dagelijks de olieen. Ja, gewoon met lederolie

Zit er over de standaard ook een coating? Welk merk lederolie heb je gebruikt? Ga ik dat gewoon doen. Ookal loop ik misschien het risico dat ze lelijk worden, ze zitten dan in ieder geval wel lekker!

Er zit geen coating op. Ik heb gewoon Cavalcura lederolie gebruikt. Vet heb ik van BE.
Ik weet overigens niet of olie wel door de coating trekt, maar dat zou je voorzichtig moeten proberen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:47

Ik heb ook problemen gehad met mijn Petrie's. Was niet mijn eerste paar leren laarzen dus wist goed waar op te letten bij aanschaf etc. Bij mij was het probleem dat ze het eerste half jaar dat ik ze had, perfect zaten. Echt super, amper problemen mee gehad. Daarna begonnen ze meer en meer te knellen, net zo lang totdat ik ze dus niet eens meer aantrok.
Heb er later bij de schoenmaker uiteindelijk ritsen in laten zetten en nu zitten ze weer geweldig. Heb de ritsen aan de buitenkanten van de balijnen laten plaatsen zodat de stevigheid erin blijft.
Ik ben er nu weer ontzettend blij mee, ze zitten heerlijk. Heb geen problemen met de coating of andere slijtage.

Ook super om geen geklungel met eventueel zakjes, pantykousen en laarzen uittrekkers te hebben en niet in de problemen te zitten om er op stal achter te komen dat vanwege een wedstrijd of wat dan ook, óók je reservepaar aantrekkers thuis ligt! (Vervolgens dus vreselijk gaan zitten klungelen met stro touwtjes).

Het is gewoon instappen, rustig dichtritsen et voila.

Nou ja en verder heb ik er niets over te klagen dus...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:10

Ik heb er ook geen problemen mee. M´n hakken moeten al wel vervangen worden maar ik denk toch dat ik er teveel mee loop Nagelbijten / Gniffelen

Alleen is bij mij deze week de P aan een kant eraf gevallen ik heb geen idee waar ik hem verloren ben maar ik vindt het echt zonde Verdrietig weet iemand of je die ergens nog los kunt bestellen of dat ze er nog een aan kunnen zetten? vindt het er wat minder mooi uit zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:53

Randy01 schreef:
Ik heb ook problemen gehad met mijn Petrie's. Was niet mijn eerste paar leren laarzen dus wist goed waar op te letten bij aanschaf etc. Bij mij was het probleem dat ze het eerste half jaar dat ik ze had, perfect zaten. Echt super, amper problemen mee gehad. Daarna begonnen ze meer en meer te knellen, net zo lang totdat ik ze dus niet eens meer aantrok.
Heb er later bij de schoenmaker uiteindelijk ritsen in laten zetten en nu zitten ze weer geweldig. Heb de ritsen aan de buitenkanten van de balijnen laten plaatsen zodat de stevigheid erin blijft.
Ik ben er nu weer ontzettend blij mee, ze zitten heerlijk. Heb geen problemen met de coating of andere slijtage.

Ook super om geen geklungel met eventueel zakjes, pantykousen en laarzen uittrekkers te hebben en niet in de problemen te zitten om er op stal achter te komen dat vanwege een wedstrijd of wat dan ook, óók je reservepaar aantrekkers thuis ligt! (Vervolgens dus vreselijk gaan zitten klungelen met stro touwtjes).

Het is gewoon instappen, rustig dichtritsen et voila.

Nou ja en verder heb ik er niets over te klagen dus...

Krimpen de laarzen? Of doe je er nooit talkpoeder in?
Ik wil als ik ze koop er zonder trekkers kunnen instappen, dan kan ik als ik aan het werk geweest ben er 's avonds met heel veel moeite ook nog inkomen. Volgens de normen koop ik ze dus te wijd, maar mijn kuiten zijn 's avonds wel eens 2 cm dikker dan 's morgens.