Paard wil Absoluut NIET naar de Hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Paard wil Absoluut NIET naar de Hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 17:35

Super dank wel je wel! Toevallig staan er bij mij op stal ook mensen die bij de zelfde handelaar hebben gewerkt en zij zeiden het zelfde als jij nu. DUs ik hou het maar op een zeer angstig paard waar gelukkig nu wel vooruit gang in zit

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:07

In ieder geval blijven oefenen!
En met gedult, en haar steeds belonen.
En haar dan wel blijven plat spuiten voor de hoefsmid deze x.
Moeilijk !

Veel succes ermee!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:21

Oh, als je dat inderdaad ook van je stalgenoten hebt gehoord dan zal het inderdaad wel zo zijn. Gelukkig kan het snel gaan hoor, als het vertrouwen er eenmaal is, dan boek je heel snel vooruitgang, maar de weg naar dat vertrouwen is lang. Veel bezig gaan met grondwerk e.d. dan zal het langzaamaan wel goed komen!

Mijn paard heeft ook wel een paar neurotische trekjes, ze was verschrikkelijk kopschuw (was vrij snel over toen ze doorhad dat ik nooit tegen haar kop zou slaan) en had een panische angst voor water, ze durfde niet eens uit een emmer te drinken en raakte volledig in paniek zodra er ook maar iets wat op water leek in de buurt kwam. Heb het zelfs een keer gehad dat de merrie voor haar moest piesen en dat madame vervolgens omhoog klom (was in bos) en om de plas heenliep Verward! Heb haar nu 9 maanden en sinds een maand drinkt ze ineens wel uit de emmer, kan ik haar van top tot teen afspuiten en liep ze laatst ook nog eens door een diepe plas! Klinkt heel kneuterig, maar voor haar is het zo'n omslag, dus ik ben er superblij mee Ja!

Als jij haar de ruimte geeft om zichzelf te zijn en je haar eerlijk behandelt, dan zal ze hopelijk toch wel weer bijtrekken. Die mensen van die trainingsstal mogen wel eens een cursus gaan volgen hoe ze met paarden om moeten gaan!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 13:44

Denk dat de meeste wel bepaalde trekje hebben Haha! Safira gaat erg goed. Ze is braaf en rustig. Halster gaat steeds makkelijker en gister voor het eerst weer gelongeerd. Dit deed ze erg goed en vervolgens even een sjabrak op haar rug gelegd. Vond ze erg spannend maar het ging wel goed.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:24

Oh, gelukkig! Nou, het komt vast wel weer goed tussen jullie!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:30

Maar is ze nu al bij de smid geweest, of heb ik er over heen gelezen??

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:39

Hij gaat het vandag proberen dus ik ben erg benieuwd of het lukt.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:57

Hey, hoe is het gegaan vandaag? Hoop dat het gelukt is!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 09:12

het is niet gelukt. Volgende week komt hij terug en dan gaat er dus een spuit van de DA in. Ik laat nog weten hoe dat gegaan is!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:45

morgen komen de smid en de DA ik ben erg benieuwd of het nu gaat lukken!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:17

nou, ik volg in ieder geval vol spanning! wel een uitgebreid verslagje typen he? Haha!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:42

Die komt zeker morgen!! Ik ben er ook erg benieuwd!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:16

Hoop dat het dit keer wel zal lukken en dat ze niet weer door de verdoving heenbreekt. Succes!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:24

Ik hoop het ook! Morgen tussen 10 en 11 word ze gedaan

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:24

Hier de Up-date:

De dierenarts kon er niet bijkomen om te verdoven.. Dus ze is nog steeds niet gedaan. Nu gaan we volgende week eerst een spuit sedolin halen zodat ze wat rustiger is dan verdoven door de DA en dan hopelijk bekappen. Word hier niet vrolijk van. Op mij reageerd ze nu redelijk goed. Halster kan makkelijk om en af longeren gaat allemaal super. Ik mag haar voeten aanraken en optillen al moet ik haar wel meteen loslaten als ze een voet geeft anders slaat ze in paniek dus zo oefenen we rustig verder. Ik loopt veel op het harde om de hoeven even goed te laten afslijten dus ze zijn gelukkig niet te lang maar ze moet toch een x bekapt gaan worden

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:28

Zou ze hier nu niet een nog groter probleem aan overhouden?
Ik snap dat het hard nodig is hoor, helemaal! Ook dat je voor deze manier kiest, zou ook niet weten hoe je het anders moet oplossen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:24

oh men wat een moeilijke toestand. Is sedalin dat spul wat je door het eten kunt doen?
Hopelijk lukt het daarmee... succes!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:33

Ja klopt maanling dat kan doorhet eten.

