Suprice schreef:Ik was ook overgegaan terwijl de keertwendingen en de travers nog niet helemaal bevestigd waren. De keertwendingen blijven ook gewoon ons zwakke punt aangezien mijn pony een slechte stap heeft. Vooral op wedstrijd, als ze zich druk maakt, krijg je zo'n dribbelidee en zie er dan maar eens een fatsoenlijke keertwending uit te rijden.
Daarom is het wel jammer dat die nooit in het M1 gevraagd werden, nu is de overgang heel groot. Net als dat ik vind dat ze in de M1 ook wel stap-galop overgangen hadden kunnen vragen. En dan de galop-stap overgang in de M2.
Mbt tot dat 1e..heel herkenbaar..
Ik ben ook overgegaan, zonder dat de keertwendingen erin zaten
en de travers zat er toevallig destijds niet in.
Mbt dat 2e..dat is nu al zo..bij de nieuwe proeven
Maar wat er gezegd wordt mbt de basis..
Zeker heel belangrijk..
Train zelf voora op gas en rem (met steeds fijnere/kleinere hulpen)..en idd ontspanning/aanspanning en oprichting..
en pak af en toe de oefeningen wat mee..
Maar ik blijf er bij..dat er veel strenger gejureerd word..een grove fout is ook direct een 4 of een 3..
terwijl ik laatst een keer met mijn L1 paard startte..krijg je op sommige foute onderdelen gewoon een 5 of zelfs 6 haha
En vind het op zich wel fijn dat de M2 "moeilijk" is, dan weet je ook of je klaar bent voor de Z..(beetje kaf van het koren-idee)
EDIT: ben overigens nog nooit (hiervoor) M2 geweest en paard ook niet..
Toch hebben we ons er goed doorheen gereden met regelmatig winst en een prijs..
Maar het vraagt gewoon strictheid.