Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben benieuwd!
Ik word er helemaal gek van, want ze zijn net iets te hoog in mijn knieholtes. Daarnaast vind ik het erg stugge laarzen. Heb spijt dat ik deze gekocht heb.
Werkte iig wel bij mij erg goed.
senriejetto schreef:Van fietsen gaan ze goed zakken..
Mijn nieuwe bruine laarzen zijn als het goed is bijna binnen
moet wel zeggen dat ze het weer keurig gemaakt hebben en ze er weer als nieuw uitzien, maar 12 weken vind ik echt te gek voor woorden. asjemenou schreef:Niet gaan traplopen en fietsen met je nieuwe laarzen!
Dan krijg je van die lelijke deuken bij je boog.
Gewoon ermee gaan rijden of lopen.
Even doorbijten, maar dan blijven ze wel het mooiste!
En hakjes erin leggen.
. klomp schreef:je kunt van die spray kopen als je nieuwe laarzen hebt, dan spuit je de binnekant in van je laars en dan moet je ze dacht ik direct aantrekken...ze gaan dan naar de vorm van je benen/ voeten staan.
gucci_girl schreef:Ik heb de Petrie Perfect sinds de afgelopen Equitanabeurs. (aantal maanden terug dus) En ze willen maar niet inzakkenIk word er helemaal gek van, want ze zijn net iets te hoog in mijn knieholtes. Daarnaast vind ik het erg stugge laarzen. Heb spijt dat ik deze gekocht heb.
Iemand tips om je laarzen soepel te krijgen en ze goed in te laten zakken?
germie schreef:De standaard heb ik soepel gekregen door ze enige weken dagelijks de olieen. Ja, gewoon met lederolie
gucci_girl schreef:germie schreef:De standaard heb ik soepel gekregen door ze enige weken dagelijks de olieen. Ja, gewoon met lederolie
Zit er over de standaard ook een coating? Welk merk lederolie heb je gebruikt? Ga ik dat gewoon doen. Ookal loop ik misschien het risico dat ze lelijk worden, ze zitten dan in ieder geval wel lekker!

weet iemand of je die ergens nog los kunt bestellen of dat ze er nog een aan kunnen zetten? vindt het er wat minder mooi uit zien. Randy01 schreef:Ik heb ook problemen gehad met mijn Petrie's. Was niet mijn eerste paar leren laarzen dus wist goed waar op te letten bij aanschaf etc. Bij mij was het probleem dat ze het eerste half jaar dat ik ze had, perfect zaten. Echt super, amper problemen mee gehad. Daarna begonnen ze meer en meer te knellen, net zo lang totdat ik ze dus niet eens meer aantrok.
Heb er later bij de schoenmaker uiteindelijk ritsen in laten zetten en nu zitten ze weer geweldig. Heb de ritsen aan de buitenkanten van de balijnen laten plaatsen zodat de stevigheid erin blijft.
Ik ben er nu weer ontzettend blij mee, ze zitten heerlijk. Heb geen problemen met de coating of andere slijtage.
Ook super om geen geklungel met eventueel zakjes, pantykousen en laarzen uittrekkers te hebben en niet in de problemen te zitten om er op stal achter te komen dat vanwege een wedstrijd of wat dan ook, óók je reservepaar aantrekkers thuis ligt! (Vervolgens dus vreselijk gaan zitten klungelen met stro touwtjes).
Het is gewoon instappen, rustig dichtritsen et voila.
Nou ja en verder heb ik er niets over te klagen dus...