Doorrijd problemen, wie heeft tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chronos

Re: Al mijn 50ste topic over dit onderwerp,wie heeft het antwoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:43

Hoe zit je rijbroek? Als hij wat ruimer zit gaat het sneller kreuken en dan kun je je ook lelijk doorrijden. Als je rijbroek strak aangesloten zit zou het niet mogen gebeuren.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:51

Ik had het ook regelmatig toen ik op een kieffer reed en op mn ainsley. Een string werkt idd al beter dan een boxer of een gewone onderbroek, maar ik heb nu een kentaur en hiervoor een br en nergens last meer van gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat ik al jaren geen echt lange ritten heb gemaakt, vroeger maakte ik ritten van 8 uur, wel met pauzes, maar die doen dan ook niet zo veel af Nagelbijten / Gniffelen

Heb wel op bokt ergens zo'n gelpad voor op je zadel gezien, voor 20 euro. Das het denk ik wel waard om te proberen denk ik? Het ziet er niet uit, maar als je er niet op doorrijd veel waard!

Trouwens: ik heb ook bij een handelaar gereden, maar daar reed ik op een vzh zadel. Nooit nergens last van gehad, heb het alleen bij dressuurzadels met een hoge voorboom of een extreem diepe zit, ik weet het niet precies, weet wel dat als ik er weer last van krijg, dat mn zadel direct de deur uit vliegt Nagelbijten / Gniffelen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:17

Margreet schreef:
En als je dan toch bij de huisarts bent, laat hem/haar even kijken (dat is niet leuk, I know...) en beoordelen of er geen schimmelinfectie oid in het spel is en of je misschien niet beter af bent met een verwijzing naar een dermatoloog.

Ja als het jeukt is de kans groot dat het een schimmelinfectie is.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 02:46

Ik heb van velen gehoord dat als je met een bontje op het zadel rijd dit ook erg kan gaan schuren wat kan meekan helpen aan doorrijden. Misschien een gelzitting op het zadel ( als je snapt wat ik bedoel Lachen ) En anders een aan de huisarts vragen wat hieraan gedaan kan worden Verward Of eventueel op een wielrenners forum vragen wat hun doen om doorrijden te verhelpen Knipoog

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:49

Ik heb de tip van het wielrennersbroekje opgevolgt. (tenminste.... een legging met een deel van de pijpen eraf Nagelbijten / Gniffelen )

Dit werkt bij mij goed! Mn wond is bijna genezen, ik heb me dus niet meer opnieuw opengereden. geen pijn meer!! OK dan!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:42

dit probleem komt overigens erg veel voor de een incorrecte houding van de ruiter. Ligt je zadel wel in balans?

appelpeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:19

Nimmedor schreef:
bijna elk jaar rond deze tijd plaats ik dit topic, ik heb een extreem doorrij probleem en als het warm word ik het niet te overzien, ik rijd mijn kont tot bloedens toe open, en ik werk op een handelstal, dus dit is echt een hel.

Ik heb al een bontje voor over mijn zadel, zo'n echt lamsvel bontje. Zonder dat ding kan ik geeneens zitten Bloos

Ik heb al een ander zadel, met zachtere zit, ook dit hielp en het is heel lang goedggeaan.

Ik heb ookal een wielrenners broekje, dit verbeterde wel iets, maar gisteren heb ik me weer helemaal opengereden... En ZEER ik kan ampe zitten Scheve mond

wie heeft de oplossing voor me?

Ik heb ook tijd lang last gehad van doorrijproblemen, ook tot bloedens toe open. De eigenaar van m'n verzorgpaard had een australian stock saddle op zolder staan, wist eerst niet wat voor zadel dat was, ben op 't net gaan zoeken, en kwam toen ook terecht bij boomloze zadels, waaronder de barefoot. Het autralian stock saddle was geen succes, dus heb ik een week lang het barefoot zadel uitgeprobeerd. Heb geen doorrijproblemen gehad tijdens die test week Haha! Dus heb direct een barefootzadel aangeschaft en nu maak ik heerlijke buitenritten van zo'n 2,5 a 3 uur.
Op http://www.boomloosrijden.nl kan je meer info vinden over het barefootzadel en de verschillende modellen.

Hoop echt dat je hiermee geholpen bent!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:22

mijn moeder reed zich ook altijd door, ze heeft toen bij een ruiterzaak huid fix gekocht (weet niet zeker of het zo heet) je smeerd dat 1 dag van te voren op je billen.. mss help dat wel..

