Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Souplesse

Re: Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:30

even een reactie op de titel:
rijden om een verliespunt te halen is ook niet erg bevredigend lijkt me Tong uitsteken.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:31

eehm nee Vork

ik rijd btw liever voor geldprijzen als bekers hoor draakje!
kost allemaal nogal wat!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:34

Mijn gedachten ook Irisje! Dan heb ik iig mijn start geld a16 of 18 euro, dat is wel meet dan 30 gulden wat je kwijt bent. Doe me dan maar een envelop, die beker verdwijnt toch naar mijn neefje en j ehebt er ook nog even niks aan

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:58

Ik heb bij de B t/m L2 zodra ik 10 winstpunten had direct een klasse hoger gaan opgeven.
Ten eerste omdat we mochten promoveren en ten tweede omdat ik de klasses doorliep met goede punten.
Als ik straks in de M1 steeds rond de 180 blijf rijden zul je mij nog niet zien in de M2 totdat ik 2x boven de 190 heb gezeten.
Maar ik train liever thuis even flink door met af-en-toe een wedstrijdje voor de routine dan dat ik volop wedstrijden ga rijden als ik de 10 winstpunten al heb maar nog niet genoeg bevestigd ben om over te gaan.
Dat vind ik nl oneerlijk tegenover mijn ouders die alles voor me betalen.

Winstpunten zijn voor mij een bevestiging dat ik thuis hoor op het niveau.
Maar bij een winstpunt kan ik ook een gevoel hebben 'het ging niet goed' of juist bij geen winspunt kan ik het gevoel hebben 'we gingen netjes door de baan'.
Gevoel zegt mij dus meer als een winstpunt.

Ik ben trots op de punten die ik haal (met daarbij horende winstpunten) en op mijn pony.
En ik weet zeker dat ik ook heel trots zou zijn als we op de M2+9 uitkomen en nog één puntje nodig hebben voor de Z.
Want dat betekend toch dat juryleden vinden dat je het (bijna) in de Z mag gaan proberen.
Dat is iets waar je best trots op mag zijn vind ik, overigens vind ik dit bij alle klasses.

Ik heb ruime winstpunten in het L2 gehaald en zie daarom het nut niet in van 'blijven hangen'.
Ik ga het gewoon proberen en misschien onderschat ik de M1 wel, maar de L2 punten wezen erop dat we over konden dus gaan we die uitdaging aan. Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:22

ik ben nu L2 met 2 wp, in de B en de L1 ben ik gelijk met 10 wp overgegaan (behalve de B, ik zat op 9 wp en toen haalde ik op een wedstrijd 3 wp)
Het ging gewoon heel erg goed. Ik had eerst een jaar onder begeleiding heel hard geoefent en de basis er helemaal 'ingestampt' daardoor vloog ik ook die klasses heen en stond regelmatig hoog op de uitslagen en had iig bijna altijd wel hele goede punten.

Dan zie ik er het nut niet van in om door te rijden tot bijv. 30 wp.
En ik rijd ook voor de wp! Ik kan er zelfs een rotdag door hebben als ik geen winst heb (gelukkig is het mij maar bij 2 proeven overkomen dat ik geen winst had)
Ik train er hard voor, voor mezelf, voor het paard, voor de lol en voor de verbetering.
Een wp is voor mij een teken dat ik op de juiste weg ben.
Moet er wel bij zeggen dat als ik 180 punten heb (die ik nog nooit heb gehaald, zit er meestal een endje boven Bloos maar het is een vb.!) ik ook niet tevreden ben. (ligt ook aan de verdere omstandigheden!)

Ik heb een doel en daar train ik hard voor, en neem ik ook (bijna) geen genoegen met geen winst of net winst.
Moet ook zeggen dat als ik hoger ga komen ik eerst wacht totdat de oefeningen voor de volgende klasse er goed tot perfect inzitten voordat ik ook daadwerkelijk over stap!

