Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). GREAT schreef:Geen voordeel, behalve dat je zonder officieel geen tochten mag begeleiden...
Waratje schreef:Als je in een gebied wilt rijden waar een ruiterbewijs verplicht is, dan moet ELKE ruiter dat bewijs hebben, je mag niet meeliften op andermans ruiterbewijs.
Tevens met de vraag er in of (en wanneer
) ruiterbewijs verplicht wordt in heel NL . IKbenEllen schreef:Waratje schreef:Als je in een gebied wilt rijden waar een ruiterbewijs verplicht is, dan moet ELKE ruiter dat bewijs hebben, je mag niet meeliften op andermans ruiterbewijs.
Voor zover ik weet is dat niet waar, mag iemand met ruiterbewijs 1 persoon begeleiden.
ikke schreef:Het ruiterbewijs heeft geen enkele jurisdische of wettelijke status, waarmee het gedegradeerd is tot een togangskaartje voor enkele gebieden in NL.
)
IKbenEllen schreef:ikke schreef:Het ruiterbewijs heeft geen enkele jurisdische of wettelijke status, waarmee het gedegradeerd is tot een togangskaartje voor enkele gebieden in NL.
Maar in die gebieden zou je dus een ruiter mogen begeleiden (of niet, moet antwoord nog afwachten)
annebe schreef:Een ruiterbewijs zou iets kunnen toevoegen (het theoretische gedeelte) aan kinderen die idd nog niet zo lang rijden, het verkeer niet kennen en op straat rijden.
Maar ik denk dat de "oude" garde inmiddels wel weet hoe het verkeer in elkaar steekt en zeker mensen met veel rijervaring zou een ruiterbewijs geen toevoeging zijn.
Daarnaast met ik het met Nadya eens...
Mensen die bitloos willen afrijden, moeten daar ook de mogelijkheid toe hebben.
Maarrrr lang leve NVBP, misschien dat jullie met zijn allen hier iets aan kunnen veranderen.
We zullen ons best doen, Annebe!!!
Citaat:Over het algemeen is een ruiterbewijs strict persoonlijk, alleen in de waterleidingbossen mag je als eruiterbewijshouder inderdaad iemand begeleiden.
Het is altijd het beste dit vooraf te informeren bij de betreffende grondeigenaar, omdat deze regeling soms verandert, zonder dat wij dit weten.
Je kunt echter geen verzekeringstechnische aspecten koppelen aan het begeleiden van een andere ruiter/menner.
r zijn geen concrete plannen om het bewijs verplicht te stellen voor heel nederland.