Laura: Daarom wil ik haar verdoven dan maakt ze de hoefsmid niet zo mee en heeft ze ook geen slechte ervaring. Vandaar dat ik het zo wil, maar op die stal waar ze stond hebben ze zo ziten Kl*ten met dat beestje. Ik heb haar toen gewoon laten enten en dat was geen probleem niks baal hier wel van hoor!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:40

Dat geloof ik graag! Ben benieuwd hoe het afloopt, hoop het beste natuurlijk voor haar.
Succes!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:44

Jammer dat het nu weer niet gelukt is..
Had je DA geen sedalin/tranquigel bij em?
Heb zowel met jou als het paard te doen.. het is echt erg dat je paard een slecht herinnering aan het voetjes geven heeft..
(zo zie je maar, hoe balngrijk het is dat ook de hoefsmid op basis van vertrouwen werkt..)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:11

Ik heb zelf een hengst D-pony gehad die tot zijn 3 alleen maar op de wei heeft gestaan. Toen ik hem kocht heb ik hem alles geleerd, hij kon zelfs niet aan een touw lopen. Deze pony kreeg heel snel vertrouwen in mij, maar voetje leren... dat wilde hij gewoon niet... alles geprobeerd, brokjes, verleiden, voorbenen gewoon optillen en zo lang mogenlijk vast houden,, het ging gewoon niet. Probleem was, pony was nog nooit bij de smid geweest en had in een achterhoef een hele grote scheur, dus hij moets gewoon naar de smid. Mijn simd zou dat wel even doen, ik had hem natuurlijk wel gewaarschuwd. De voor hoeven verliepen goed. Maar toen kwam achter. Wonder boven wonder heeft de smid nog één voet achter kunnen doen. maar de tweede, waar de scheur in zat ging gewoon niet, na echt een aantal trappen geincaseerd te hebben zei mijn smid dat ik de week daar op de pony naar hem thuis moest brengen dan zouden we hem wel in de hoefstal zetten. Ik was daar nog nooit geweest dus ik dacht het zal wel. dus ik pony op de trailer, andere paard er ook bij zodat hij rustig zou blijven. Haal de pony uit de trailer, word hij gelijk uit mijn handen getrokken door de vader van de simd (echt zo ouderwetse boer) hij zou hem wel even in de hoefstal zetten. Pony kende de man niet, had nog nooit een hoefstal gezien maar liep er zo in. Dus dat ging goed. Ik had zo mijn twijfels bij het zien van de hoefstal, ik had een luxe ding verwacht met schotten, maar dit was meer een ijzeren frame met twee bilzen aan de zijkanten. maar ja dacht ik hij loopt er braaf in, zal wel goed gaan dacht ik.
Inplaats van dat ze eerst alles netjes dicht doen, alle ketingkjes van die hoefstal enz... nee hoor, ze proberen gelijk een touw om zijn been te doen, dat wonder boven wonder lukte, maar toen raakte mijn pony in paniek,, een schoppen en slaan, net zo lang tot dat hij uit de hoefstal was, beest rent in paniek de weg op. Ik snel mijn ander paard uit de trailer, maarja die pony was in paniek omdat er een touw achter zijn benen hing. gelukkig geen drukke straat en hij stopte bij een weilandje met shetjes, dus ik hem te pakken loop ik daar met twee paarden komt die vader van de smid en doet in een keer zijn armen omhoor, dus de pony schrik, omdat hij schrikt schrikt mijn paard ook, twee paarden hou ik niet, dus twee paarden op hol.
Uit eindelijk weer gevangen, pony liep heel braaf terug de hoefstal in, maar zodra de smid in de buurt kwam, weer paniek, op een gegeven moment zat hij met één achter been om de achterste paal heen gedraait zodat hij nog maar op twee voor benen stond, dat was echt een naar gezicht. We hebben het been er vanaf gehaald en ik heb de dieren arts gebeld. die heeft de pony verdooft, en na de tweede verdoving kon de smid dat ene hoefje kappen.

Heb daarna weken nodig gehad om dat beestje weer iets tegen zijn benen te laten accepteren, als er maar een strotje tegen aan kwam sloeg hij al. hij heeft drie weken met een dik been gestaan, nu gaat het heel goed met hem en accepteerd hij een stuk meer.
Achter af gezien heel dom, ik heb me in een hoekje laten drijven door mensen die zeiden dat ze het beter wisten dan ik, en ik geloofde hen, als het aan mij had gelegen had ik gelijk een DA gebeld...
dit was voor mij echt een les, luister naar je gevoel dan zit je achter af niet zo in de oliebol.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:12

Ik hoop ook dat het goed komt. Maar het is ook wel sneu hoor. Gelukkig is de hoefsmid zeer geduldig en trekt hij rustig een hele dag de tijd uit als het moet, maar ze kunnen nu niet eens in de buurt komen.

DA had dat niet bij zich dus volgende week weer een poging! Ik blijf gewoon rustig met haar oefenen we komen stapje voor stapje steeds een beetje verder!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:15

MoonenL jeetje wat en verhaal zeg! Mijn paard blijft gewoon op de stal staan waar ze staat! Dan maar 10 x proberen met allerlei foefjes maar ik wil echt geen slechte ervaring dan zijn we veel verder van huis

AnkyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:17

Goed om te weten, daar heb ik wat aan!

Pietertje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:18

Pff, wat een verhaal. Gewoon blijven oefenen met haar!