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:28

vaak kijk ik niet snel naar me punten Cool
omdat dat vaak mijn zelfbeeld veranderd aleen maar de commetaar dat vindt ik belangrijste!!! Vingers aflikken Vingers aflikken
eigelijk doe ik per half jaar over stappen Bloos Bloos en dat vindt ik snel genoeg.
ik ga over als alles uit die klasse bevestigd is en dat ik dat gwn kan en er slechts moeite voor moet doen.natuulijk doe je altijd wel een beetje moeit voor een viguur of iets........... Knipoog Knipoog
vaak begin ik een klasse van te voren met de oeningen die komen.
en ik kijk ook vaak naar de regio hoe die gaan ben ik laatste dan doen ik rustig aan.... nog ff oefenen
zit ik in de prijsen dan ga ik door Haha! Haha! Haha! Haha! meestal rijd ik tot de 25 punten of tot de 30 Bloos Bloos
tot de 185 punten denk ik vaak het is toeval dat ik een winstpunt heb, als ik een andere jury had had hij hem me niet gegeven......... je moet bij iedere jury een winst punt moeten rijden Clown Clown
en je moet zelf ook willen en er klaar voor zijn.................... Slapen Slapen

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:33

Met m'n eigen paard rijdt ik inderdaad voor de punten zeker omdat hij het makkelijk aankan kwa leeftijd.

Helaas kom ik te vaak mensen tegen welke te snel doorgestroomd zijn naar een hogere klasse terwijl hun paard daar nog lang niet aan toe is. Hup we hebben 10 pnten dus we moeten over, paard is eigenlijk nog te jong en rijder heeft totaal geen controle over het dier.
Laatst was er bijvoorbeeld iemand die het nodig vond om haar paard op de achterkant van mijn paard te stoppen omdat hij met haar aan de sjees ging.
Lijkt mij dat je eerst je paard beter onder controle moet krijgen voordat je in een hogere klasse gaat starten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:35

grauwman schreef:
Laatst was er bijvoorbeeld iemand die het nodig vond om haar paard op de achterkant van mijn paard te stoppen omdat hij met haar aan de sjees ging.
Lijkt mij dat je eerst je paard beter onder controle moet krijgen voordat je in een hogere klasse gaat starten.

dit vind ik niet helemaal kloppen.
Zelfs de personen die hun paard volledig onder controle hebben kunnen soms ineens aan de kletter gaan!
Wat als het paard écht schrikt en aan de kletter gaat? Als hij wil dan gaat 'ie ook!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:40

Tot op heden kom ik deze amazone al een paar jaar tegen op de wedstrijden en elke keer is het raak tijdens het losrijden en steeds is iemand anders de pineut. Ze komt elke keer met het excuus 'sorry, we zijn een beetje snel overgegaan'. Als de amazone het zelf al zegt en te zien is dat het dier nergens van schrikt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:52

dat is een heel ander verhaal Lachen Dát had je gelijk in je 1e post moeten zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:40

ik rijd de wedstrijden voor de wp omdat ik omhoog wil en niet op hetzelfde niveau wil blijven steken.

beetje dure hobby als ik steeds voor 170 pnt op concour ga Lachen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:19

ik hoef niet meer voor punten te rijden Haha!
Mag tegenwoorden gewoon promoveren van de KNHS als ik nog niet genoeg punten heb Tong uitsteken

Dat ligt er natuurlijk aan wat voor een paard het is. Het ene paard heeft het echt nodig om lang in een lagere klasse te blijven, en het andere paard kan al snel heel makkelijk een klasse hoger starten.

marlindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:33

Hoi
ik vind het leuk om wp. te halen!
want dan kom je teminste iets hoger Pling Sigaar
Nouhjaa Dat was mijn , iets. Bloos
Xx Marlindee (K)

marlindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:35

heey
ik heb nu met me pony iris: D. L1+1 Haha! S. B+17 Gaaaap

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:32

Ben aan het rijden voor het sport predikaat, ga er dus niet langer over doen dan strikt noodzakelijk.. En dus over bij 10 winst punten. Train nu al vast voor het M en kan dus ook gelijk over straks!