Anoniem

Re: Doorrijd problemen, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:25

HAR --> RUI.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:58

Ik heb hier ook last van... Bloos
en dan echt waar je kont overgaat in je bovenbenen zeg maar aan beide kanten... ( dus zit wel recht gehgeh)
Maar heb er in de zomer ook meer last van als in de winter EN als mijn rijbroeken aan het slijten zijn en dun worden, ik rij met de Eurostart Klarissa en als die dun worden gaan ze pluizen.. volgens mij komt het ook daardoor..
maar tis echt vervelend en gevoelig Verdrietig

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:03

harnessmaker schreef:
dit probleem komt overigens erg veel voor de een incorrecte houding van de ruiter. Ligt je zadel wel in balans?

dit komt omdat het nu erg warm is en je gaat zweten, elk jaar het zelfde liedje, de rest van het jaar gaat alles prima

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:37

En hoe gaat het nu na alle tips? Scheelt het al wat?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:07

Nu gaat het redelijk, ik smeer vaseline, dat werkt wel, de oude wonden zijn bijna genezen, maar ik ben bang dat wanneer het weer warm word ik hetzelfde probleem weer krijg... En ik rijd me elke dag wel IETS open, maar niet zo extreem meer dat de bloedblaren op mijn kont staan, het komt voornamelijk door de hitte...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:29

geen vaseline...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:49

Misschien is zo'n gelpad dan toch een betere oplossing. Wat ik me trouwens nog bedacht, en jahaa dit gaat weer echt volledig raar klinken maar ik ga het toch zeggen. Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem, maar dan bij m'n dijbenen, als ik bijvoorbeeld een rok aan wil in de zomer, dan moet daar al een wielerbroekje onder omdat anders mijn benen tot bloedens toe openschuren zeg maar. Ik heb wel eens olie gebruikt, in de hoop dat het dan wat minder schuurt, alleen dat haalt niet genoeg uit, dus je zou dan eigenlijk iets moeten gebruiken wat beter glijdt om het zo maar te zeggen. En wat glijdt er nou beter dan glijmiddel? Ja het is heel stom, maar misschien werkt het wel, want dan kan het niet gaan schuren lijkt me.

Whaha, je moet alleen maar niet op stal vertellen wat je gebruikt, om rare blikken te voorkomen Haha!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:25

Nimmedor schreef:
Nu gaat het redelijk, ik smeer vaseline, dat werkt wel, de oude wonden zijn bijna genezen, maar ik ben bang dat wanneer het weer warm word ik hetzelfde probleem weer krijg... En ik rijd me elke dag wel IETS open, maar niet zo extreem meer dat de bloedblaren op mijn kont staan, het komt voornamelijk door de hitte...

Ik heb er zelf ervaring mee dat het smeren met vaseline met warm weer óók werkt!

Waarschuwing! Hier komt een ranzig verhaal!

Als het warm is zweet je tussen je billen. Logisch, want je zweet overal, dus daar ook Lachen Dat zweet gaat broeien en je billen gaan tegen elkaar aan schuren tot het pang! zegt. Bloedblaar! Auw! Met de vaseline hou je het gebeuren soepel en glad, en geloof me, het scheelt ook dan tegen blaren.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:48

Nou zeg, was het echt zó'n vies verhaal?

Verdrietig

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:55

Gulpje schreef:
Nou zeg, was het echt zó'n vies verhaal?

Verdrietig

haha, vond ik niet hoor Haha! het is alleen niet zo lekker zo te glibberen op je zadel, maar het werkt wel!! Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:07

@Gulpje: heel bekend hoor, au! liever smeren dan op de blaren zitten Lachen

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:35

Ben ik blij dat ik hier geen last van heb Lachen
K zou zo te horen toch maar eens vaseline proberen of zo'n endurancerijbroek, tenslotte zitten die mensen heel wat uren op hun zadel. Ik hoop echt dat je iets vindt !

GREAT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:20

mn vader kwam met een erg ouderwetse tip! (hij had dit nl vroeger vaak met warm weer) 's ochtends met de kont door de dauw! paar dagen achter elkaar!
Het heelt erg snel, hij had er dan een tijd geen last van! Pling
Hoort wat gek, maar is altijd te proberen..
succes!!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:12

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:42

doe een fietsbroekje onder je paardrij broek aan help echt! eneen rijbroek met leer zitvlak

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:40

Ik heb er op sommige zadels wel last van en op andere weer helemaal niet. Met een bontje of gelzitting kom je een heel eind. Ik heb nu het boomloze zadel van Heather Moffet, GEWELDIG!!!!!!