op touw bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_Luna

Re: op touw bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:08

mijn pony doet het ook sinds ze het hoofdstel in heeft.
of heeft gehad dan pakt ze ook halsytertouw en longeerlijn
xx

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:16

Mijn pony kauwt ook weleens op zijn touw. Dat doet hij heel onbewust volgens mij, want op een gegeven moment staat hij gewoon los en loopt hij naar het eerste stukje eten! Maar ik stoor me er niet aan. Hij blijft gewoon op het erf en soms pakken andere mensen en zetten ze hem ofweer vast of geven ze hem aan mij. Maar er gebeurt nooit wat ergs ofzo.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:05

Ik denk dat het verveling is? Lachen

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:28

mijn vorige pony (merrieveulen ,had ik van toen ze 6 maanden was tot ongeveer 6 jaar) vooral in het begin deed ze dat ook vaak..als ze vastgebonden stond dan had ze voor ik het wist de hele koord in haar mond ,en kauwen dat ze deed, ik dacht straks slinkt ze het in,zat soms echt ver in de mond om erop te kunnen kauwen. ze was een flesseveulen, aanhankelijk en likte je graag helemaal af.. je jas, handen,.. zal mss iets geweest zijn doordat ze veulen was of ze net van de melk af was, vitaminentekort, verveling, slechte gewoonte.. tja baby's kauwen ook graag op vanalles Knipoog maar ik weet het eigelijk niet echt. Na een tijdje is dat vermindert of ongeveer gestopt dacht ik. Een paard die ik ken neemt ook graag het touw in z'n mond als je hem leid, dus je moet altijd op je hoede zijn. Maar de reden daarvoor? (was een ruin dacht ik)

_Man0n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:05

mijn paard (ruintje is het) doet dat ook. echt vreselijk irritant want m'n halstertouwen lijden eronder. het heeft er me al een paar gekost. als hij dat doet kietel ik hem bij z'n mondhoek en dan laat hij wel los. het probleem daarna is alleen dat hij 2 sec. erna wéér begint. echt om gék van te worden. Als je een oplossing vindt laat het me dan maar weten Knipoog

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:28

Mijn ruin doet het alleen als hij uit de wei komt en net vast staat en gooit er meteen een touwtrekwedstrijd tegen aan Haha! Dat duurt gemiddeld 3 minuten en dan is het ook klaar. Heb er wel een speciale knoop voor moeten onwikkelen want als hij dan ook daadwerkelijk los komt dan gaat ie op zoek naar gras.. Ach elk paard heeft wel een rare gewoonte, maak me er niet druk om.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:31

omaas schreef:
Mijn paard doet het ook van veulen af aan (hij is nu 17). Hij wordt er rustig van. Ik maakte van strotouwtjes een grote vlecht en daar mocht hij op kauwen.

Mijn advies is dan geef ze iets waar ze wel op mogen kauwen, of geef ze een hooinet (met inhoud).

Lijkt me wel een goede tip! alleen niet de strotouwtjes, die zijn nl van kunststof en dus vlijmscherp, als dat in het tandvlees terecht komt kan het gemeen insnijden, neem dan een oud katoenen halstertouw oid.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:36

mijn 3 jarige shetmerrie doet dit ook maar ze is nu aan het wisselen en heeft dus last van haar gebit!

ik heb nu zo'n hondenspeeltouw voor haar gekocht (zo'n dikke met 2 van die knopen) en dat vind ze heerlijk om dara op te kauwen en mee te gooien etc...ze speelt er dus mee en ze knabbelt erop als z elast van haar tanden heeft!

PP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:44

jeugdigheid. Doen ze onder elkaar ook, aan elkaar knabbelen. Wel afleren want is een hinderlijke gewoonte als je dat niet doet