Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miss emo muts 2007
Mieke_Cunna schreef:@nadya, ik ben nu op pagina 77 van het boek heb in me reistijden naar school lekker gelezen. En heb door dat boek geleerd door de ogen van het paard te kijken. En proberen mijn eigen belangen op zei te zetten. Nu ga ik binnenkort starten aan een dagopname wat enorm moeilijk voor mij is. Ik wil cunna niet te kort schieten en mezelf op de rails krijgen dat boek van pat parelli heeft mij echt andere ogen gegeven. Heb zelf ook een tijdje zo'n penny tijd gehad en een aantal keer pony's willen aanschaffen mijn ouders hebben dat nog altijd weten te voorkomen.
Toen ik stage liep op een stoeterij, en ik met fokmerries, veulentjes, jaarlingen enzo omging stelde ik de vraag aan mijn begeleidster of ik daar wel aan toe was. Ze vond dat ik het netjes deed, nog niet perfect maar ik was in de leer. Nu anderhalf jaar later loop ik nog steeds op die stoeterij rond en nog iedere dag als ik daar kom leer ik opnieuw bij.
Ik als mens heb geen fijne jeugd gehad, en wil mijn kinderen in de toekomst maar op dit moment mijn dieren zeker niet zo'n nare jeugd geven als ik heb gehad. Ben bereid te leren, maak helaas fouten maar bedoel het goed en ben zeker geen persoon die met opzet mensen kwets, of pijn doe evenals bij dieren.
Dat jullie een soort van nawoord geven aan mij doet me goed, vind ik fijn. Bedankt daarvoor.
Nu loopt er een traantje over mijn wangmiss emo muts 2007
). Daarom ergerde ik me ook aan iemand's uitspraak over 'pappies en mammies die paarden uitdelen', al snap ik nog steeds niet waar het op sloeg (ik heb nl. geen ouders meer). Juist doordat jij zo'n leven gehad hebt, wil je het graag anders. Als je daarvoor therapie nodig hebt in de vorm van dagopname, heel moedig en knap dat je dat gaat doen. Je paard is nog jong, dus wat minder aandacht is nu echt niet erg. Werk eerst maar aan jezelf.

heb zelf ook nog een 1 jarige komt ook verder elke dag in de hand, en gaat daarna de wei in en wordt iederdag gepoetst en loopt ook de keuringen netjes mee hoor, alle pony's bij ons gaan bijna als veulen al mee naar de keuring dus komen VEEL in de HAND, en worden dus ook vaak mee gewandeld en gedaan en gerent,!!
wees maar lekker trots op der! ze doet het goed Daffiejj schreef:Ik weet niet wat jou probleem is, maar mijn merrie van 1 jaar loopt elke dag van ongerveer 10 tot 9 in de wei en daarna in een stal, en ze kan best 10 gepoetst worden en ff stukje in de bak lopen en wandelen over het erf lekker overal ruiken gras eten op de caravan, dus er is niks mis met der hoor, ze is gelukkig met leefdtijdsgenootjes lopen met zen 6 in het veulentjes land dus ze heeft het goed genoeg hoor, en die 10/15 minuten maak je, je pony echt niet kapot mee, zelf niet in de opfok als je het maar vriendelijk blijft doen zonder teveel te vragen
Daffiejj schreef:hij gaat eerst samen met het andere veulen van dit jaar op stal en naar een paar dagen gaan ze naar het veulentjes land en daar blijven ze tot een jaar word er elke dag naar gekeken en dan komen ze terug voor de keuring en s'nachts gewoon op stal, dat is het enigste en een borstel en met de jaarlingen gebeurd idd meer bij ons op stal, maar die lopen dus ook keuringen, maar ik begrijp je verhaal idd dus zie dat niet verkeerd, maar zie ook hoe wij het op stal doen.
sorry hiervoor dan, maar onze paarden wordt zeker niet teveel van gevraagd.